23 juni 2025, 21:55:29

valkengespuis

Gestart door valkchico, 8 september 2005, 17:18:42

« vorige - volgende »

Caroline

Gezellig druk hè, zoveel valkjes??

Ik heb hier ook liever in ploegen los hoor, ik heb namelijk ook het idee dat ik er een paar kwijt ben als ze met zijn allen ergens van schrikken en als F-16 's door de huiskamer gaan en overal op landen. Alhoewel ik wel moet zeggen dat ze natuurlijk wel iets minder onrustig zijn dan de jonkies.

Het is wel hard gegaan hoor, als je ze nu alweer ziet, jeetje, hele valkjes.  :D

Ook de crossfilmpjes waren stoer hoor, vooral die van, even kijken, de laatste, Joost dus, die met dat sprongetje over de heuvel.  :D Vet!!

Nou ik ga eventjes foto's verkleinen en plaatsen. 

Doei doei!!  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

ManjaV

Hey Esther,

Gaaf, die filmpjes :D Mikki en Sunny werden er heel blij van en begonnen vrolijk terug te fluiten ;D

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

caro

Hoi Esther,

Wat een schitterende filmpjes. Wat groeien die valkjes hard zeg, ze zijn ook zo groot.

Groetjes

Caro
Hobbykwekerij " Het Valkjesparadijs "

http://members.lycos.nl/hetvalkjesparadijs/

valkchico

HAllo,

De kogel is door de kerk, ik vond het valkje dat ik van Riny zou krijgen een heel lief alkje om te zien maar net niet wat ik eigenlijk wilde :-[.
Ik heb overleg gehad met Riny ze had er begrip voor en had nog een ander lief en heeeeel mooi valkje zitten ik zal hem/haar even voorstellen hier

AZIZI

De naam heb ik smane met Pim uitgezocht  het betekent in het african precious one!

De meningen zullen erover verdeeld zijn ikzelf heb het ook vervelend gevonden maar hoe langer ik naar Azizi kijk hoe meer ik zeker weet dat dit die ene is ;D.

Ook gaat yellow voortaan door het leven als SKY
Hij heeft gister lekker met zijn toekomstige baasjes gekroeld

Ik merk wel dat wanneer ik de kleintjes meeneem uit de woonkamer ze veel rustiger worden omdat ze dan pa en/of ma of de rest niet kunnen zien. Dus ze gaan af en toe mee naar boven. En de een is gewoon rustiger dan de ander.
Nu gaan ze nog even de vleugels strekken voor de avond.
Ik ga even mijn vangnetje pakken ;) en dan kunnen ze.

gr Esther

ManjaV

Hoi Esther,

Lief valkje heb je daar :D En eentje met een hele mooie naam :D :D
Nou, nu de valkjes allemaal uitgevlogen zijn, heb je vast een hoop werk er aan ;) inderdaad een slim plan om ze in etappes te laten vliegen ;D

Groetjes,
Manja

Caroline

Hoi Esther,

Ik vind het geparelde bonte cinnamon witmaskertje erg mooi maar vind Azizi ook een super lekker ding hoor. Net een beetje meer wit hè?? Hou ik wel van. En geen cinnamon en geen pareltjes, eigenlijk een heel ander valkje.

Maar het allerbelangrijkste is toch dat jij zelf er de klik mee hebt. En die heb je volgens mij.

Dus bij deze, gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst.  ;D

Hoe oud is Azizi nu??

Heel veel plezier tijdens de wachttijd.

Groetjes van Caroline

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

•=Bonnie=•

Gefeliciteerd :)
Ik vind zwaar bont zonder cinnamon en gepareld ook altijd mooi, vooral als het contrast heel hoog wordt, bijna zwart tegen wit.  :)

imv

Hoi Esther,
Lang niet gesproken  :-[
Ik word wel geregeld op de hoogte gehouden door Caroline, hoor!
Wat een mooie valk is azizi.. super, hoor!
Groetjes,
IRene

caro

Hoi Esther,

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Een prachtige valk.
Van de andere valkjes moet je zeker bijna afscheid nemen.

Groetjes

Caro
Hobbykwekerij " Het Valkjesparadijs "

http://members.lycos.nl/hetvalkjesparadijs/

valkchico

Hallo,

zo even een beetje bijkletsen. Het is een drukke gekke week geweest veel afspraken en verplichtingen gehad.
Ik ben nog steeds erg blij met de beslissing dat ik voor Azizi heb gekozen.
Manja is vrijdag weer even wezen kroelen met Dreamy en dat gaat best goed zelf zou ik haar nog wel wat tammer willen hebben.

Bij manja op schoot herkennen jullie haar ;).

Omdat ik toch niet helemaal tevreden ben met het tam worden hebben Caroline en ik besloten dat er 3 naar Caroline gaan Ze kunnen zelf eten maar hebben nog wel wat pap nodig maar dat gaat bij Caroline goed. Zelf heb ik er twee boven gezet dus alleen dreamy en Seven zitten nog beneden in de grote kooi. Als ik ze beneden zet in een aparte kooi word ik gek van het schreeuwen/roepen naar elkaar. Zodra ze boven gewent zijn dan gaan de laatste twee naar boven. De leeftijd is gewoon goed dus ze zijn niet te jong om bij mam en pap weg te gaan. degene die nu bij Caroline staan zijn ruim 6 weken die boven staan 6 weken en die nog beneden bijna 6 weken. Het is ook het laatste zetje in het tam maak proces hoop ik.

Seven heeft ook een baasje gevonden hele enthousiaste mensen uit dordt. ze hebben al een valkje maar die is niet zo tam dus de extra opdracht om Seven (zo blijft ie heten :D) lekker tam te maken.

Woensdag avond heb ik een avondje meegelopen met studenten van de pabo. dat was erg leuk en viel me alles mee. Nu alleen nog de test halen en dan kan ik starten in aug. Tegen die test kijk ik erg op. die test gaat namanlijk niet over de opleiding maar is een algemene test van de HAVO om je niveau te bepalen. en aangezien mijn hersens toch even zullen moeten wennen om weer gebruikt te worden ga ik daar voor oefenen.

Maandag is Pim jarig word hij eindelijk 7!!! Ik hoop dat het mooi weer word dan kunnen we lekker buiten zitten heb ik wel zin in en dan lekker de bbq aan.

Nu weer over tot de orde van de dag en de laatste puntjes op de I zetten.

gr Esther

ManjaV

Hey Esther,

Even reageren in je dagboekje :D Wat leuk dat Seven ook onder dak is, en helemaal geweldig dat ze hem Seven blijven noemen :D Het is dan ook een erg leuke, goed klinkende naam :D
Toffe foto van Dreamy weer, ze ziet er zo lief uit, ik kan niet wachten totdat ze er is.

Ik stuur je zo nog even een IM over vrijdag.

Heb je nog gebeld met de hogeschool en gevraagd of die cursus ook 's avonds kon? Ik ben benieuwd.

Leuk, maandag een verjaardag :D Ik wens je alvast veel plezier daarbij!!!

Groetjes,
Manja

carco

Hoi Pim

Gefeliciteerd met je verjaardag!!!
Het ziet er naar uit dat het mooi weer gaat worden dus kunnen jullie lekker barbequen.
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

ManjaV

Ook namens mij gefeliciteerd ;D en een hele fijne dag gewenst! :D

Groetjes,
Manja

imv

Caroline

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.