7 mei 2025, 00:27:16

Het verhaal van Jip

Gestart door jippie, 31 augustus 2005, 14:22:45

« vorige - volgende »

jippie

Ik ga blozen van al die complimenten hoor!

Nel, hartstikke bedankt! Het lijkt wel een echte fotoreportage.
Hoe kreeg jij Jip toch aan het douchen? Bij mij wil ze echt niet. Alleen flodderen in een bakje water. Of zou ze bang zijn voor de plantenspuit? Die is knal-oranje  8)
Ik nevel van bovenaf met lauw-warm water ???

Groetjes,
Anne

Riny

Hallo Anne
Ik heb wel eens gehoord dat sommige valkjes bang zijn van felle kleuren.
Probeer het eens uit met een andere kleur plantenspuit zou ik zeggen.
Groetjes en succes Riny :D :D :D

bobbie

Hoi Anne,

Wat Riny zegt is waar: sommige valkjes zijn bang van felle kleuren. Om die reden koop ik ook altijd een plantenspuit met een softe kleur. Maar desondanks heb ik geel en groen ook in mijn assortie gehad.
Jippie heb is gesproeid met een gele en later met een beige plantenspuit.

Wat ik bij Jip deed was het volgende:

Omdat ik niet wist of ie het wel lekker zou vinden, sproeide ik de lucht in, boven hem. Daarna sproeide ik de andere valkjes weer even. Dat herhaalde ik een paar keer. Dus 1 sproei met pauze en weer een sproei zeg maar.

Al snel zat ze te kronkelen met haar vleugels om duidelijk te maken dat ik door moest gaan.

Ook ik sproei op nevelstand met lauw water.

Trouwens Anne, om je even op het verkeerde been te zetten:
pas las ik dat geparelde bonte valken er 3 jaar over kunnen doen de parels te verliezen als ze man zijn!!!

:D :D :D :D :D :D

Ik zie je ogen als schoteltjes worden hahahaha.

Ach, Jip past ook bij een man.  :-X ;D

De groetjes, Nel :) ;)

Kirsten

Wauw, inderdaad een heuse fotoreportage!
Prachtige foto's Anne..

Hier is het ook soms even wennen met een plantenspuit, maar het komt vanzelf,. gewoon blijven proberen ;) :D

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Rianne

Toen ik nog 1 valkje had, gaf de plantenspuit weinig effect. Mee douchen, dat vond ie prachtig! Alleen de vleugels gingen niet wijd, maar de oogjes gingen wel dicht en de borst naar voren. Ieder valkje geniet op z'n eigen manier zou ik maar zeggen. ;)

jippie

Ik zal een plantenspuit kopen in een meer beschaafde kleur ;D
Ze vindt het wel fijn als ik water over haar heen sprenkel met mijn vingers, al doet ze dan ook niet haar vleugels wijd.

En Nel, ik dacht al toen ik van naam veranderde, dit kan ook voor een man. Behalve dat 'Jip' erg op 'Joep' lijkt vond ik dat een groot voordeel.  ;D ;D Jip is een beetje slordig uit de rui gekomen, met hier en daar grijze veren, het ziet er niet uit alsof het al helemaal klaar is... Bovendien vertoont ze naast vrouwelijk gedrag, volgens mij ook mannlijk gedrag, zoals hard tikken met de snavel.
Laatst toen  mijn zoon achter de computer zat  tikte ze zo hard op de escape-toets dat hij uit zijn spel werd gegooid. En toen hij weer opnieuw had opgestart, deed ze het nog eens. Gelukkig kon hij de humor er wel van inzien :)
Voorlopig hou ik het maar op 'girlpower'. En anders, ik hou wel van verrassingen ;)!

Groetjes,
Anne

jippie

Joep's eerste vliegles...

Joep mocht zijn vliegkunsten gaan vertonen. Het leek wel een plechtige gebeurtenis, met z'n vieren zaten we er klaar voor, de rolgordijnen gesloten - ik liet Joep in de kooi op m'n hand stappen en tilde hem naar buiten - en daar bleef hij rustig om zich heen zitten kijken. Zó zag de wereld er dus uit zonder streepjes ervoor!

Ik vroeg me af of Joep ooit gevlogen had. Misschien is hij opgegroeid in een volliére, misschien ook niet. Eigenlijk weet ik niets van zijn geschiedenis, niet waar hij vandaan komt, niet hoelang hij al in de dierenwinkel zat, hij is niet geringd zodat ik niet eens z'n exacte leeftijd weet. Raar eigenlijk als je erover nadenkt. Een beetje een treurige gedachte ook, dat je als vogel geboren bent maar nog nooit hebt kunnen vliegen, of op z'n minst al een hele tijd niet  :( maar nu mocht ie z'n schade gaan inhalen!

Het was niet zo verbazingwekkend dat die eerste vliegpoging wat onhandig verliep. Hier moest duidelijk flink getraind worden! Met angst en beven keken we toe hoe Joep overal nét niet tegenaan vloog. Natuurlijk moest hij ook de ruimte nog leren kennen. Na een paar enerverende rondjes (voor hem én voor ons) landde hij op het halfhoge muurtje tussen de zithoek en de eethoek. We konden zijn hartje zien kloppen.
Maar Joep was los en al snel had hij de smaak van het vliegen helemaal te pakken  :D :D :D Prachtig, zoals je hem nu op volle snelheid door de kamer ziet vliegen, vooral zal hij plotseling zwenkt en van richting verandert. De visite mag er nog wel eens van schrikken als hij vlak over hun hoofden scheert, wij kijken er allang niet meer van op als ie ineens onverwacht uit de lucht komt vallen. Het is geweldig, ondanks alle 'poepjes en troepjes'. En gelukkig is terugzetten in de kooi bijna nooit een probleem. Als ie  een keer echt niet wil, dan doet een mueslikoekje wonderen!

Volgende keer vertel ik hoe Joep Jip werd.

jippie

Hoi allemaal!

Ik zal zelf wel een stukje schrijven in mijn eigen verhaal want anders komt er weer mooi niks van! Ze hebben het namelijk druk, hier. En toen werden ze ook nog eens allemaal ziek, wat ik wel gezellig vond want ik kreeg heel veel aandacht en mocht bijna de hele dag uit m'n kooi. Van mij mag er vaker zo'n griepje uitbreken!  ;)
Nu zitten we wel achter de computer, maar om te 'werken'. Ik merk geen verschil, hoor, ik stamp overal lekker overheen en sla zo nu en dan een toets aan. Ja, ik ben een echte 'wizz-bird'!
Maar nu we toch  op de site zijn, kan ik mooi even iedereen de groeten doen. En daarna gaan we nog snel even alle verhalen lezen want we hebben weer een hele achterstand...

Liefs van Jip! :) :)

bobbie

Hoi Jip,

Wat leuk dat je zelf even achter het toetsenbord bent gaan zitten  :D. Ik val met mijn neus in de boter zeg  ;) Wekenlang off line geweest, eindelijk kan ik er weer op en feest met een berichtje van jou  ;D

Wil je iedereen van harte beterschap wensen van mij?

Ik kom hier gauw weer lezen hoor.  ;)

Groetjes, Nel :)

Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Carin

Hoi Jip,

Wat heb jij een leuke schrijfstijl.. Ik blijf je volgen!
Groetjes Carin

Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

bobbie

Hoi,

Alles goed met Jippie? En met jullie ook? griepvrij nu?

groetjes, Nel :)

Ivy

Hoi Anne (en Jippie)
Ben vandaag voor het eerst jullie verhaal gaan lezen en ik vond het zo leuk! Ik hoop dat het goed gaat met jullie.
Ik heb ook een geparelde valkje, die vonden we ook meteen als Joepie er uit zien. Later bleek dat het een vrouwtje was, maar we zijn zo gewend dat zij Joepie heet dat ze gewoon Joepie bleef...
Groetjes, Ivy

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Kirsten

Hoi Anne,

Wat heerlijk om het verhaal van zijn eerste vliegtocht te lezen,. kan me voorstellen dat als je een valkje uit de dierenwinkel haalt het jammer is dat je er verder geen achtergrond van weet,. Wat ik wel weet is dat Jip het erg naar z'n zin heeft bij jullie,.

Hoop snel weer iets te lezen, je hebt een erg leuke schrijfstijl

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------