1 mei 2025, 18:57:34

valkengespuis

Gestart door valkchico, 8 september 2005, 17:18:42

« vorige - volgende »

valkchico

hallo,

Het is een rare dag geloof dat zowel Chico als Paco een dag hebben van..... rustigjes aan....Is op zich niet zo erg hoewel Paco niet uit de kooi wilde komen heeft hij wel enorme fluitconcerten gegeven. En heerlijk zitten knarsen en brabbelen terwijl Chico al de hele dag probeert om een stukje ijzerdraad los te krijgen van de tralies :D.
Morgen moeten ze er wel even uit dan is het (als er genoeg tijd is 2 verjaardagen en diploma zwemmen) weer tijd om de kooi te reinigen. En ik wil wat stokken verhangen ::).
IK ben zo'n schuifmuts :-[.  2x per jaar gaat de boel om.
Hoop dat Paco en Chico daar mee kunnen leven 8).
Chico is gelukkig de geknipte veren van haar vleugels aan het verliezen heb er al een paar gevonden ,ben benieuwd wanneer ze weer normaal kan vliegen.
Zou ze het verleerd zijn of pakken ze dat gelijk weer op?????

gr Esther

anika_en_spirit

Hallo,,

Wauw,, wat een leuk dagboek :)
leuke verhalen.. ;D
En wat een lieverds heb je daar zeg :)
Ze hebben ook een hele mooie volierè..
Lekker ruim en zeker leuk ingericht ! ;D

Je hoeft niet in te zitten over dat vliegen..
Zodra haar vleugels weer zijn aangegroeid zal ze weer gewoon kunnen rond fladderen :)
Dat was ook zo bij mijn vogels..
Die hadden daar ook geen problemen mee :)

Groetjess Anika
Liefs, Anika
Spirit, Senna, Lucky, Shine, Skye, Syara, Soë, Sterre, Sero & Sweet!

Rianne

Het zal misschien wat onwennig gaan in het begin, het vliegen. Maar het kan ook zo goed gaan. Blijf er wel steeds bij. :)

valkchico

hallo,

dank je Anika . IK hoop inderdaad dat ze snel weer gewoon kan vliegen. Geldt ook voor Paco natuurlijk maar die ruit nog niet zo erg als Chico. Toch zijn ze ongeveer even oud en leven in de zelfde omstandigheden de volgende keer lopen ze misschien wel gelijk of is dat verschillend? ???
Rianne ik ben als de vogels los zijn er altijd bij of een van de kids zodat ze niet zo snel in paniek zullen raken ;).
Chico volgt me toch wel overal zal straks als ze vliegt ook wel zo blijven.
IK heb gister nog wat extra stokken op de stelling voor het raam gemaakt en er een touw tussen gespannen. Hiermee hoop ik ook een beetje dat ze daardoor niet zo snel tagen de ruit zal vliegen .Ze weten nu dat die daar zit Maar zal in het begin wel even opletten worden :o.
Gisteravond zaten ze beide bij mij op de bank en ze schoven steeds dichter naar elkaar toe. Dus ik nog van nou nou dat gaat goed  :) totdat ze elkaar dan toch maar gaan pikken op mijn schouder was toch ff wat minder :-\.
Maar het feit dat ze elkaar toch benaderde vond ik wel positief ;D. Het tam maken van paco gaat aardig maar heel langzaam en denk ook niet dat Paco zo'n kroelkont word als Chico  is. Maar dat maakt me eigenlijk niet zoveel uit als hij maar uit zichzelf uit de kooi blijft komen en als hij af en toe eens opstapt om er bij te komen zitten ben ik al tevreden (nu dan) ;D ::)
Moet zeggen dat het ook niet echt handig is hoor zo'n grote kooi Paco gaat dan net zo hoog zitten dat mijn armen er niet bij kunnen >:(
Dus de volgende krijgt eerst een kleinere kooi werkt toch wat makkelijker ;)
Oeps volgende nee even wachten nog heb wel aan lin gevraagd wanneer ze gaat beginnen jan dus heb ik nog even de tijd om mijn verstand te checken ;D jajaja  plan hopenloos ik weet het maar...............

Ozzie

Hoi Esther,

nou dat is niet plan hopenloos hoor, dat heet namelijk "Het Valkenvirus", een welbekende hier op het forum denk ik  ;D

Geloof dat ik het ook aardig te pakken heb... ;)

Groetjes Wendy

Rocky en Coco: nu de schatjes van Caroline

valkchico

Hallo,

Ja wendy is wat dat virus We zullen donderdag zien hoe erg jij bent besmet ;D.

Gister avond lekker wezen wokken met de kids Dus niet zoveel ondernomen met Paco en Chico. Ze hebben toen we thuis waren eerst even zitten roepen en daarna kwamen ze er snel alle twee uit om gezellig bij ons op de bank te hangen ;).
Paco en Chico zaten vanmorgen wel heel vreemd te kijken toen er in de boom in de tuin een vogeltje was geland dat wel heel uitbundig begon te fluiten. Bij alle twee ging de kuif omhoog en maar zoeken waar het vandaan kwam :o.

maar ze konden het vogeltje niet vinden 8) (ik ook niet)

Volgende week is het vakantie en wilde eens kijken of ik eens een kijkje kan nemen bij een kweker .Wilde mischien bij jura gaan kijken of iets meer in de buurt. Ga me even orrienteren.(of zo)

gr Esther

valkchico

hallo, 
Is al weer even geleden dat ik heb geschreven maar moet zeggen dat het heel; goed gaat met mijn schatjes!  Vandaag of morgen hoor ik wat over een volgend valkje misschien.

Paco heeft eindelijk door dat de snoepstengels op het klimgeval voor het raam toch wel lekker zijn. Eerst at hij er niet van alleen het gewone voer.
Hij wil er toch wel graag uit maar moet eerst een keer of wat weglopen van mijn hand en dan ineens stapt ie dan toch maar op is wel rare vogel ;D.
Gisteravond is Chico behoorlijk geschrokken omdat ze op mijn schouder zat toen ik over een kruk struikelde :-[. Chico vloog ietwat door de lucht en lande wat ongelukkig tussen de stoelen. Gelukkig had ze niets behalve 1 geknakte staartveer :'(.

Ze is vandaag wel erg druk en weet niet goed wat ze wil ergens wil ze bij me zitten en ook weer niet (gaat op de leuning achter me zitten) ze zal wel denken op dat mens zit ik ook niet veilig. Zal wel weer goed komen want ze kan niet zonder kroelen ;)

gr Esther

Ozzie

Hoi Esther, je moet maar ff mijn dagboekje lezen, want daar staat een mooi verhaaltje in, ook kort over "jouw" Albino's. Maar de fotos wil ik je niet onthouden:

Tadaa:

En nog één:

Zijn het geen schatjes? Ik vind van wel hoor!

Tot morgen, dan schrijf ik weer meer.

Groeten, Wendy

Ozzie

Hoi Esther, je moet maar ff mijn dagboekje lezen, want daar staat een mooi verhaaltje in, ook kort over "jouw" Albino's. Maar de fotos wil ik je niet onthouden:

Tadaa:

En nog één:

Zijn het geen schatjes? Ik vind van wel hoor!

Tot morgen, dan schrijf ik weer meer.

Groeten, Wendy

Ozzie

13 oktober 2005, 22:38:35 #54 Last Edit: 14 oktober 2005, 11:40:00 by Ozzie
Mmm computer doet raar, dus nu dubbel bericht...nou ja, double the fun zal ik maar zeggen. Doei!

valkchico

hallo,

hahah wendy gekke comp. of....??????????

dank je voor de foto's ben verkocht  nu de zware taak om te kiezen????grrrr

tot later esther

Mariska

Hoi Wendy,

Hartstikke leuk dagboek heb je.
Kreeg het wel een beetje benauwd van Chico in die boom.
Wel een heel mooi gezicht.
En ik kan je zeker aanraden om bij Jura te gaan kijken.
Ik moet ook een uur rijden, maar vind het wel de moeite waard. Komt mijn albinootje ook vandaan ;D
En je creatie voor het raam vind ik echt super :D
Ik durf het niet omdat het bij mij al een aantal keren fout is gegaan. ik heb er nu vitrages voor hangen. Doe ze alleen open als ze in de kooi zitten zodat ze naar buiten kunnen kijken.
Nou ik lees je wel weer!

Groetjes Mariska

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

valkchico

hallo,

pfff loop al de hele dag aan een albino te denken alleen gaat manlief (eigenlijk niet zo lief ::)) er ineens wat moeilijk bij kijken. >:(. Heb al wel een naam verzonnen Nuvola gaat het worden . Zal hubbie vanavond als hij thuis komt maar lief aankijken ;D. :-* ;D

Hallo Mariska,
Chico vond het van de zomer helemaal geweldig in de boom maar ze bleef altijd in een tak zitten vlakbij mij. Ze mocht ook niet blijven zitten als ik wat te drinken ging halen dan moest ze even mee! ;).
Ik hoop dat het goed blijft gaan zo voor het raam tot nu toe geen problemen ze zitten regelmatig op de vensterbank tegen het raam te tikken dus ze weten dat ze er niet door kunnen.
Nu maar hopen dat ze zo slim blijven dan want ik heb geen vitrage :-[. en om nu heel de dag in het donker te gaan zitten is ook niet zo best voor de najaarsdip ;).

later Esther

Mariska

Hoi Esther,

Nee dat is niks hoor in het donker gaan zitten.
Heb ik wel gedaan voordat ik die vitrages had en dat is echt niks. Je word er helemaal depri van.
En ga je nog bij Jura kijken???
Ben heel nieuwsgierig hoor ;D ;)
Ik kom morgen weer even buurten!

Groetjes Mariska

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

valkchico

hallo,

Pff lief zijn voor hubbie heeft gewerkt heb gelijk afspraak gemaakt bij Jura Dinsdag ga ik kijken en heb ook gelijk op voorhand de laatste van de twee besproken! ;D. Er was er al een gereseveerd de oudste dus de grootste is al weg . Ik geloof ik eigenlijk ook een beetje op dat kleintje viel dus komt het toch nog goed.
Ben nu al zenuwachtig maar ben wel blij en ben ook blij dat ik het besluit heb genomen.

Ga nu even wat doen   (paco en chico douchen)  en dan fam bezoek moet ook gebeuren ;).

ga Vanavond poging doen om wat foto's er bij te zetten.

tot later Esther