19 juli 2025, 13:23:29

Rocky en Coco: veilig bij Caroline!

Gestart door Ozzie, 6 september 2005, 09:39:42

« vorige - volgende »

Skye

Hallo Wendy. Leuk dagboekje, vooral het begin met die weekfoto's van Rocky! Zo herkenbaar! Ik heb alleen de eerste paar en laatste paar blz gelezen, want het is best veel leeswerk. Maar ik wil nog vragen hoe het met je kooien zit (hoop niet dat dit al uitgebreid besproken is). In het begin zag ik een prachtige witte papegaaienkooi. Zo eentje wil ik eigenlijk ook wel aanschaffen. Beviel die kooi? Want ik zie nu op je foto een kleinere witte kooi en een grote zwarte kooi (ook een papegaaienkooi?). Welke kooien bevallen jou het meest?

valkchico

hallo wendy,

stil hier 8) maar het is weekend!!!!!!!!!!

tot later
gr Esther

Monky

Hi Wendy,
Wat een leuke foto's. Wat kunnen ze toch lekker genieten van dat kroelen. Ik vaak trouwens ook. Al moet ik zeggen dat Whooshy het langer volhoudt dan ik  :P ;D

Groetjes,
Monky

Ozzie

Hallo hallo :-)

Ja het wat stillig hier, weer aan het werk he, wel weer erg wennen zo na een paar dagen vrij, kerst, O&N enzo...je moet weer helemaal in het ritme komen :)

Met de valkjes gaat alles goed, ze hebben natuurlijk veel aandacht gehad de laatste 1,5 week omdat we zoveel thuis waren en als ik nu thuiskom, dan roepen ze om het hardst: "DOE DIE KOOI OPEN, WE WILLEN ERUIT!!!!". tenminste, dat lijken ze dan te zeggen, ik spreek (helaas) geen Valks. :)

Zal ze dit weekend weer even badderen en dan eens wat leuke foto's maken, heb nog wat leuke van Coco en Rocky die op een koe zitten (soort beelden) ziet er wel lollig uit, die zal ik er ook meteen op zetten.

Ja dat kroelen, daar kunnen ze hier ook geen genoeg van krijgen, zodra je vingers het begeven, beginnen zij het net lekker te vinden :)

Wil graag een douchestok bestellen op www.valkparkiet.net, mooi voor tegen het raam hier, want ze kijken allebei graag naar wat er allemaal (?) in de achtertuin gebeurd. En wie weet willen zo ooit eens mee onder de douche, zou wel leuk zijn!!!

Tot later,

groeten, Wendy

Rocky en Coco: nu de schatjes van Caroline

Lin

Hey,

en de stok besteld en heb je al nieuwe badfotos?

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

valkchico

hallo Wendy,

niet te ver weg zakken hoor.

en foto's aaahhh je het het beloofd ;)

gr Esther

Ozzie

Hallo hallo,

ja veel beloven, weinig geven...het komt er ff niet van. Op mijn werk mist een collega voor een paar weken, dus ik moet alles zelf doen = overwerk = minder tijd achter de compu  :-\

Jammer, maar ja, volgende week is zij er weer = meer tijd op forum :)  ;D ;) :)

Tot snel!!!! (ja...met foto's!)

Ozzie

Hallo mensen die nog weleens een poging wagen in mijn dagboekje :)

heb ff een tijdje niet gereageerd, was erg druk met werk en daarbij voel ik me niet zo top, in die zin: ik heb erg last van mijn allergie. Ik heb zover ik weet een stofmijt en pollen allergie, en het is voor mij nu een beetje :censuur omdat ik veel last heb. Ik heb meer en meer last gekregen sinds lieve Coco bij ons is. Het gaat heel goed met die twee, Coco heeft nu een "echt" kuifje en hoort er helemaal bij.

Nu ben ik dus een beetje aan het kwakkelen en wilde dit de laatste weken niet echt toegeven, tot iemand zei dat het weleens door die kleine voddebaaltjes kan komen...

Dus eigenlijk zit ik een beetje klooien met mijn gezondheid en heb daarom over 1,5 week een afspraak met de KNO arts gemaakt om te kijken of ik misschien allergisch ben voor vogels etc. Ik heb hier een :censuur gevoel bij en weet niet zo goed wat ik ervan moeten denken en al helemaal niet wat ik moet doen. We stofzuigen iedere dag en om de dag gaan de birdies in "bad". Dusja, echt iets zinnigs te melden heb ik niet, maar ik vroeg me toch af of er misschien iemand is die hier ervaring mee heeft etc.

Weet 't ff niet :(

Liefs Wendy

Caroline

Hoi Wendy,

Ik heb geen tips of advies, maar wilde je wel heel sterkte ermee wensen.

Groetjes van Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Monky

Hi Wendy,

Ik lees over je waarschijnlijke allergie tegen stofmijt en misschien ook vogels. Mijn vriend heeft hetzelfde probleem. Hij is eigenlijk allergisch voor al onze dieren en stofmijt. Hij heeft er een neusspray voor gekregen. Hij hoeft dat alleen 's ochtends te gebruiken en hij heeft de rest van de dat en nacht geen last van. Ik blij natuurlijk, want ik zag mijn dierenhobby al in het water vallen. Daarnaast zijn er ook nog pillen die helpen. Mijn zus is ook allergisch voor van alles en nog wat. Als ze bij mij komt neemt ze altijd zo'n pil en dan heeft ze helemaal geen last.
Er zijn dus verschillende wegen te bewandelen.
De neusspray is Rhinocort en flixonase (ik weet ook nei tof ik dit goed schrijf, maar zo spreek je het in elk geval uit)
Ze zijn volgens mij op recept verkrijgbaar bij je huisarts.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt, want het zou jammer zijn als je nu snotterend door het leven moet  :P

Groetjes,
Monky

Mariska

Hoi Wendy,

Als ik me niet vergis is Roosje ook allergisch ;)
Anders kun je haar eens advies vragen.
Zou wel vervelend voor je zijn als dit het geval bleek :-\
Ik duim voor je dat het dat niet blijkt te zijn.
Gelukkig gaat met de birdies alles goed :D

En Monique,

Dat heet inderdaad Flixonase ;)
Ik heb dat ook gebruikt.

Liefs
Maris!!

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

valkchico

hallo wendy,

wat vervelend dat je je zo rot voelt,ik hoop werkelijk dat het niet door de vogels komt!
En als het wel zo mocht zijn dan hoop ik dat je re een simpel med. tegen kan gebruiken zoals hierboven al is vermeld.
Ze werken goed.

Wat fijn dat het met je schatjes wel goed gaat. En al een echte kuif wat leuk ben wel heeel benieuwd hoe coco eruit ziet!

gr Esther

Ozzie

Hallo hallo,

ffies kort: bedankt voor de reacties  :D

Ik gebruik al ruim 3 jaar Flixonase en pillen (anthistamine), zonder kan ik eigenlijk niet meer, dan wordt ik ziek  :-[

Wel :censuur hoor, maar goed, ik wacht eerst het gesprek af.

Later meer, dank nogmaals,

liefs Wendy

Caroline

Hoi hoi,

Even een kleine correctie , Maris.

Roos is pas getest en is NIET voor vogels allergisch, wel voor de rest, hihihi!!

Doei doei!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

valkchico

hallo Wendy,

was benieuwd hoe het met je gaat deze week kno?
sterkte en hoop dat je snel de uitslag hebt.

gr Esther