16 mei 2025, 19:27:55

wassen ze hun graag

Gestart door jolien, 11 september 2005, 11:51:50

« vorige - volgende »

jolien

hey

ik lees hier juist dat valkparkieten hun graag wassen is dat zo ? ik heb een badje gekocht al van toen ik hem had maar echt veel zit hij daar niet in ? hoe was je zo een vogeltje ?
ja ik weet er nog niet zo veel over en ik heb mijn valkparkietje toch al zeker bijna 2maanden hij is heel tam  :)
alle tips zijn welkom  :)

Lin

Hey,

niet elke vallje gaat in bad. de meeste sproeien met een plantenspuit op nevelstand (lauw water). Daarna fohnen ze hem droog. Een drijfnat valkje is niet goed daarom ook niet 's avonds sproeien of onder de douche. Onder de douche kan wel maar zorg dat hij niet te nat wordt. daarnaast kan je ook buiten de kooi een schaal neerzetten met water. Met sla erin vinden ze ook erg lekker. Succes

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

jolien

pleass nog meer informatie !!!

Rianne

je zou ook even kunnen zoeken op de site...

Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Agnes

Die twee van mij vinden in bad gaan niets aan. Wel vinden ze het heel fijn onder de nevel van de plantenspuit.
Het duurde wel een tijdje voordat ze eraan gewend waren.

groetjes van Agnes.

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

jolien

haa okz thans

bij nog meer informatie bedoelde ik gewooon
als je nog iets belangrijk over een valkparkiet weet waar je zeker op moet letten..

wil je me dan dat laten weten
groetjes :-*

Mariska

Hoi Jolien,

Die belangrijke dingen die je noemt om op te letten dat zijn er zoveel. Maar dat kun je hier ook allemaal van site afhalen. Er is niet een speciaal lijstje of zo waar je allemaal op moet letten. Gewoon zelf even gaan spitten en je in de valkparkiet verdiepen. Koop er anders een boek over. Of stel een gerichte vraag op het forum.

Groetjes Mariska

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

jolien