21 juli 2025, 15:05:18

Rocky en Coco: veilig bij Caroline!

Gestart door Ozzie, 6 september 2005, 09:39:42

« vorige - volgende »

Rinske

Hoi Wendy,

Het scheelt inderdaad best wat voor karakter het valkje heeft. Maar het is in ieder geval leuk om het valkje bezig en nieuwschierig te houden. Dus een keer in de zoveel tijd is het leuk voor d'r om de speeltjes op een andere plek te hangen of zetten of er wat uit te halen en er een ander speeltje, touw e.d. ervoor in de plaats te doen, zo blijven ze allert en ze vinden het erg leuk om weer wat nieuws te doen/zien. Het kan natuurlijk ook zijn dat Rocky helemaal niet zo'n spelerig typje is, dan is het wel leuk om de stokken en touwen elke keer ergens anders te plaatsen.
Bij mij vinden ze het elke keer weer helemaal geweldig als er weer wat nieuws/anders inhangt.
Veel succes en plezier met het installeren van de kooi, hij is lekker groot zag ik dus je kan er genoeg mee, mocht dat nodig zijn!! :D :D

Groetjes,
Rinske

Lin

Hey,

ik ben weer bijgelezen! Geweldig bewerkte foto is er gemaakt. Ontzettend leuk! Zo mooi om je enthousiasme te lezen. Volgens mij wordt je net zoals mij als ik dit zo lees.

Let er ontzettend goed op dat de kooi niet te vol hangt! Veel kleine valkjes kunnen nog niet goed zitten en schrikken vaak. Het is niet de eerste keer dat een valkje zijn nek, vleugels enz, breekt doordat hij ergens op viel. Ik zou in het begin aan de zijkant alles hangen of ook dingen buiten de kooi.

Er is een topic gestart over kooien. Misschien zie je dingen die wel leuk zijn:

http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,10926.0.html

en hier is een topic waar je zelf speeltjes kan maken
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,12585.0.html

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Gerda

Hoi Wendy,

Wat leuk al die voorbereidingen.
Je kunt bij Jura inderdaad erg leuke speeltjes kopen voor een redelijke prijs ook nog!!!
Ik heb mijn twee grasjes bij Jura vandaan  ;) En heb meteen zo'n speelplankje gekocht.

Wachten duurt altijd lang, maar dat is het waard!!

Groetjes Gerda

Ozzie

Bedankt voor de tips over de kooi-invulling. Ook via de links van Lin heb ik heel veel ideetjes opgedaan, bedankt!

Ja Gerda, Jura heeft leuke spulletjes, het grootste deel van wat ik voor het valkje heb aangeschaft, komt bij Jura vandaan. Zit er aan te denken ook nog zo'n speelplankje te kopen. Alhoewel je die natuurlijk ook makkelijk zelf kunt maken.

Heb vandaag bij de Gamma zitstokjes gekocht, ff op maat zagen en dan nog een paar "natuurlijke" zitstokken erin. Alleen...ik ben niet zo goed in bomenkunde, dus ik heb geen flauw idee welke boom ik hebben moet, hier moet ik me nog maar ff in gaan verdiepen geloof ik.

Maar ik heb nog meer nieuws: ik kreeg zojuist al een foto van mijn valkje! Vroeg, maar ohohoh, ik ben weer helemaal verliefd als ik dat koppie zie:

"Ze groeit als kool" stond er bij in het mailtje, nou dat is wel te zien! Ik ga nog even verder zwijmelen bij de foto!

Groetjes Wendy

Rocky en Coco: nu de schatjes van Caroline

Christine

Wendy amai die is gegroeit telkens als je een foto krijgt is ie al aardig gegroeid vroeg of laat woont ze ook bij jou en dan kan je eens lekker van haar genieten :-*

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

a3

:ooooooooo een jonge vrouw zo verliefd op een vogeltje.
als een kind zo blij met een foto van haar schatje.
je neemt zeker een maand vacantie als hij bij je komt wonen of krijg je zwangerschaps verlof. nou wij wensen je familie veel succes en denk er aan niemand verwaarloze he.
dikke knuffel a3 :P

Petra en Cheeky

Wat een lieve foto Wendy! Daar val je toch meteen voor als een blok?!

Je moet idd de kooi niet te vol hangen met speelgoed. Wij hebben een schommelring, een spiegeltje, een belletje en een touwladder en trapje. We hebben bewust in het midden van de kooi zoveel mogelijk ruimte overgelaten zodat de valkjes ook "hun vleugels kunnen strekken"  als ze een keertje niet uit de kooi kunnen.

Veel plezier met de voorpret... ik beloof je: het wordt vanaf nu alleen nog maar leuker! :D

Groetjes,
Petra

Ozzie

Bedankt voor de tips Petra!

Ja, ik kan echt serieus verliefde gevoelens krijgen als ik zo naar die foto kijk...echt van die kriebels in de buik haha! Of wordt het nu echt te erg?

Nou ja, dat is dan maar zo, het is echt een droppie en ik kan gewoon niet wachten tot ze hier bij ons is. Als je zo dat hoofdje ziet denk je: dat moet wel een echte lieverd zijn (of een wolf in schaapskleren haha!).

Kortom: ik heb er heel veel zin in!

groetjes Wendy

Christine

Maar neen het wordt niet te erg, als je valkje er in gaat dat allemaal voorbij want ja dat is gewoon van het lange wachten dat je dat hebt! je ziet foto's en denkt al meteen naar de dag dat ie komt! dat heb ik nu ook sinds dat ik weet dat ik binnenkort twee nieuwe valkjes erbij krijgt! ik blijf je volgen en ben ook blij in jou plaats wanneer jou valkje komt! nog even geduld voor je het weet mag je rocky ophalen! :-*

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

valkchico

hallo wendy,

zo rocky groeit ze heeft er zin in (om bij jou te komen).
En dan dat kuifje lekker pluizig maar al zo mooi geel. gaat al aardig opschieten zo bijna op de helft toch?
Ik heb gewoon een fruitboompje gekocht en die in stukken gezaagd om daar zit stokken van te maken.
zwijmelse deze week met je foto ;D zal wel lukken
gr esther

Ozzie

Ja A3,

ik zal goed mijn best doen om bepaalde personen niet te verwaarlozen, maar dat zal wel goed gaan denk ik, heb er alle vertrouwen in ieder geval! :P

Hoi Esther,

ja ik denk nog zo'n week of drie á vier, ik wou dat het al zover was, want ik kan bijna niet wachten, ik ben er helemaal klaar voor en ben me zo goed als het kan aan het voorbereiden op de eerste dagen van Rocky hier, ik denk dat ik nog wel een dagje of misschien twee vrij neem als dat kan. Ik wil gewoon dat ze mooi kan wennen (ook aan mij). ;D

Mar goed zover is het nog niet, tot die tijd blijf ik lekker kwijlen bij de foto's haha!! ;) :P ::)

Groetjes Wendy

Ozzie

Vandaag weer op mijn werk leuren met de foto haha, wel leuk hoor: sommige collega's gaan er echt naar vragen en roepen: oh, aah! het begint al echt op een vogel te lijken is de algemene reactie...leuk!

Groetjes Wendy

Valerie

Leuk zeg!
Ik kan me de spanning goed voorstellen.
Valko komt ook van bij Jura.

Ozzie

Hoi Valerie,

wat leuk en een hele leuke naam ook: Valko. Ik zie dat jij ook een "Rocky "hebt, ook een leuke naam haha!

Ik zal op Valko gaan stemmen!

Groetjes Wendy

Ozzie

Om jullie een indruk te geven van de valkenkoorts hier, de kooi (leeg nog, de komende 3 weken blijft dat wel zo denk ik):

De foto's zijn natuurlijk surrogaat, tot de echte Rocky er is.

Weet je wat zo vreemd is? Rocky is nog niet hier en ik ben al heel stiekem aan het kijken voor een 2de valkje...als het te erg wordt moeten jullie het maar zeggen hoor, iemand moet me met mijn benen op de grond houden!

Natuurlijk neem ik niet meteen een 2de valkje, maar ben al bezig met welke mutatie ik het mooist vind, en als ik die dan tegenkom...op www.valkparkiet.net staat een mooie. Dat is dezelfde kweker als waar ik Rocky vandaan ga halen...

Wendy