7 mei 2025, 18:27:28

valk combineren met..?

Gestart door valkchico, 4 september 2005, 19:23:36

« vorige - volgende »

met welke vogels kan je een valkje samenhouden?

valkje
12 (80%)
andere
3 (20%)

Totaal aantal stemmen: 12

Poll gesloten: 11 september 2005, 19:23:36

valkchico

we zoeken een maatje voor onze hele lief valk chico (lutino pop?)
Maar omdat we niet speciaal weer een valkje willen wilde we weten wat nu een goede combi is?
Of is een valkje toch beter?  ???

Gerda

Een valkje is altijd de beste maatjes met een andere valkje. Ze spreken letterlijk en figuurlijk dezelfde taal!!

Ze kunnen wel opschieten met andere vogels, zoals grasparkieten, catherina's etc. Maar volgens mij is een valkje het beste af met een valkenmaatje!!

Ik heb dus gekozen voor valkje. Misschien zou je vraag moeten zijn: wat is de voorkeur!! Want een valkje kan met andere vogels samenleven.

Groetjes Gerda

Inger m

Hoi,
Een valkparkiet erbij zetten is altijd beter dan een andere vogelsoort. Dit heeft Gerda al uitgelegd. Dus ik heb gestemd op valkparkiet.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Riny

Hallo
Ik ben het met Gerda eens.
Maar ik zou nooit gaan kweken met valkjes als er grasparkieten bij zitten,daar heb ik zeer vervelende ervaringen mee opgedaan.
Groetjes Riny :D :D :D

Sannesanne

Ik zou er ook voor kiezen om een valk te combineren met z'n soortgenoten. Nu is mijn vraag wel: als je er al een aantal hebt en je wilt er een nieuwe bijnemen, hoe pak je dat dan aan. Kan je de nieuwkomer gewoon in de voliere erbij zetten of moet je 'm eerst apart zetten?
En bestaat er in een voliere ook een verhouding tussen het aantal mannen en poppen?

Monky

Ik heb ook voor een valkje gestemd.
Ik had in het begin Mauk alleen samen met parkieten. Hij werd daar niet gelukkig van. De parkietjes hadden de neiging hem een beetje te plagen en op te jagen. Toen heb ik Lulac erbij gehaald en hij voelde zich meteen een stuk beter. Hij leefde helemaal op  :)
Dit zegt niet dat er niet valkjes zijn die wel in hun eentje goed op kunnen schieten met andere vogels, maar dit is mijn ervaring.

Groetjes,
Monky

SuzanneS

Mijn valkje zit samen met een kakariki wat heel goed gaat. Maar die zijn ook familie van elkaar (dacht ik te weten)?