6 mei 2025, 12:17:48

een taaie rakker

Gestart door Woutertje, 5 september 2005, 19:09:05

« vorige - volgende »

Woutertje

Mijn valkje heb ik nu bijna 2 maanden maar hij wil niet tam worden hij is nog steeds bang voormijn hand en ik een beetje voor hem (als hij me gaat bijten wat hem niet lukt gelukkig) als ik de kooi open doe wil hij meteen eruit hij is er een keertje uitgeweest maar hij is nog niet tam  kan iemand me een goede tip geven of advies over hoe en wat ik kan of moet doen????   

groetjes wouter

Riny

Hallo Wouter
Hem vooral niet laten merken dat je een beetje bang bent als hij zo doet.
Als die dat in de gaten krijgt neemt die echt een loopje met je.
En wat dat tam maken betreft veel tegen hem praten en probeer het eens met trosgierst in je hand.
Groetjes en succes Riny :D :D :D

Woutertje

ik probeer het al met trosgierst maar na een minuutje wordt ie volgens mij ff gek en dan gaat ie een soort van aanval doen op de trosgierst. is dat normaal of lijkt het maar zo???

groetjes woutertje

~Natas~

Hoi Wouter,

Het is net wat Riny zegt, laat niet merken dat je bang wordt van je valkje.
Want dan heb je een kleine kans om hem tam te krijgen, en dan gaat hij denken dat hij de baas is ipv jij.
Wat vooral heel belangrijk is om vertrouwen te winnen van je valkje.
Daarom moet je veel geduld hebben, en veel tegen hem blijven praten.
Ook blijven proberen om hem handtam te krijgen, dus lok hem met trosgierst op je hand en blijf zo even zitten.
Als je valkje dan komt, praat rustig tegen hem zodat hij jou gaat vertrouwen en je gaat herkennen aan je stem  :)
Dan kan je proberen om hem aan je vingers te laten wennen, dus beweeg er wat mee zodat hij daar niet bang van wordt.
Je kan je valkje ook belonen met iets wat hij echt heerlijk vind  ;)
Succes ermee,

Natasja

Kim

In het keuzemenu aan de linkerzijde: Tam maken (onderaan)

Kun je hele goede tips vandaan halen. Ik ben zelf ook met het stappenplan begonnen, omdat Kuifje ook niet echt tam wilde worden en ik moet zeggen het tam maken vordert iedere dag.

Veel succes!

Kim