20 juni 2025, 00:11:45

valkengespuis

Gestart door valkchico, 8 september 2005, 17:18:42

« vorige - volgende »

Petra en Cheeky

Oooohhhh, zo zien de valkjes ons dus als we op de bank hangen... als POEPVANGERS??!!  :o :o :o

Sterkte met je misselijkheid! Cola drinken helpt meestal goed, ga je flink van burpsen en dan raak je het misselijke gevoel kwijt!

Liefs,
Peet

valkchico

hallo,

Zo ben weer wat opgeknapt en heb ook wat kids met klachten gehad (buikproblemen).
Dus nu eerst even tijd gemaakt om wat te pennen( typen) in mijn dagboek want daar is niet veel van gekomen. :-[.

Met de valkjes gaat het goed Paco krijgt ook al aardig de smaak te pakken om dicht bij me te komen zitten (nog niet kroelbaar) is heel gezellig. Hij probeert wel steeds indruk te maken op de andere twee als hij op de kooi zit en zijn in de kooi dan gaat ie met twee pootjes tegelijk over de kooi huppen terwijl hij er zachtjes bij fluit. Is een heel leuk gezicht.

Nuvola gaat steeds vaker een rondje vliegen haha dat geeft wel eens wat problemen. Ze heeft wat problemen met inschatten hoe hoog ze zit (vaak te dicht langs je hoofd) ;D.

Op het moment willen ze niet zo vaak meer voor het raam zitten maar op de kooi, wat een hoop rommel achter de bank scheelt :-*.

Paco die zo even zijn vleugels strekt.

en nog een keer, kan ie heel lang volhouden.

samen met nuvola een verse tak slopen vinden ze heerlijk.

chico is heel lastig om erop te krijgen (heb hele kuddes met witte vlekken  ;))

paco die zit te (hangt) eten van de jonge uitgekomen zaadjes.

Dus met het stel gaat het goed (erg saai sorry)
Wel vind ik dat ze steeds mooier in de veren gaan zitten, Ook heb ik nog steeds de indruk dat nuvola een zij is er komt nauwelijks geluid uit heel heeel soms een fluitje (piep). maar lijkt op dat gebied meer op chico dus als er volgend jaar een bij komt dan zal dat waarschijnlijk een man worden. Maar dat zal de tijd leren.

gr Esther

Riny

Hoy Esther
Hoe heb jij dat gedaan met die zaadjes Bij de laatste foto??
Groetjes Riny :D :D

valkchico

hallo,

Riny ik heb de zaadjes in een klein laagje aarde gezaaid (valkparkietenzaad) en dan pluk ik het zodra het een beetje op een plantje begint te lijken (dus met wortel en al meestal) en bind het met een touwtje bij elkaar.
Ze vinden het heerlijk. (en is bijna het enige groen dat ze eten)

gr Esther

Petra en Cheeky

Boehhhhhhhh, hoezo is het saai als alles goed gaat?! Fijn toch?!

Fijn dat je je dagboek weer aan het bijwerken bent! Tja... een beetje ziekig zijn, heerst ontzettend Esther!

Het klinkt als het begin van machogedrag bij Paco... lekker indruk maken! Da's leuk om te zien he? Vinden wij hier ook bij Cheeky. Die kan zich ook zo geweldig aanstellen om op te vallen! Op een gegeven moment herken je dat echt, da's zo leuk! ;) :D

Nuvola houdt gewoon van scheervluchten vlak over je hoofd! Da's geen gebrek aan inschatten, da's gewoon lekker plagen! Zolang ze je maar niet raakt! Bij ons staan ook regelmatig de haren overeind als er weer zo'n duikvlucht over ons heen is gemaakt!  ;D

Groetjes,
Peet

valkchico

hallo,

Ja paco is een echte macho aan het worden het is heel leuk om te zien en ook heel vertederend. :-*

En uuhh nuvola wil dan toch wel eens een poging tot scalperen wagen hoor ;).

Het is echt een ramp dat ziekerige, geloof dat we er bijna doorheen zijn alleen de jongste moet nog even en dan heeft iedereen wel wat gehad.

Morgen ga ik lekker naar de sauna ;D lekker even verstand op nul
en dan moeten de suprises nog of van de kids voor school, Die van mijn neefje heb ik al af en heeft ie al meegenomen mijn zus moet alleen nog even wat verven.
Twee hebben een suprise gemaakt ((uuhh ik eigenlijk) de één maakt een grote gouden ring van de lord of the rings. en de ander maakt het paard van sinterklaas ik maak ze altijd van papier marche (geen idee hoe je het schrijft).
Ze helpen wel mee hoor met plakken en verven.

het is weer voedertijd zo dus ga ik maar even de keuken in ;).

gr Esther

Petra en Cheeky

Owwww lekker naar de sauna!!! Klinkt goed! Zal wel druk zijn met dit weer, iedereen wil toch voor de open haard of in de sauna of iets dergelijks?

Hahaha, poging tot scalperen?!? Die Nuvola! Laten we het dan toch maar op de jeugd houden... hihih, arme jij!

Ik ga zo ook aan het eten beginnen...

Groetjes,
Peet

Ozzie

Leuke foto's Esther! echt lief die kleine bengels van jou!

En lekker rustig aan naar de sauna, lekker hoor! Hoop dat je ervan hebt genoten, maar dat zal wel gelukt zijn. Had je je valkjes mee of was dat te druk?  ;D Misschien een speciale valkensauna proberen? Wie weet worden ze er wel lekker rustig van haha  ;)

Anyways, ziek "lekker" uit en rustig aan, groeten aan je kleine mormeltjes!

Gr, Wendy

Rocky en Coco: nu de schatjes van Caroline

valkchico

hallo,

zo ben lekker uitgeweekt en heb even kunnen ontspannen :).

Hier thuis is alles goed gegaan de rest was thuis gebleven dus de vogels hebben de hele dag los gevlogen.

Chico heeft steeds minder controlle over haar nieuwsgierigheid, want als ik maar richting deur loop dan fladdert ze gelijk naar me toe. Bij de achterdeur gaat ze op een kast zitten vlakbij de deur en naar de voordeur komt ze lopen als ik daar sta te praten ;D. Dat word dus iets om rekening mee te houden, de rest heeft het nog niet maar als die ook zo worden dan zal ik het anders moeten gaan doen.(misschien niet meer kletsen bij de deur?) ;)

Ik ga zo even nieuwe kruidenplantjes kopen want mijn plantjes hebben heel fijn ook van die fruitvliegjes (onweersvliegjes) ggrr geeft zo'n leuk effect zit de hele dag te zwaaien :-[. nu word ik al niet altijd voor vol aangezien maar dat kan ik dan wel helemaal schudden 8).

oo ja had een poepie van een valkje gezien .......... maar is gelukkig al verkocht :-\

haha wendy weet niet of ze dat leuk gaan vinden al die dampen ;) en uuhh een valkje op mijn blote schouder????weet niet of ik daar zo ontspannen van zou worden, en wat dacht je van de andere sexe :o met zitstok :censuur.

gr Esther

Mariska

Citaat van: valkchico op 29 november 2005, 12:07:10

haha wendy weet niet of ze dat leuk gaan vinden al die dampen ;) en uuhh een valkje op mijn blote schouder????weet niet of ik daar zo ontspannen van zou worden, en wat dacht je van de andere sexe :o met zitstok :censuur.

gr Esther

;D ;D ;D ;D ;D ;D
Ik denk niet dat ze dat echt kunnen waarderen nee ;D ;)

Nuvola doet dus een cursus scalperen :D
Ze doen het hier ook, maar het gaat altijd net goed ;)

Lekker voor je zo'n relaxed dagje sauna, dat heeft je vast en zeker heel goed gedaan ;)

Groetjes
Maris!!

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

carco

Hoi

Ik zag dat je bij Irene reageerde op haar volière dat ie hetzelfde was.
Ik dacht al dat ik hem bij jou op de foto's zag staan. Ik heb hem nl. ook!
Was hij bij ons in de aanbieding ofzo?? ;D :D
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

valkchico

hallo,

De voliere van mij heb ik tweede hands gekocht al een hele poos terug via marktpl. voor prikkie heeft daarna nog een tijd in de schuur gestaan.
En kan me ook niet herrinderen dat ik zo'n kooi in de aanbieding heb gezien wel van die ferplast volieres ???.

gr Esther

valkchico

hallo,

Ik heb van de week een stro ring gekocht en omwonden en in de kooi gehangen. En ja hoor de man in heeft natuurlijk altijd het hoogste woord behalve dan ;D. Hij was er echt bang van, nu gaat het wel weer ;).

Ook heb ik een bakje met kruidenplantjes op de kooi geplaatst (dacht dat dat er dan wel een weekje zou overleven 8)) dat heetf er twee uur gestaan en toen waren alle drie de plantjes tot op de grond WEG!

Chico was de eerste en Paco heeft het later afgemaakt.

Ondertussen zijn de suprises bijna klaar en heeft Piet bijna alle inkopen klaar.
En dan te bedenken dat ik al weer opdracht van de rest van de fam heb gekregen om de lootjes te regelen voor kerst ::).

Met de valkjes alles goed dus lekker.

gr Esther

Petra en Cheeky

Gaat dus goed bij jou Esther.... alles klaar voor de Sint?
De valkjes hebben hun 4-sterren-kruidenmaaltijd dus ook al verorberd? Gulzigaards!  ;D ;D ;D

Groetjes,
Peet

Ozzie

Zozo Esther,

die kleintjes van jou houden wel van een lekker hapje! :) die van mij laat ook niks heel van de kruidenplantjes, niet normaal, het lijkt af en toe de Terminator wel...

Ik herken dat van die vliegjes, ik had ook drie van die potjes in de kamer staan, mijn god, na een dikke week zaten we aan tafel alleen nog maar vliegjes weg te slaan!  :-\

Nu heb ik in de hal een plankje gemaakt en ze daar op gezet en nu: totaal geen last meer. Ik denk dat het in de kamer gewoon lekker warm was en de plantjes vochtig: ideale kweekvijver voor die beestjes.

Heb je er nog steeds last van?

Groeten van de Sint, eeh Wendy

Rocky en Coco: nu de schatjes van Caroline