20 juli 2025, 10:59:19

Rocky en Coco: veilig bij Caroline!

Gestart door Ozzie, 6 september 2005, 09:39:42

« vorige - volgende »

Mariska

Citaat van: Caroline op 19 januari 2006, 09:55:31
Hoi hoi,

Even een kleine correctie , Maris.

Roos is pas getest en is NIET voor vogels allergisch, wel voor de rest, hihihi!!

Doei doei!!

Je hebt helemaal gelijk ;)
Ik twijfelde al hoe het nu ook alweer zat ::) ;D

Liefs
Maris!!

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Rianne

Ik hoop dat je niet allergisch bent voor vogels, wat moet je dan? :-\

valkchico

heb je al wat nieuws Wendy?

denk regelmatig aan wat lin ook al zei?? :'(

gr Esther

Ozzie

29 januari 2006, 13:16:44 #453 Last Edit: 29 januari 2006, 13:18:37 by Ozzie
Hallo,

hier ben ik eindelijk weer eens. Ik ga morgenochtend naar het ziekenhuis en dan kijken we wel verder...ben de laatste tijd niet zo vaak op het forum geweest, druk met werk, voel me niet top (nu keelpijn en snot etc etc) en weet niet hoe het allemaal zal gaan. Begin vorige week had ik het slecht omdat ik mezelf al in mij hoofd had gehaald dat de kleine voddebalen misschien de deur uitmoeten, zoals jullie je voor kunnen stellen: hier wil je niet aan denken. Ik had ook 3 avonden behoorlijke huilbuien  :'( en was behoorlijk uit mijn hum.
Daarom had ik ook niet zoveel zin om "leuke" dingen over mijn schatjes te schrijven, hoop dat jullie dat een beetje kunnen begrijpen.

Maar goed: morgen dus heen, ik zal laten weten hoe het gegaan is. Je gaat toch het ergste denken: dat ze weg moeten. Uiteindelijk zal ik toch geen chronische astma willen :-( daar ben ik wel bang voor.

Maar om het ff positief te houden: met mijn humpies gaat het goed: ze zijn zoooo lief, en ze lijken het wel aan te voelen dat je niet lekker in je vel zit, vooral Rocky: die volgt me echt overal. Sinds een ruime 2 weken kan ze erg goed vliegen en ze wordt hier alleen maar beter en beter in, wat wel erg leuk is maakt echt van die "ererondjes" zoals ik ze dan trots noem :) zo van: kijk mij eens gaan!!!

Coco is nog steeds erg dol op Olaf, dus we hebben er allebei een "vriendinnetje" bij.

Een mooi zitstok gekocht, en die zit voornamelijk aan het raam bij de achtertuin, want dan kunnen ze mooi alle andere vogeltjes bekijken :) ze zijn gewoon mijn hartediefjes!

Wel lees ik nog vaak in andere dagboekjes, dus ik ben er nog wel hoor! :)

Morgen of van de week kom ik nog even terug op hoe het gegaan is,

liefs Wendy

Rocky en Coco: nu de schatjes van Caroline

Roosje

Oh wat moet dat een rotgevoel zijn zeg, het idee dat het door je kleintjes zou komen. Laat je het wel uit je bloed testen? Dat is bij mij ook gebeurd, dat is het meest betrouwbaar. Godzijdank kwam het bij mij niet door de vogels. Zou het wel zo zijn, dan kan je er inderdaad niet omheen. Want een allergie voor vogels is heftiger dan een gewone allergie en je longen gaan er echt van naar de kl*te. Maar probeer nu maar zo positief mogelijk te blijven. Het is raar weer, je weerstand neemt een sprong omlaag en daardoor wordt je allergie ook erger. Welke antihistaminen slik je? Want het kan ook zijn dat je lichaam is gewend aan hetgene wat je nu slikt en je iets sterkers nodig hebt! Ik hoop voor je dat je ons snel goed nieuws kunt vertellen. En nogmaals, laat je bloed testen op vogelallergie. Het duurt een weekje voor de uitslag, maar dan heb je wel zekerheid. En kunnen ze dus niet zeggen; nou het zal wel door de vogels komen want daar komt stof vanaf, dus doe ze maar weg. Terwijl het misschien niet eens nodig hoeft te zijn. Ik heb bij het eerste gesprek bij de longarts al duidelijk gemaakt dat die vogels mijn alles zijn, en daardoor werd het wel wat serieuzer genomen. Ik zal voor je duimen!

Ozzie

Hallo Roosje,

bedankt voor je berichtje, ik zal je adviezen zeker opvolgen, het is voor zo'n arts maar makkelijk om te zeggen: doe ze maar weg, hij weet immers niet hoe je band is met je beesten.

Als antihistamine gebruik ik Aerius 5 mg, voornamelijk ook tegen jeuk, waar ik vaak last van heb. Tocj merk ik ook dat dit te maken heeft met wat ik eet, door chocolade, wijn en koffie heb ik veel meer last, dit eet en drink ik dus ook niet vaak.

Ik laat het je weten, nogmaals bedankt!

Wendy

Roosje

Aerius, nooit van gehoord. Ik gebruikte eerst zyrtec en nu mizollen, werkt in combinatie met cingulair voor mijn longen prima!

Caroline

Hoi Wendy,

Heel veel sterkte met de onderzoeken en dat je maar een fijne uitslag krijgt.

*duim duim duim*

Groetjes van Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

valkchico

hallo wendy,

wat een gedoe zeg ik hoop echt voor je dat het allemaal zal meevallen.
de med. die jij krijgt heb ik ook gehad maar dan voor de hooikoorts (heb ik ongeveer 9mnd p.j.)

succes en zo te horen gaat het wel heel goed met de "meisjes"
geniet lekker van ze!!!!!!!!

gr Esther

Ozzie

Hallo, hier kneusje  ;D

nee hoor grapje, maar zo voel ik me onderhand een beetje. Op dit moment weer erg schor en snotterig, maar goed, dat zal wel weer weggaan.

Gister dus bij de KNO arts geweest, en meteen bloed laten prikken voor allergie (parkieten en papegaaien). Nu wil de KNO arts ook een CT scan van mijn hoofd maken omdat ik vaak hoofdpijn heb...denk dat 'ie in de holtes wil kijken.

Maar goed, dat kan pas over een maand (1 maart) en twee weken daarna heb ik een afspraak om de scan en de allergietest te bespreken. Kortom: dat duurt nog 1,5 maand, maar dat geduld heb ik, het is voor een "goed" doel denk ik dan maar.

Heb een hele aardige man als KNO arts, valt erg goed mee te praten. Hij zei dat als ik allergisch ben voor de birdies dat ze dan niet in huis kunnen blijven  :'( , verder moesten we maar kijken zei hij. Dus, we wachten het weer af.

Verder geniet ik wel met volle teugen van mijn kleintjes, het zijn echt de liefste valkjes van de wereld  ;D maar wie zegt dat niet van zijn eigen valkenvolk?

Maar goed, ik wil binnenkort wel weer eens wat leuke foto's gaan plaatsen, en ik lees veel in de dagboekjes, dus ik ben niet weg!!!! ;)

Liefs Wendy

Rianne

Hoi,

als ze niet bij je in huis mogen, kunnen ze dan niet buiten in een voliere? :)

Roosje

Dat kan altijd nog natuurlijk :)

Als je er een beetje op hamert dat je die uitslag graag snel wil weten, zijn ze meestal wel zo schappelijk om het je even te laten weten hoor. Zeker als er niets aan de hand is. Wij mochten het eerst ook niet meteen weten. Hoewel mijn dossier op tafel lag, toch nog een paar keer netjes gevraagd en toen is ze voor ons gaan kijken. Gewoon een beetje zeuren ;D

valkchico

hallo Wendy,

hoe gaat het hier weet je al wat meer?
leef nog steeds met je mee en moet regelmatig aan je denken.

gr Esther

Lin

Al een tijdje niet geweest. Was erg benieuwd hoe het hier gaat. Wat schrikken zeg dat je misschien allergisch bent. Ik dacht dat eerst ook maar dat bleek voor koffie. Als de dokters niks kunnnen vinden dan kan je ook naar een Touch for Health therapeute. Zij kan je dan testen op stoffen. Dus welke je mist maar ook voor welke je allergisch bent. Als je dat eens wild oen kan je ook bij mijn moeder langs gaan voor een afspraak zij is gediplomeerd.

En even een stomme opmerking: hoofdpijn komt niet doordat je een bril nodig hebt? Misschien ook een verkeerde stof anders?

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Valerie

Hey Wendy,

Poosje niet geweest. Wat lees ik nou? Jij gaat toch niet allergisch zijn voor je 2 lieve schatten eh?  :'( Ik zal voor je duimen op goed nieuws. ;)