Wanneer is naar elkaar pikken niet meer verantwoord?

Gestart door hippysuus, 12 september 2005, 18:03:29

« vorige - volgende »

hippysuus

Hoi Allemaal,

Ik hoop dat iemand van jullie me antwoord kan geven. Vandaag toen ik de valkjes uit de kooi halen zag ik dat 2 van de 3 tussen de neusgaten een beetje bloed hadden.

Ze hebben elkaar duidelijk flink op de neus gepikt. Het was weliswaar de eerste keer...maar wat ik graag wil weten is of dit nog onder normaal gedrag valt?

Groetjes,
Suus

Mariska

Hoi Suus,

Ikzelf heb ook dat soort problemen gehad met 2 mannetjes en dat het zover kwam ben ik voor geweest. Ik heb ze uit elkaar gehaald. Het was niet tot bloedens aan toe, maar als ze voortdurend ruzie maken is dat voor beide natuurlijk niet goed. Ze hebben er beide stress van naar mijn idee.
Maar ik ben benieuwd wat de rest ervan denkt.
Wat vind jijzelf nog acceptabel?

Groetjes Mariska

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

hippysuus

Nou..als er kapotte neusjes bij komen kijken is het natuurlijk niet leuk meer.

Ze zitten echter niet steeds te vechten...ze komen ook naar elkaar toe en vragen om gekroeld te worden. Wellicht moeten ze nog steeds aan elkaar wennen.

Ik weet het niet, maar ik vind het wel vervelend en zal het goed in de gaten houden.

Mariska

Nee dat is ook heel vervelend. Dat doet je toch pijn als je dat ziet. Ik kan daar helemaal niet tegen en heb ze uit elkaar gehaald na een half jaar. Ik hoopte dat het goed kwam, maar Binky van mij is heel macho en ontzettend jaloers dus die kans is heel klein. Ze zijn beiden veel gelukkiger nu ze uit elkaar zijn. Voor Snowy heb ik aan andere erbij gekocht en Binky is echt veel gelukkiger alleen in zijn kooi.
Ik hoop voor je dat het bij jou wel goed komt.

Groetjes Mariska

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Mariska

Hoi Suus,

Als je ze al een tijd bij elkaar heb en dit eenmalig was zou ik het nog een tijdje aankijken. Dat ze een keer ruzie hebben kan natuurlijk.

Groetjes Mariska