15 mei 2025, 12:38:43

valkengespuis

Gestart door valkchico, 8 september 2005, 17:18:42

« vorige - volgende »

valkchico

hallo,

Zover ik weet was de vader van Nuvola een albino en de moeder een witmasker.
Ik heb ze eigenlijk tegen alle beterweten in snel bij de andere gezet.En heb ze alle drie behandeld tegen wormen enzo.
Nuvola was maar een ieletje en erg afgevallen nadat ze zelf was/moest gaan eten en ik wilde dat ze toch wel snel ging eten. En samen eten gaat gewoon veel makkelijker.
Maar alles gaat echt geweldig goed ben er heeeel blij mee Dat alles zo gaat. ;D
De vleugels van Chico groeien zo hard (de veren ;)) dat ze al aardig kan vliegen dus dat doet ze dan met Nuvola .
Zo van waar ga jij zitten he kan ik daar ook zitten ff proberen ::). En soms gaat dat dus niet ;D.

het is hier best gezellig maar wel altijd druk en veel geluid. dat valt mij eigenlijk pas op als ik film kijk wat hier is opgenomen :o.

gr Esther

Petra en Cheeky

Lekker he, samen vliegen! Toen Chara's vleugels nog helemaal intact waren (voor het ongelukje), ging het hier ook vaak met grote snelheid rondje na rondje door de huiskamer heen! Rakelings over onze hoofden! Zodat je haren in de coupe ravage stand kwamen te zitten! Maar dat ik nu minder! 1 of 2 rondjes maximaal en niet meer zo hard! Maar alles groeit alweer aardig aan, dus binnen no time hebben we weer een natuurlijke ventilator in huis!  ;) ;D

Groetjes,
Peet

Ozzie

Hoi Esther,

leuke jongens heb je hoor en dan heb ik het nog niet over je valkjes!  ;) Gezellig toch die beestenboel, maar ja, het kan af en toe wat druk zijn.

Blij dat Nuvola het zo goed doet, misschien heb je het gelezen: ben op zoek naar een tweede (jaja, lekker voorspelbaar niet? :o)

Dus nu maar op zoek naar DIE ENE...je kent het wel!

Lees je later!

Wendy

Rocky en Coco: nu de schatjes van Caroline

valkchico

hallo,

mm heb de laatste dagen wat weinig tijd soms zit het mee en soms .....

Maar even snel een oer saai bericht van deze kant alles gaat geweldig goed met het drietal.
Nuvola krijgt al aardig door dat kroelen in je nek toch best wel lekker is (en daar zit Paco bij te kijken van jij bent gek)
Wel vind ik haar erg mager en heb haar extra trosgierst gegeven. Toch eet ze goed ik zie haar regelmatig door de bakjes gaan en ook eet ze gedroogd brood en van de selderij vandaag.
We gaan haar ewoon vetmesten zeggen de kids ;).

Chico heeft nog niet echt door dat ze haar vliegkunsten al wel weer kan gebruiken. Ze word liever opgehaald door een wel willende hand ;D.

Paco word ook toch steeds rustiger en ik kon zowaar heel even met mijn vinger over zijn rug/nek aaien gisteravond zonder gelijk gebeten te worden :D.

tot zover van hier en alle zieken en herstellende ook van deze plaats heel veel sterkte en beterschap

gr Esther

valkchico

hallo,

wil even wat testen dus bij deze  ;) (waar een dagboek allemaal niet goed voor is 8)

gr Esther

Caroline

Heb je Nuvola al een keer gewogen. Ik had ook met Chica dat ik wat onzeker was over haar gewicht en zeker toen ik ging stoppen met haar pap te geven. Ik heb toen ook op advies een weegschaal gekocht, en toen bleek dat ze elke dag gewoon keurig een paar grammetjes aan kwam.  ::)

Mischien een ideetje.  ;)

Groetjes van Caroline  :)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Rianne

Weet je hoeveel Nuvola weegt? Want dan kun je zien of je terecht ongerust bent of niet. :)

Mariska

Hoi Esther,

Goed te horen dat het allemaal goed gaat bij jullie.
Ben benieuwd of je haar al gewogen heb.
En was zij ook niet de jongste van het nest of zit ik er nu naast.
Misschien is het gewoon een klein valkje.
Misty van mij is ook niet echt groot hoor.
Maar eet als een beer :D ;)
Zodoende weet ik bij haar dat het wel goed gaat.
Is ze verder wel vrolijk en speels en zo?
Ik hoor het wel weer van je!

Groetjes Mariska

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

valkchico

hallo,

is misschien een idee een weegschaal.
ik wacht het even af en denk dat ze ook gewoon een kleintje is hoor ;D.
Ze eet wel en probeert ook van alles mee te eten maar ze heeft nog wat in te halen denk ik.
Je kan een heel klein beetje het borstbeen zien (of ze heeft een heel andere bouw dan de andere)
Ze is heel levendig en vliegt dagenlijks door de kamer .(om vervolgens ergens neer te storten) ;)

Ik zal eens rond vragen of ik iemand met een weegschaal kan vinden.

maar dank jullie voor de goeie tips.
(ben op zich wel benieuwd wat ze weegt)

gr Esther

~Natas~

Hoi Esther,

Zo dan wat heb jij een druk huishouden zeg.
4 zonen tjee zeg wat zal jij gehoopt hebben op toch nog een dochter maar helaas.
Leuk hoor die foto's met de gitaar, en de valkjes brullen gezellig mee.
Mooi valkjes hoor, zijn alle 3 heel mooi.

Groetjes,

Natas

Ozzie

Hallo Esther,

zo lang ze actief is en goed eet is er niets aan de hand lijkt mij, zodra ze niets eet en in een hoekje gaat zitten moet je je druk maken denk ik...

Zoals je misschien hebt gelezen ga ik toch voor die tweede en wel bij Jura vandaan (surprise ::) ). Maar dat zal pas begin januari zijn geloof ik, het nestje komt half november uit...spannend!

Hoop dat het zo lekker blijft gaan met Nuvola en Co!

Groeten, Wendy

valkchico

hallo ,

Gisteravond zal Nuvola voor de goudvissenbak te rommelen en op een gegeven moment zit ze in de bak te kijken en komt er een goudvis aan zo van..

IK ben blub en jij?

Maar goed de vogels maken het erg goed Nuvola heeft er een standje bij gezet wat eten betreft ze heeft vandaag echt bijna de hele dag in alle voerbakken zitten rommelen,gaat helemaal goedkomen.
Ze hebben wel een paar momenten van de dag dat het net is of ze allemaal heel onrustig zijn .Kan er geen vat ip krijgen waar het aan ligt
Soms zitten ze in de kooi maar hebben het ook als ze buiten de kooi zijn en daarna nemen ze even rust.

We krijgen zondag veel visite (verjaardag ruud) ben heel ebnieuwd hoe dat gaat.
denk dat ik ze 's morgens eerst los laat en als er mensen zijn toch maar in de kooi zet maar wel open laat.
Denk alleen dat ik maar geen paprika chips op tafel zet ,want als chico die ziet of hoort gaat ze er recht op af al moet ze het uit iemand zijn mond pikken .daar hoeft ze vast geen twee keer over na te denken ;)

Heb dus weinig tijd dit weekend voor het dagboek wil morgen proberen maar moet een hoop doen kleie opsomming:
Bakken appeltaart, cake ,tia mon chou taart, aardbeien mon chou taart, gesmolten kaassnacks,kaasballetjes,spaanse aardappelsoep, zoet zure groentesoep en nog wat andere lekkernijen.En dan nog proberen de puinhoop weg te werken ::).

allemaal een fijn weekend en gr Esther

Caroline

:o Wouw, jij moet een hoop taart maken, jij verwacht vast een hoop mensen. Veel plezier, en natuurlijk gefeliciteerd met Ruud.

Wat een leuke fotó van Nuvola en Blub.  ;D

Groetjes van Caroline  :)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Petra en Cheeky

Wat een ontzettend lieve foto Esther, van Nuvola en de blub...

Moet je zoveel taarten bakken? Wow... ik haal ze gewoon bij de Hema of zo....  ;) ;D, maar ja, ik ben ook een lui monstertje wat dat betreft!

Fijne verjaardag Ruud!

Groetjes,
Peet

Ozzie

Nou gefeliciteerd en leuke foto's!

Ps: waar woon je? voor het geval ik og trek krijg haha! ;D

Nee hoor, rustig aan en geniet van de gezelligheid!

Wendy