Zijn er mensen uit Groningen/Friesland die....?

Gestart door ziralioness, 20 mei 2003, 20:25:47

« vorige - volgende »

ziralioness

Zijn hier ook mensen uit Groningen/Friesland die valkjes houden en er nestjes mee fokken?
Ik woon nl. zelf in Groningen en ben benieuwd wie er allemaal dicht in mijn buurt zitten. :)

Diane

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Remco_Ultee

En ik zou wel willen weten of er hier mensen komen uit zeeland?

Mandy

Ik woon niet in Zeeland, maar woon er wel vlak tegen aan. Ik woon in Hoogerheide, bij Bergen op Zoom, ben dus zo in Zeeland. Ik heb nog in Goes en Vlissingen op school gezeten.
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Vanessa584

Hallo Diane,

Je vroeg of er mensen uit Groningen komen die valkjes houden/ kweken, ik kom uit Groningen en heb twee valkjes,
vorige week maandag heeft het popje haar eerste eitje gelegd in het broedhok, inmiddels zijn het er vier.
Dit is de eerste keer dat ik het meemaak, ik vind het erg leuk, als je nog tips hebt omtrent het kweken zijn ze welkom, want ik ken verder ook niemand die met valkjes kweekt bij mij in de buurt.

Groetjes Vanessa. ;D

ziralioness

Hallo Vanessa!!!!!

Leuk om eindelijk maar toch iemand uit Groningen met valkjes te ontmoeten!!!!! :)
Wat voor valkjes heb je? Wildkleur, gepareld, witkop, enz...?
Ik heb zelf nog geen ervaringen met kweken maar ik heb me al wel helemaal suf gelezen, dus wie weet kan ik wel helpen! :)

Liefs,
Diane



Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

adnaloj

hai

ik komt niet uit groningen maar er wel vlakbij ik kom uit assen....  ;)

groetjes jolanda

ziralioness

Assen is ook goed! :)
Kweek jij ook met valkjes? :)

Diane

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

adnaloj

11 juni 2003, 16:53:25 #7 Last Edit: 11 juni 2003, 17:10:00 by admin
ze zijn eitjes aan het leggen maar ik weet niet of ze bevrucht zijn...
maar ik kweek niet met opzet. ik wil dat ze zich prettig voelen met wat ze doen...... ;D
ps wat een super mooie valk.......

ziralioness

Wat voor kleuren heb jij allemaal, Jolanda? :)

Ja, die bonte is zeker prachtig... helaas is hij niet van mij... :(
Ik zag hem staan, te koop, en was verkocht... maar helaas, in AMERIKA.  ;D Dussss....... dat werd een beeeeeeeeetje moeilijk!  :D

Diane

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

adnaloj

ik heb een wildkleur en een latino...
das inderdaad een super mooi valkje....  ;D

ziralioness

Ahwieeee...... :) Lutino's begin ik ook steeds mooier te vinden. Mijn moeder is helemaal hoteldebotel van Lutino's... het zijn net mini-kaketoes! :)

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

adnaloj

ja wist je dat valkparkieten helemaal geen valkparkiet is.... ;D ze heten zo maar ze horen niet een parkiet te heten. weetenschapper hebben ondekt dat ze het het dichts bij de kakatoe horen dus een valkkakatoe  :D( klinkt niet )

ziralioness

LOOOOOOOL!!!!!  :D :D :D
Yep valkjes zijn inderdaad papegaaiachtigen. Ze lijken ook inderdaad best veel op minikaketoes.

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Annemiek

Hoi

Ik woon in hollandscheveld, vlak bij Hoogeveen in Drenthe, en werk in haren, vlak bij groningen dus! Mijn valkjes hebben 4 eitjes gelegd en in ieder geval 1 bevrucht die ongeveer volgende week uit moeten gaan komen. Het zijn een witkop en een cinnamon/bonte, dus ben erg benieuwd wat voor jongen er uit komen ;). Succes iedereen met de kweek,

groetjes Annemiek

ziralioness

WOOOOOOOW Annemiek!  :o
Verkoop jij straks ook jonkies? :)
Ik zit me nog te orieenteren, ik zoek een valkje voor eind Juli, liefst witkop.

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...