5 mei 2025, 01:40:22

ik weet het niet meer

Gestart door jolien, 29 augustus 2005, 16:16:46

« vorige - volgende »

jolien

heyz ik heb ergens in juli een valkparkiet gekocht,
ze zeiden dat hij tam was maar ze hadden iets van zijn vleugels
afgeknipt en nu kan hij niet vliegen ik vind dat zoo erg voor hem :'(  ! maar nu erges midden augustus heeft hij zijn buikske opengekrapt ik was toen niet thuis maar toen ik terug kwam was het echt vies , ik heb hem toen goed verzorgt en veel bij hem geweest maar nu einde augustus heeft hij zijn gat opengekrapt het is juist of daar een been uit hangt maar toen bloedde het verschrikkelijk hij wilt ook altijd vliegen =maar dan valt hem wand :-\ :'( ik wet echt geen raad meer en mijn ouders vinden de dierenarts te duur help me alsjeblieft (hij heeft ook redelijk schrik,en ik wete niet hoe dat komt ik ben echt heel lief voor hem :))

Riny

Hallo Jolien
Dat je valkje bang is kan nooit komen doordat jij niet lief genoeg voor hem zou zijn.
Ik denk dat het al een ouder valkje is,en dan wordt tam maken een heel stuk moeilijker.
Kun jij je ouders niet overtuigen dat het echt beter is om toch naar de dierenarts te gaan.
Wij willen je allemaal heel erg graag helpen ,maar we hebben de verwondingen niet gezien en zijn ook geen dokters.
Ik hoop dat het mag van je ouders en de prijzen bij de dierenarts vallen wel mee hoor.
Ik wens je heel veel succes n sterkte.
Groetjes Riny :-*

jolien

ik hoop ook dat het mag wand ik wil echt dat mijn valkje geneest hij heet crico (uitgesproken kriko)

Bianca

zowiezo zou je kunnen proberen om een kraagje (lampekap) te maken voor hem.
Van fexibel karton of plastic of zoiets, ik denk dan meteen aan bijv van dat karton waar vruchten sapjes inzitten.
(GOED SCHOONMAKEN I.V.M. INFECTIES)
die moet je dan in model knippen

Bevestig draai dit als het ware om het nekje(watten of nog beter sterielgaas ertussen tegen het "snijden" in het vel) net zoals je wel eens honden ziet lopen.....
plak dit vast met leukoplast-tape

Succes....

PS: GA NAAR DE DIERENARTS!!!!!!!!

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Bianca

Roken je ouders?

of jij?

Als het bloeden niet stopt kun je dit inwrijven met het as van een sigaret... wel af laten koelen....dit is bloedstelpend.

Sorry dat ik het zeg maar ik vind het raar van je ouders dat ze toe zeggen dat jij een dier mag als ze niet voor de kosten willen opdraaien!

Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

jolien

ja ik weet het maar ze zeggen je kutn beter een nieuwe nemen maar ik denk dat we nu wel gaan gaan :) nee ik rook niet en mijn ouders ook niet ik haat sigaretten

jolien

joepie we gaan, maar weten jullie niet warrom
hij zich zelf openbeet ?

Roosje

Gelukkig dat je gaat. Andersw hadden je ouders ruzie gekregen hoor ;) Het kan zijn omdat hij gestressed is...

Inger m

Hoi,
De oorzaak achterhalen is heel belangrijk. Je zult dus echt naar een dierenarts moeten.

Ik vind de adviezen van een kapje wel aardig, maar dit levert veel stress op bij vogels. Sommige vogels weigeren daardoor nog te eten en dan ben je verder van huis. Bloerdstelpende middelen zijn nuttig, maar als de vogel zichzelf openbijt?

Een (schimmel) infectie zou bv. een oorzaak kunnen zijn, maar er is weinig over te zeggen zonder verdere info en/ of foto's.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

jolien

maar danku voor alle informatie maar de dierenarts
zal het nu wel kunnen oplossen dat hoop ik toch
we gaan morgen  :)

trienke

ik hoop voor je dat alles goed komt.

veel succes bij de dierenarts

groetjes trienke

Rianne

Laat je het ons weten hoe het ging bij de dierenarts?

jolien

heyz, ik ben deze morgen naar de dierenarts geweest.
wand ben nog niet zolang terug.
hij heeft nu zo een dingetje rond zijn nek zoals iemand zij.
hij moet vitamintjes en nog iets innemen.
hij zal nu hoop ik wel genezen.
ik moet hem extra goed verzorgen
en this een echt schatteke  :)
danku voor alle informatie :)
groetjes jolien en crico :-*

crico16

mijn valkparkietje is zo goed als genezen hij is heel am geworden en...  :)doei

crico16