20 juni 2025, 14:38:38

valkengespuis

Gestart door valkchico, 8 september 2005, 17:18:42

« vorige - volgende »

Mara

Caroline

°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
Hele fijne feestdagen!!

Liefs van Ed, Caroline, Sanne,
Thomas, Jasper en Sophy.
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

valkchico

26 december 2009, 17:28:47 #1517 Last Edit: 27 december 2009, 15:45:42 by valkchico
uuhh zie tot mijn grote schrik dat ik al een jaar gewoon niets gedaan heb hier....
Ik lees regelmatig in de boekjes en laat heel sporadisch een berichtje achter. Ik kweek zelf ook nog steeds met Caroline ( wij niet natuurlijk ,maar met onze valkjes  ;D ) The happy cockatiel  ;D.
Op het moment heb ik 6 valkjes bij Caroline zitten, die zitten in de broedkooien om te koppelen. Zelf heb ik chico binnen zitten die ik eigenlijk nog steeds moet laten inslapen maar het nog steeds niet kan  :-\. Dan heb ik buiten nog 10 valkjes zitten waarvan 4 koppels en een nog niet koppel. In de zomer ga ik verhuizen naar mijn nieuwe vriend en gaan mijn valkjes allemaal mee. We zijn dan ook al druk aan het bouwen daar en het binnen gedeelte is bijna klaar. Het is een nachthok/binnenvoliere van 2x1 en er hangen 4 broedkooien.
het buiten gedeelte moet nog gebouwd worden en dat word 1,5x3. Dus ze hebben straks weer gewoon lekker hun ruimte. Omdat ik eigenlijk midden in het kweekseizoen ga verhuizen gaan de vogels al eerder over en zal ik op de natuur moeten vertrouwen. ( heb ook geelwangen en geen idee of het gaat lukken allemaal) dus dit word een raar kweekjaar en zullen we niet zo snel meer eitjes jongen enz overleggen bij elkaar. Hoewel het maar 2 uur rijden is dus wie weet hahah we zijn er gek genoeg voor.......
Zodra ik de voliere daar helemaal klaar heb dan ga ik het hier met foto's updaten  8).
En van de verhuizing maak ik een feetje Kirsten en Caroline met aanhang gaan zoiezo mee om de vogels te brengen. want ik weet straks niet wat ik moet hoor zonder mijn valkenvriendinnetjes  ::)

tot laters en

Allemaal een geweldig 2010

Caroline

Hé meid, wat gaaf, verhuizen en samen wonen.  :D

Gefeliciteerd!!  :-*

En ja, wat is 2 uur.  ;)

Gelukkig is er internet en telefoon.  :D

Veel bouwplezier aan de volière en heel veel geluk voor jou.

Liefs Caroline .... die andere.  :P

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

carco

Hé was je hier ook weer een keer  :D
Nu wat bij blijven houden hè, anders moet ik dat steeds voor je doen en daar heb ik helemaal geen zin in  :P

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Caroline

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

valkchico

Het nieuwe jaar is begonnen dus ook de organisatie van wie en wat er al overgaat voor ik over ga.
Het word een apparte kweek dit jaar ik woon pas vanaf augustus in het liefdesnestje ;) maar wil de vogels al eerder over brengen. Ik vind het wel lastig om te bepalen wie wanneer overgaat. Ik ben veel heen en weer aan het reizen de laatste periode waarschijnlijk en om in het broedseizoen te verkassen is ook niet handig. Het zoontje van mijn vriend vind de vogels erg leuk en mijn vriend zelf zorgt ook goed voor ze dus ik wil ze bnet voor de blokken erin gaan overbrengen, dan zullen ze iets meer tijd nodig hebben om tot de daad te komen maar dat maakt me niet zo veel uit. Ik moet niets kweken is gewoon omdat het leuk is.
Inmiddels is mijn valkengespuis aardig uitgebreid incl logee valkjes. Ik zal volgende week proberen om allemaal verse foto's te maken van mijn vogies.
Ik heb nu 10 koppels 1 singel 1 baby lut en 2 logeetjes  ;D.

En die kleine babylut staat al een eeuwigheid op mijn verlanglijstje dus die is straks de pineut om lekker tam te worden en als kroeller veroordeeld te worden.....
Ik weet nu nog niet of ik er een man bij wil misschien hou ik haar binnen.

Het bouwen van de voliere gaat voorspoedig de broedkooien zijn ook al geplaatst dus nu alleen nog buiten en dat is al zo goed als bijna besteld  :D.
nu weer even wat werken  ::) dus tot laterssss

smiley

hallo Esther

Zit ik een beetje op het forum te hier en daar te lezen .en zie ik opeens jou boekje  :o
Dus ik ben er gelijk ingedoken .zodra je bij Carco komt moet je geen genoegen meer nemen met alleen beschuit en muisjes  ;D ;D
Ik vind dat er een fles champagne tegen aan moet ,6 jaar gewacht op je lutino moet in mijn ogen wel extra beloont worden  ;D ;D :P :P
Mocht de champagne op zijn dan moet je maar even langs mij komen  ;D ;D heb er nog wel 1 staan  ;D ;D

Groetjes conny

bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

valkchico

Hoi,

ga straks weer uit mijn werk naar Wierden, met twee valken ( Anne en Knud) die staan nu op mijn werk  ;D .Het is de bedoeling dat ze en koppel gaan vormen, ze komen dus samen in het binnen gedeelte van de voliere saampjes. Dus nu duimen dat ze elkaar opzoeken hahhah.
Ook ga ik morgen een man halen voor Phoenix, deze neem ik zondag weer mee naar huis en komt dan in de voliere als singel man omdat Phoenix nog binnen zit. Heel misschien zet ik hem wel binnen maar daar moet ik even over denken ligt een beetje aan het karakter van hem. Want Phoenix is heel handelbaar begint al een beetje op te stappen en is rusig in huis en is dan ook heel vaak los.
Dat kijk ik dus nog even aan anders komen ze elkaar in het voorjaar ergens tegen in een broedkooi  ;).
Met Salsa en Summer gaat het erg goed ze zullen het wel naar hun zin hebben aangezien ze in de woonkamer gewoon gaan zitten wippen  ::). Er zijn nog geen eitjes maar ik zie het allemaal ze hebebn al een keer eitjes gelegd maar geen volwaardige ronde bij Karin gedaan en ik laat ze nu even gaan om te zien wat ze gaan doen.
De dames Madelief en Dana zijn gewoon leuk om in huis te hebben komen bij je zitten en vinden een kroelpartijtje op zijn tijd erg fijn  ;D.

Al met al dus weer wat veranderingen en best eng, mijn lieve Anne gaat samenwonen.

gr Esther

Zal volgende week proberen foto's te plaatsen van vanalles  :D

carco

Hoe noemen ze jou nu op je werk dat je altijd met vogels aan komt zetten?

valkchico

uuhh beetje raar en het vogelvrouwtje  8)

carco

:P Dacht al zoiets: snap ik nu helemaal niets van  8)

Caroline

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

valkchico

De grote biecht  :),

Summer bleef eitjes leggen van de stok...dus heb ik besloten om ze dan maar in een broedkooi te zetten in de hoop dat ze dan haar eitjes daar zou leggen....maar ze bleef ze van de stok laten vallen. Trosgierst in blok gelegd en na het dagelijkse vlieguurtje samen in het blok gepropt  ;) na een paar dagen besloot ze dan toch maar om de eitjes in het blok te gaan leggen  ;D. Salsa dacht er nog anders over hij zat netjes voor het blok maar ging er niet uit zich zelf in. Er werd nog niet gebroed ( maar daar was het me ook niet om te doen, wilde Summer van haar laat "maar vallen dat ei syndroom" af hebben.
Had verder wel wat gewip gezien maar niet zo super veel als ik van mijn eigen valkjes gewent was. Dus was niet in de veronderstelling dat er wat bevrucht zou zijn. Maar omdat Carco twee broedse potten had hebben ze hun 2 eitjes gegeven, dat was geen succes  8). Om toch wat rust te creeren voor Summer en Salsa heb ik een doek voor de broedkooi geplaatst met een lampje ( anders vind ik het zo donker) erbij. Wat mijn verwachting te boven ging is dat eerst Summer netjes begon te broeden op de toen 4 eitjes  :o. En na twee dagen Salsa haar netjes geen helpen en ze nu dus vrolijk op 6 eitjes zitten. ( nu hoop ik wel dat ze gestopt is met leggen want daar is dit allemaal om te doen geweest)
Muts als ik ben dacht dat er toch niets bevrucht zou zijn..dan toch maar even gekeken... en wowo 1 bevrucht eitje.... Carco had nog eitje van D en D dus 1 is ook zo wat zei ze  :P we leggen die er wel bij... Ja leuk hebben ze twee jongen beter toch?. ware het niet dat ik sinds gister weet dat ze inmiddels vrolijk op 7 eitjes zitten en daarvan 5 bevrucht.......
Gaat dan mijn "ik ga niet binnen kweken plan"... maar heb wel al mijn ringen binnen hahhahhahhaha
Dus nu is het vingers kruisen en zien hoe ze het gaan doen...bij Karin hebben ze nog geen nestje gehad dus word spannend.
Betekend wel dat ze straks buiten gewoon lekker kunnen relaxen, als dat maar werkt tussen de rest van de broedende valken....
De tijd zal ook dat leren.

gr en een Fijn Weekend...Es ;D
Maar

carco

Ja, ja Lykke heeft nog steeds haar kuifje  ;D
Kijk alleen niet naar haar rug  :'(

Potjes doen het nu goed, dus wat dat gaat beteken moet blijken  :D

Groetjes: Caroline.