3 mei 2025, 14:26:58

Help Speedy kaal onder de vleugels!

Gestart door margo23, 29 augustus 2005, 21:18:58

« vorige - volgende »

margo23

Hallo

Sinds een tijdje zie ik bij mijn valkje speedy (nu zo'n 2 jaar oud, popje) kale plek onderr de vleugels en op de rug (net boven de staartveren. Eerst dacht ik aan de rui, maar het is te kaal. Ik zie geen geiriteerde huid, ook komen er wat nieuwe veertjes. Maar goed lijkt het niet. Ik zie geen beestjes en speedy functioneert verder prima (vliegen, eten, drinken, gedrag naar haar partner). Ze plukt niet.
Wat zou het kunnen zijn? Ik ga zoiezo naar de dierenarts, ik woon bij den haag dus bel morgen naar Ipalgie (bij dierenarts hier op de site genoemd). Iemand ervaring mee?
Ik hoor het graag als iemand tips heeft!

groetjes Margo en Speedy
Speedy, Jacco en Pearl

Robje

Hoi Margo,

Ik zou niet naar Palgi gaan laatst was er ook een berichtje van iemand die was een kapitaal kwijt daar en ik heb nog meer minder goeie dingen over hem gehoord.
Het is misschien wat verder maar ga naar dr Feld in Amersfoort dat is een van de beste en ondanks dat je wat meer geld kwijt bent aan benzine ben je toch nog goedkoper uit dan bij Palgi want Feld is niet duur.
Het kan een schimmelinfectie zijn je zou ook alleen wat veren op kunnen sturen maar langsgaan is altijd het beste natuurlijk.

Rob

Lin

Hey,

Het kan inderdaad een schimmelinfectie zijn. Hoe komen de veren terug of komen er alleen maar zwarte puntjes en blijft de rest kaal. Dan kan het bek en veren rot zijn.

http://www.hareco.nl/index.htm en dan links onderaan.

Maar ga daar maar niet van uit. Je kan ook naar dierenkliniek oost in amsterdam. Die is ook goed. Zie de link links bij dierenartsen.

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Margo

Hoi

Nee geen zwarte puntjes, er komen wel veertjes terug, maar weinig. Ze zitten in hulsjes. De rest van het verenpak ziet er netjes uit.
Ik ga zsm naar een dierenarts (niet die in den haag, zal amersfiirt of amsterdam proberen of weet iemand een goeie dichter bij den haag??).

groetjes Margo

Nellie(op het werk)

Hoi,
Ik heb hetzelfde als wat jij nu hebt, met mijn popje Sammie. Bij haar komt het doordat ze zo broeds is dat ze zich kaal plukt.Als Speedy een popje is kan ze het ook hebben. Er is wel wat tegen te doen, een hormoon injectie, maar die heeft Sammie 2x gehad en is er 2x heel erg ziek van geweest, dus dat doen we noooooit meer. Dan maar een kaal kontje en onder haar vleugeltjes. Na een tijdje stopt het, zegt Feld, we moeten nog even afwachten. Ik zou gewoon even bellen naar Feld, hij is inderdaad erg schappelijk met zijn prijzen, ik woon in Katwijk en als ik naar hem toe ga( wat helaas wel eens voorkomt) ben ik goedkoper uit dan hier in de buurt. In Voorhout zit ook een "vogelarts", maar die is minstens twee keer zo duur. Feld rekende voor een operatie maar 38,50 inclusief een vervolgconsult!! Die in Voorhout vroeg maar liefst 75 euro voor dezelfde operatie! Ik was goedkoper uit met 2x naar feld heen en weer rijden dan 1 x dichtbij.
Ik hoop dat het in orde komt, laat het even weten?
Nellie

bobbie

Hoi,

In Vlaardingen zit Kindermans. Die vind ik ook goed. Daar ga ik altijd met mijn vogels naar toe.

Bij de dierenartsenlijst staat ze vermeld met telefoonnummer, adres alles.

Succes, nel