Voor de eerste maal in bezit van een valkparkiet

Gestart door comtessa, 17 september 2005, 15:45:26

« vorige - volgende »

comtessa

Hello iedereen,
ik ben Comtessa (kunstschilder) en ik heb gister van mijn vriend een valkparkiet gekregen.Ik heb geen flauw benul hoe ik dit moet aanpakken, maar met de hulp van alle gegevens op deze site kan ik starten, momenteel heeft hij een grote kooi, maar speeltjes dat heeft hij niet.Wat bedoelen julle met speeltjes.
Alle tips zijn welkom en op voorhand al bedankt, doei.

Riny

Hallo Comtessa
Met speeltjes bedoelen we allerhande dingen waar een valk zich mee kan amuseren.
Dan kan al een leeg closetrolletje zijn,als je maar zorgt dat je het om de zitstok heen doet anders kan hij het over zijn hoofd heen schuiven.
Ook twijgjes van berkebomen vinden ze prachtig.En een stuk doodgewoon touw.
En in iedere dierenwinkel is heel veel speelgoed te krijgen.
Als je nog meer vragen hebt geef je maar een gil.
Groetjes Riny :D :D :D

Rianne

In de dierenwinkel hebben ze soms veel verschillende speeltjes hangen. Speeltjes met een belletje, laddertjes, touwen...

Rinske

Hoi Comtessa,
Wat leuk dat je een valkje van je vriend heb gekregen.
Ze kunnen echt leuke vriendjes van je worden.
Zo te zien heb je al een aantal voorbeelden gekregen voor speeltjes in de kooi. Ook voor buiten de kooi zijn er een aantal leuke dingetjes voor ze om mee te spelen, zo zijn de valkjes van mij al helemaal gelukkig met een rietje en een onderzetter, ook de speelballetjes van een kat (mijn kat doet daar dus niks mee.....) vinden ze ook helemaal geweldig, deze kan je trouwens ook in de kooi leggen.

Veel succes en plezier met je valkje.
Hoe heet hij/zij eigenlijk, en wat voor een valkje is het?? Ben wel nieuwschierig.

Groetjes,
Rinske

FG

Ik heb vandaag ook weer nieuwe speeltjes gekocht, maar ze kijken er niet naar, ze willen alleen eten en slapen.
Komt dit doordat ze nog maar 9 weken zijn?

Riny

Hoy FG
Een valkje van 9 weken slaapt wel nog meer als een volwassen valkje.
Je moet ook bedenken dat je valkje misschien wel niet weet wat dat voor een gek ding is wat jij in zijn kooi opgehangen hebt.
Ik zou rustig een paar daagjes afwachten,ik denk dat ze eerst de kat uit de boom willen kijken.
groetjes Riny :D :D :D

FG

Ik heb ze nu net 1 week en ik zal idd wel weer te snel willen.
Ik heb ook een grote schommel in de kooi, die geheel in touw gewikkeld zit maar die vinden ze wel erg mooi vooral die kleine sprietjes die uit het touw steken.
Maar bedankt voor de uitleg.

Mariska

Bij mij kijken ze met alles de kat uit de boom en duurt het vaak 2 dagen voor ze echt met iets gaan spelen.
Maar 9 weken is ook nog jong.
En inderdaad die sprietjes van die touwen zijn ze bij mij ook gek mee.

Groetjes Mariska

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

FG

Ik heb de kooi in het gedeelte van de kamer gezet waar we altijd zitten en is dus een soort 2e tv geworden als ik op de bank zit kan ik me ogen niet van ze af houden.
Ik heb bewust een grote kooi gekocht, waar ze lekker veel ruimte in hebben zie foto.

Zou je in een kooi als deze wel 4 valkjes kunnen doen, zonder dat het te klein gaat worden?

Mariska

Nou ik heb ongeveer dezelfde kooi.
vd week gekocht en die zijn inderdaad lekker ruim.
ik heb hetzelfde als jij, ik kijk meer naar hun als naar de tv.
Maar ik weet niet wat de maten zijn van jou kooi, maar ik heb er nu 3 in en met een jaar anderhalf wil ik er een 4de bij.
ik vind dat dat goed kan.

Groetjes Mariska

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)