7 mei 2025, 03:56:42

hoe krijg ik hem verder handtam?

Gestart door sanneke, 30 augustus 2005, 14:24:42

« vorige - volgende »

sanneke

Hoi allemaal! 23 augustes heb ik een valkje gekocht, genaamd Njordi. en t is een mannetje...
Hij begoin al gelijk te eten en te drinken die avond.. dus wennen aan zn kooi ging prima.
maar handtam dta is weer een heel ander verhaal.
de eerste 2 dagen leek hij veel liever te den. als je nu in de kooi komt springt hij niet weg ofzo. bijvoorbeeld als ik een stukje trostgierst afbreek en het hem geef pikt ie er heel wild naar maar zeker niet naar mijn handen... als ik mijn valkje thuis heb zal ik hem eens los laten.. hij is nu 2 keer losgeweest, maar het probleem is dat nu de deur vaak openstaat door de warmte dus veel akns heb ik nog niet gekregen daarvoor.

Maar probeer mijn valk me nu aan te vallen? of is hij gewoon een beetje over-enthausiast aan het eten?
En hoe krijg ik hem verder handtam?

Ik kan alle hulp gebruiken!
Vast bedankt!
Groetjes Sanne

sanneke

OWjah en hij is een half jaar? is dat nog jong genoeg om hem tam te krijgen?

~Natas~

Hoi Sanneke,

Als je valkje pas een half jaartje is is hij nog makkelijk tam te krijgen.
Het is nog een jonkie dus met veel aandacht en moeite moet dat zeker lukken.
En als ik het zo lees valt je valkje je niet aan hoor, hij is gewoon te gierig en wilt daarom snel het eten hebben.

Groetjes,

Natas

sanneke

hij is gisteren eindelijk uit zijn kooi geweest,, (hij ging op de hondenbench zitten) maarja na anderhalf uur wou hij daar nog niet vanaf,ik pkte dus maar een snoepstaaf en probeerde heb te lokken, dat ging ff goed maar toen vloog hij weg... eerst ging hij op het gordijn zitten, en toen (auw) vloog hoij ege t raam aan, niet te hard gellukig, alles is nog prima in ode met hem..
Na een uur of 3 ging hij weer uit zijn kooi,w nat ik ha het trappetje recht gezet zodat hij er overheen kon lopen, en ik hat een snoepstaaf voor hem neer gelegd.. nou hij wou niet echt van dat trappetje af. toen  blafte de hond  en schrok hij weer, en vloog weer eerst naar het gordijn en toen (ALWEer) (beng) tegen het raam... toen zat hij op de vensterbank en toe had ik heb maar gepakt met een theedoek'(heel voorzchtig) met zn koppie eruit en toen bij de kooi (AUW) beet hij me in mijn hand.
maar je zei dat hij gewoon beetje gierig is? nou kijka ls ik het met een snoepstaaf doe dan doet hij dat helemaal niet... misschien vind hij het eng omdat dat een beetje beweegt dat trostgierst? a;ls het in zijn kooi hangt hapt ie er gewoon normaal naar? maar als ik het deurtje van zijjn kooi opendoen gaat hij ook al zo raar net alsof hij wilt bijen, doe.. maar alleen als je echt dichtbij komt probeerd hij pas echt te happen.. als ik hem loslaat ben ik bang dat hij weer tegen het raam aan vliegt :S want tsjah na een tijdje moet hij toch echtbterug naar zijn kooi en dat doet hij dus echt niet en moet ik hem pakken...

Groetjes sanneke