8 mei 2025, 17:44:23

Birdie krijst! Waarom?

Gestart door must, 9 september 2005, 14:21:05

« vorige - volgende »

must

9 september 2005, 14:21:05 Last Edit: 9 september 2005, 14:27:14 by must
Hallo allemaal, mijn Birdie is mijn grootste vriendje. Hij is altijd los in mijn kamer en erg vrolijk. Alleen de laatste dagen (vooral ook vandaag) zit hij de hele tijd te krijsen! Ik weet niet waarom, maar word er een beetje gek van en ben bang dat hij ergens last van heeft?? Ook vliegt hij dan rondjes en heeft hij soms last van hyperfentilatie(?!) denk ik. Dan is zijn snaveltje helemaal open en ademt hij erg snel, heel erg eng ziet dat eruit..Wie kan mij helpen en zegt me waar mijn schatje last van heeft?!! Alvast heel erg bedankt namens Linda en Birdie

Roosje

Dat hij zwaar ademt na het vliegen is waarschijnlijk omdat zijn conditie niet zo goed is, maar is verder niet erg, hebben ze hier ook wel eens. Dat schreeuwen kan zijn omdat hij niet lekker in zijn vel zit, of om een partner roept, of om jou! Kijk het even aan, meer kan ik niet zeggen...

must

Maar hoe zou het dan kunnen dat Birdie een slechte conditie heeft, hij vliegt de hele dag rondjes en heeft normaal nooit ergens last van?! Ik dacht dat het misschien ook te maken heeft met de warmte, als hij het eerder ooit had was dat meestal als het warm was of in de auto...
En hoe kan het dat een parkietje niet lekker in zijn vel zit? Deze ziet er heel blij uit op zich, hij is mijn vrolijke fluiter. Ik denk dat ie misschien naar een partner op zoek is, de laatste tijd gaat ie ook vaak zo bukken en heel raar geluid maken, ik denk parings gedrag (?)

Mariska

Hoi Linda,

Ik zou me over dat ademen niet te druk maken. Dat doen die van mij ook sinds het zo warm is. Ik heb het idee dat het gewoon uithijgen is wat wij ook weleens doen. Als ze even rustig bijkomen is het weer over. Of bij Birdie niet?

Groetjes Mariska

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Roosje

Citaat van: must op  9 september 2005, 16:07:37
Maar hoe zou het dan kunnen dat Birdie een slechte conditie heeft, hij vliegt de hele dag rondjes en heeft normaal nooit ergens last van?! Ik dacht dat het misschien ook te maken heeft met de warmte, als hij het eerder ooit had was dat meestal als het warm was of in de auto...
En hoe kan het dat een parkietje niet lekker in zijn vel zit? Deze ziet er heel blij uit op zich, hij is mijn vrolijke fluiter. Ik denk dat ie misschien naar een partner op zoek is, de laatste tijd gaat ie ook vaak zo bukken en heel raar geluid maken, ik denk parings gedrag (?)

Dan denk ik dat birdie een popje is, hoe ziet ie eruit? Precies de kleuren?

SuzanneS

Mijn valkje (vrouwtje, is te zien aan de kuif, als die geel is is het een mannetje, is het geel met grijs dan is het een vrouwtje) bukt ook en maakt aparte geluidjes bij mijn kakariki. Ze neemt heel soms eten van hem aan, en ze vlooien elkaar soms ook een beetje. Máár ze wil absoluut niet dat hij bovenop haar zit dus ik vraag me af wat dit gedrag is? Want paringsgedrag lijkt me sterk als ze niet gezellig met hem wilt zijn? (kakariki is mannetje)