28 april 2024, 15:06:27

Witmaskertje van Jelle

Gestart door jellevdl, 2 september 2005, 13:49:20

« vorige - volgende »

bobbie

Hoi,

Leuk dat je een dagboek bent begonnen.

Wat een gedoe. Ik snap niets van dat gereken hoor. Het is in iedergeval een mooie valk, man of pop  :)

Ik kom nogwel eens langs hier.

groetjes, Nel :)

Christine

wat een mooie valkje is hij ik weet het niet een hij of zij maar dat kom ik hier wel teweten ;D

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

jellevdl

Hallo ,

Alvast bedankt voor jullie reacties. Morgen heb ik waarschijnlijk nieuwe fotootjes !!
groetjes

~Natas~

Hoi,

Het wordt tijd dat ik jou dagboek ook eens ga volgen he.
Oh wat een lief ding zeg, echt 1tje om verliefd op te worden  :-*
Ik wacht de foto's af hoor, want wij zijn hier dol op foto's en leuke filmpjes  ;D

Groetjes,

Natas en Joepie

jellevdl





Dit is ons masje nu. Veel verschil is er nog niet met de vorige fotos, alleen zijn kuifje is wat bijgegroeid.
Het fotootje is ook met gsm genomen, dus niet zo echt duidelijk.
Ik durf hem niet zo goed los te laten buiten, want alhoewel hij nog niet zo goed kan vliegen, heb ik toch schrik dat hij plots weg zal zijn.

Ik heb gisteren iets raar opgemerkt bij de pappa van Mas. Hij is een wildkleur en heeft onder zijn oranje wangvlek allemaal kleine oranje spikkeltjes. Een week geleden was het nog niet zo fel als nu. Ik heb er een fotootje van, maar ik weet niet of het duidelijk is



Gisteren was er al een klein kipje is één van de vijf eitjes van grisa ( moeder van Mas) Dus normaal gezien heel snel fotootjes van kleine ukkies. Als ze haar kindjes wil laten fotograferen natuurlijk. Want ze beschermt ze over het algemeen heel goed, haar kindjes.




Voila, dat is het voor vandaag :)

groetjes

Jelle

jellevdl

oei, iets fout met de fotootjes , ik kijk het even na :)

jellevdl

Ik probeer het nog eens

Masje


Nog eens Masje


Pappa van masje, met de oranje vlekjes


En de beschermende mamma van masje


Ik hoop dat het nu lukt :)

♪ Marlies

Hoi Jelle,

die kleine vlekjes is niks om je zorgen om te maken hoor. Mijn volwassen valkjes hebben dat ook in de broed periode, over een tijdje is dat weer weg.

Leuke foto's.
Is Masje niet tam dan ?
Hij/zij ziet er wel een beetje angstig uit, of lijkt dat maar zo ?

Groetjes Marlies

jellevdl

Hij is een beetje tam.
Binnen laat ik hem losvliegen en komt hij braaf bij mij zitten, maar buiten heb ik schrik dat hij ineens weg is, dus houd ik hem liever vast :)

~Natas~

Hoi,

Leuke foto's hoor.
Maar Mas kan wel bangerig kijken zeg op de foto's.
Je pakt hem wel steviig beet zeg, jeetje wat eng.
Wel leuke foto's hoor.
En mooie ouders heeft hij hoor  :D

Groetjes,

Natas

Rianne

Kom ik weer hoor... Waarom neem je Mas mee naar buiten? Hij hoeft je maar 1 keer te laten schrikken met bijten bijv en hij is weg. Ik zou het risico niet nemen. Ze kunnen vliegen voor je het weet. ;)

jellevdl

Aangezien dat zijn hokje buiten is , moet ik hem buiten wel even vasthouden he ...
Vanaf november zitten ze bij mij binnen, dan zal ik veel geruster zijn :)
En bijten doet hij niet , zijn broertje/zusje wel, amai, maar masje blijft altijd heel rustig. Ik denk niet dat hij het erg vindt hoor dat ik hem vasthou. Binnen mag hij immers los. Ik denk dat hij dat wel weet.

jellevdl

Ah ja ,
Grisa en louque hebben al 2 kleintjes !!! Er liggen nog 3 eitjes onder.

Het eerste heeft gele dons en het tweede witte !! Dus waarschijnlijk nog een witmaskertje !

Jammer dat mijn digitaal fototoestel stuk is. Ik kan wel fotos nemen met mijn gsm, maar die maakt elke keer zo'n akelige klik. Dit weekend heb ik misschien een nieuwe !

groetjes

Riny

hoy Jelle
Heb je niet een klein doosje waqar je ze in kunt doen als je naar buiten loopt?
En witte dons is zeker een witmaskertje.PROFICIAT
Groetjes Riny :D :D :D

jellevdl

we zijn een klein kooitje aan het maken, want in een doosje vind ik te griezelig. In het kooitje kunnen ze zien waar ze naartoe gaan he :)