20 juni 2025, 22:27:24

valkengespuis

Gestart door valkchico, 8 september 2005, 17:18:42

« vorige - volgende »

valkchico

hallo,

He Wendysint nee heb nu geen last van vliegjes meer gelukkig denk ook dat het per potje verschilt (hoop ik) maar ergens anders neerzetten is wel een goeie optie.
Het zijn van die rot vliegjes echte stoorzendertjes net vlak voor je gezicht gaan vliegen gggrr.
Maar de plantjes zijn nog steeds erg populair dus  twee keer per week zet ik 3 potjes neer en dan maar afwachten hoe lang het heel blijft hahah niet alng dus.

Eten ze bij jou ook hele kruidenplantjes Petra? Of heb jij beschaafde valkjes? (als ze bestaan tenminste)

Verder gaat het heel goed met m'n schatjes wat ik altijd wel heel grappig vind is dat ze allemaal tegelijk eten en nooit alleen. Zal overal wel zo zijn , maar dan zit ik me wel eens af te vragen van     goh als er 1 nou ff een kleine trek tussen door heeft dan moet de rest dat ook maar net hebben????

morgen sint in the house althands alleen zijn zak.
(mm  beetje vreemde zin maar jullie snappen het wel)
misschien heeft ie er ook wel wat voor Paco, Chico en Nuvola in gedaan? Hoop dat ze wel kunnen slapen vanacht ;D.

tot snel weer en allemaal fijne 5 dec.

gr Esther

es

hahahahahah ik snapte de zin wel hoor. ;D ;D
Sint is hier al in the house geweest, en de drukte is hier (gelukkig) voorbij.
Man zeg het kost echt de nodige energie ook om alles weer op te ruimen en je huis weer in originele staat te laten terug keren. ::) ::)
Misschien doen ze wel een wedstrijdje met eten wie het meeste kan eten ofzo. ;D ;D
Of ze vinden het gewoon gezellie met zijn allen tafelen.
Groetjes Es  :-*

valkchico

hallo,

heb nog even een gaatje voor de "gasten "komen.
Chico heeft een spontane veeruitval gehad vanacht want ze heeft in beide vleugels een stuk of 5 veren verloren (ziet er erg leuk uit :()
Maar betekent dat ze nu snel weer een mooie volle vleugel met veren zal hebben.

Op het moment zitten ze lekker voor het raam een beetje te rommelen/slopen.
ondertussen gaat alles lekker krijg alleen Paco nog steeds niet op de weegschaal. en ben wel benieuwd wat hij weegt. maar geduld word beloond toch????

moet nog even de puntjes op de i zetten dus is dit even een korte update.

gr Esther

Ozzie

Hallo Esther,

gelukkig zijn die vliegjes al minder, je blijft maar slaan he? :)
En hopelijk heeft de Sint iets in zijn zak voor de kleinjes, maar ook voor jou hoop ik? ;)

Fijne avond!

groetjes Wendy

Rocky en Coco: nu de schatjes van Caroline

es

Hoi naamgenood,

Je zal al druk zijn met alles maar een hele fijne avond. :D
We wachten met spanning af hoe het gaat met Chico en haar aankomende nieuwe verenpakket ;D

gr. Esther

valkchico

6 december 2005, 12:20:37 #185 Last Edit: 6 december 2005, 14:05:25 by valkchico
hallo ,

Zo heb het ternouwernood overleefd (heb nog koppijn)
En zo zie ik er dan uit na een dag sint spelen ;). Kon tuurlijk alles voor de kids in elkaar zetten.

B-daman na b.... ppff
en dan ga je vanzelf aan het eind van de avond zo kijken 8)

De triplets waren tevreden net als de kids.Gelukkig maar.
Was wel weer comisch met Chico die heeft een brille fetische hahah en mijn zwager heeft een bril dus daar gaat ze inhangen en o wee als je haar probeert weg te halen :-\.
Dus hebben we haar maar in de kooi gezet even is leuk maar niet steeds 8).

Verder geloof ik dat ze zich best hebben vermaakt en heeft Paco nog even de show gestolen door een fluitconcertje weg te geven.
deze week eerst even in de fijne ziektekostentoestand duiken en dan aan het eind van de week aan de kerst beginnen (heb al wel een lichtboompje in de tuin, ja ik ben erg)

ga nu toch nog even een vliegje vangen en tot later.

gr Esther

es

hoi,
Over die ziektenkosten je hebt tot maart de tijd hoor,.
of bedoelde je dat niet ???, zit ik me weer te bemoeien met dingen die me niet aan gaan  ;D ;D
Zijn die vliegjes nu nog niet weg :-\ da's balen
gr. Esther

valkchico

hallo,

nee esther je hebt het goed maar vind het zo'n gedoe dat ik het achter de rug wil hebben met de ziektekosten (wij zijn eigen ondernemer en hebben heel wat te stellen met de bel. en zal alles eerst moeten voorschieten enz,enz)

Ja ik ben weer opnieuw vliegjes aan het vangen had van het weekend een nieuw plantje gekocht en daar zaten ze weer in ggrrr
Jaag ze gewoon weg met die foto ;)

gr Esther

Caroline

Hoi Esther,

Ik zie het al helemaal voor me Chico hangend in een bril,  ;D

Fijn dat je kids ook tevreden waren, ishet allemaal niet voor niets geweest.

En nu alweer aan de kertboom begonnen, je bent een vroege.  :D

Heb jij al vaker met een valkje een kerstboom gehad?? Of weet jij ook niet hoe datgaat??

Ik ook niet in ieder geval.

Groetjes van Caroline  :)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

valkchico

hallo,

nee Caroline dit word ook mijn eerste kerst met valkjes, word dus ook niet een hele grote boom. Zal wel wat leuke momenten op gaan leveren ;D.

Het was zeker een opluchting dat het allemaal in de smaak viel, als ze groter worden word het wel lastiger.

gr Esther

carco

Hoi

Bij mij moeten ze als de boom er net staat er niets van hebben en vliegen ze er met een grote boog omheen. En dan des te langer die staat des te interassanter die wordt :-\ :D
Maar ik heb er nu weer 2 bij natuurlijk die nog nooit een kerstboom gezien hebben en een brutaal klein hondje. Dus hoe het dit jaar gaat?
We zullen wel zien :)
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Ozzie

Hallo Esther,

prachtige foto's hoor, wat een huisvlijt! :)

Maar jammer van de vliegjes...weet ik zo ook geen oplossing voor, gewoon niet te lang nat en warm laten staan, anders stikt het van die kleine krengen (bedoel de vliegen he, niet de valkjes).

Bestaat er geen handboek "Kerst met Valkjes" ofzo? Lijkt me handig met het oog op de kerstboom enzo...weet wel dat je beter geen spuitsneeuw kunt gebruiken met valkjes in de buurt, hier houden ze helemaal niet van en ze kunnen er zelfs aan dood gaan!  :( Niet in huis halen dus. Zelfde verhaal met haarspray...

Anyways, hohoho! Tot later!

Wendy

Rocky en Coco: nu de schatjes van Caroline

valkchico

hallo,

zo alle rommel weer opgeruimd hier gelukkig.
Morgen op bomen jacht ,had er mee willen wachten maar het gaat zo kriebelen dat ie er gewoon snel moet komen.

Ja Wendy we gaan het maar op gevoel doen deze kerst en geen spuitsneeuw (nu doe ik dat nooit en haarlak gebruik ik ook al niet)
Zou wel een mooi gezicht zijn Nuvola in de groene boom?
Ik hoor even wat gemopper van links komen. (hubbie heeft gezien dat ze al een heel stuk van het behang hebben geplukt 8)). Paco is daar begonnen en de andere vinden het ook wel leuk het maakt mij niet zo uit huis is toch aan een opknapbeurt toe,en dat duurt nog wel even dus scheelt weer behang trekken ;).

Heb het vliegenplantje weer vervangen door een andere en voila weg vliegjes Ga er gewoon een vleesetendeplant naast zetten  ;D,of zouden die ook valkjes eten. :o

UUhh Caroline denk dat brutus de boom zeker heel leuk gaat vinden toen ik twee pups in huis had hebben ze het eerste jaar een heleboel gesloopt  :-\. Ze vonden het leuk om kerstballen uit de boom te happen en sprongen er dus in ::).

gr Esther

valkchico

hallo,

Vandaag de boom gehaald en is wel iets groter dan hij leek daar. :-[.
past net in de kamer maar hij is niet zo breed.

nu nog optuigen maar dat doen we van het weekend met de kids.

buiten hebben we ok al wat lichtjes opgehangen de rest doen we ook van het weekend . zoi eerst geen tijd hebben maar de wedstrijd van de kids gaat niet door dus heb ik zomaar een extra zaterdag ;D.

Vandaag heb ik ze een lekkere douche gegeven, en toen dachten chico en nuvola van ach kom zo lekker schoon gaan we verder aan het behang. >:(

lekker nat aan de pluk.

chico die het heeeerlijk vind.

he wie zit daar nou........

joehoe dat ben ik.

Nuvola die zag dat Chico mijn armbanden wel leuk vind en ook even kwam kijken.

Ze hebben vandaag niet veel gevlogen maar de hele dag kooi in, en kooi uit geklommen, ach ze moeten wat te doen hebben ;).

Ben morgen ochtend wel beniuwd wat chico gaat doen als ze haar ochtend rondje gaat doen of ze in,op of langs de boom gaat??????????

gr Esther

TessaTwello

Erg toch sinterklaas is kou dhet land uit en de kerstkriebels komen alweer boven. Ik heb ook net wat spulletjes uit de schuur gepakt. Mag alleen van me vriend pas woensdag eenboom halen. Nou prima,maar hij niks gezegd over alle andere kerstspulletjes toch   ??? ;D ::)