27 april 2024, 09:21:48

Douchen

Gestart door Karin, 17 mei 2003, 20:47:35

« vorige - volgende »

Karin

Ik heb net Dazzle voor het eerst "gedouched" met de plantenspuit. Ze is nu bijna 8 weken, dus ik neem aan dat ze er oud genoeg voor is. Ze vond het hééééérlijk, lekker met de vleugeltjes wijd tot kledder nat was. Ook Jazzy is dol op doucen, maar Kazoo. Breezer ( valkjes ) en Yellow ( parkietje ) die in de volière zitten vinden het wat minder geslaagd. Uiteindelijk lukt het me wel Kazoo zover te krijgen dat hij ook "douched", maar Breezer en Yellow vinden er gewoon niets aan. Hoe doen jullie dat met ( niet tamme ) volièrevalkjes ?? De broesstraal rijkt niet ver genoeg om ze overal te kunnen bereiken, en dat weten die deugnieten  ;D Ze gaan in het uiterste hoekje zitten. Een badje vinden ze ook maar niks. Kan het kwaad dat ze zich nooit douchen ??  Ik kwam er trouwens tijdens het "douchen" achter dat Kazoo aan beide vleugels bloed had. Hij is niet zo'n snuggere vlieger  ;D en ik denk dat hij in het donker tegen het gaas aangevlogen is :(. Ik heb nu een nachtlampje gekocht en hij heeft antibiotica in zijn drinkwater gekregen. Ik hoop dat het snel over is.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Roy w

Ik laat mijn vogel altijd in de gootsteen en dan laat ik het water druppeln en springt hij er vanzelf in en gaat douchen.
maar van de plantenspuit houd hij niet zo omdat je hem dan eigenlijk een beetje dwingt om nat te worden.

                                   Groetjes Roy

Karin

Bij mij vinden de tamme valkjes het juist heerlijk. Ze kunnen wegvliegen als ze het niet willen. Maar ja, ik zie het niet zitten om mijn niet tamme valkjes in de gootsteen te zetten  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves