12 mei 2025, 15:17:45

veren kwijt

Gestart door liesbethd, 12 september 2005, 19:41:52

« vorige - volgende »

liesbethd

ik zag zonet bij mijn valkparkiet omdat hij raar geluide maakte dat aan zijn rechter vleugel zijn veren uitgevalen zijn kan dat kwaad of hoe komt het dat die uitgevallen zijn kan iemand mij helpen?

Mariska

Hoi Liesbeth,

Zijn alle veren uitgevallen van die vleugel.
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar als je zoveel mogelijk informatie hier op zet is er vast iemand die je kan helpen. Er zitten veel ervaren mensen op dit forum.
Maar als alle veren ineens zijn uitgevallen lijkt me dat niet goed.

Groetjes Mariska

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Gerda

Hoi Liesbeth,

Misschien heeft je valkje last gehad van schrikrui. Doordat ie ergens van schrikt, laten de keine spiertjes aan de 'haarzakjes' los, zodat de veren in 1 keer uitvallen.

Tik maar eens 'schrikrui' in bovenin de pagina en klik dan op zoek. Dan vind je meer info over ineens uitgevallen veren.

Wel sneu voor je valkje, maar ze groeien binnen een week of 6 weer aan hoor!!!

Groetjes Gerda

Mariska

Hoi Gerda,

Ik hoopte al dat jij zo reageren. Weer wat geleerd vandaag. Ik had er nog nooit van gehoord, maar fijn dat je Liesbeth zo snel kunt helpen.
Volgens mj was ze best geschrokken.

Groetjes Mariska

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

liesbethd

hey
bedankt voor jullie reactie en idd bij schrikrui heb ik het gevonde is zoals op de foto staat maar dan langs 1 kant  nu bne ik toch wat geruster