Punky en Minggu krijgen weer een nestje

Gestart door Kolkkie, 6 september 2005, 09:50:22

« vorige - volgende »

Kolkkie

Hoi allemaal,

Hier een mindere mededeling.
Minggu is gaan fladderen  in het blok. Ze heeft hierdoor 1 van de eitjes kapot gemaakt.
Als ik het zo goed kon bekijken, is het ws. het 4de eitje geweest.
Dat eitje was overigens wel bevrucht.
Ze hebben nu nog 4 eitjes over, dat vind ik ook wel een mooi aantal.

Ik verwacht verder geen eitjes meer, aangezien hun vorige nestje 5 eitjes heeft geteld.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Christine

Wat erg van het kapot eitje maar 4 is al een enorm mooi aantal :-*

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Ozzie

Leuk je verhalen en ervaringen te lezen!

groetjes Wendy

Rocky en Coco: nu de schatjes van Caroline

Rianne

:-\ zonde van het 4e ei, maar ja zulke dingen kunnen gebeuren. Ik hoop dat het met de andere eitjes wel goed blijft gaan. :)

Ria

Hoi Mariska,

Zonde van je vierde eitje. Gelukkig zijn er nog 4 over en maken die alle kans op uitkomen. Hopelijk worden het net zulke prachtjongen als uit je eerste nestje. Ik duim voor je.

Groetjes,
Ria

Andrea

Hoi Mariska,

Jammer zeg van dat ene eitje. Schok Minggu of zo dat ze begon te fladderen? Aan de ene kant is het mazzel dat het eitje nog niet al te oud is, het lijkt me erg als het eitje nog maar een week moet voor het uitkomt, dan is er ook echt al een jonkie in ontwikkeling. Ik heb dat meegemaakt met het eerste nestje van Sparkle en Binkie, het eitje was beschadigt geraakt 3 dagen voor het jonkie uitmoest komen. Gelukkig hebben Punky en Minggue nog vier eitjes. Aangezien hun wipwap praktijken zullen daar allemaal wel jonkies uitkomen ;D

Geef die valkenbende van jou maar een knuffel namens mij,

Groetjes Andrea

p.s. Pops gaf afgelopen zondag geen kick in het reisbakje. Het maakte haar niks uit. Binkie was wel hellig omdat ie nu in een apart bakje moest. (met z'n drieeen in een is een beetje te krap)

Binkie en Sparkle

Kolkkie

Waarom Minggu is gaan fladderen weet ik niet. Mss is ze geschrokken van iets of ze deed het gewoon voor de 'lol'.

Of het laatste eitjes bevrucht is weet ik niet, want ik ga er verder niet meer naar spieken.
Volgende week ga ik pas weer een kijkje nemen want dan moet het eerste eitje uitkomen.

Hier nog een foto van Punky.Hij keek zo mooi in de camera :).
Hier is trouwens goed te zien dat zijn snavel niet helemaal symmetrisch is.
Toen hij nog in het nest zat, is hij gebeten door een ander valkje. Hierdoor zat er een klein gat in zijn snavel.
Dat is niet helemaal goed gegroeid, maar hij heeft er geen last van.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Carin

Hoi Maris,

Leuk beestje hoor!! Kijkt schattig de camera in, niet te geloven dat het de Terminator is!

groetjes Carin

Kolkkie

Hallo allemaal,

Ik zag dat 1 eitje een andere kleur had vergeleken met de andere eitjes.
Ik heb het voor de zekerheid toch maar even bekeken.
Het blijkt het 4de eitje te zijn (5de eitje noem ik nu gewoon 4de eitje).
Die is bevrucht, maar een stuk lichter omdat hij toch 8 dagen achterloopt op het 1ste eitje.

Ik weet dus nu dat alle eitjes die ze nu hebben bevrucht zijn.

Tot nu toe gaat het nog lekker.

Groetjes,

Mariska

Christine

wat leuk dat alle eitjes bevrucht zijn  :-*

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Lin

Hey,

Zo ook weer hier bijgelezen. Wat jammer van dat ene eitje. Ik heb ook wel eens de klep op een eitje laten vallen. alleen toen zat er een jong in wat pas over een paar dagen eruit moest. toen heb ik echt lopen janken toen ie doodging. Succes met alles. Ik blijf het dit keer ook weer volgen.

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Bianca

Als het goed is moet dan deze week het eerste eitje uit gaan komen he?!
Spannend hoor!
Ik blijf dit voorlopig wel even volgen.

Groetjes Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Kolkkie

Hoi allemaal,

Ik heb de eitjes even bekeken, maar ik zie niet binnen een paar dagen een ei uitkomen.
Ik verwacht het toch zo rond a.s. zaterdag.

Bij 1 ei was de luchtkamer wel erg groot, net iets minder dan de helft van het ei was lucht.
Bij de anderen viel het allemaal wel mee.

Het is dus nog even afwachten wanneer het eerste eitje uitkomt.

Groetjes,

Mariska

Rianne

Ik geloof dat dat wel een goed teken is... Of heb ik dat verkeerd... ??? Er staat een link bij kweken, hoe het ei ontwikkeld tot het uitkomt.

aad