Is hij gelijk bang als ie gepakt word?

Gestart door Mac, 27 augustus 2005, 11:25:30

« vorige - volgende »

Mac

Vandaag ging mijn vogel voor het eerst uit zijn kooi, gisteren gekocht en vandaag deurtje open gezet, hij srong er van zelf uit. Maar toen hij weer in zijn kooi moest, moest ik hem natuurlijk oppakken, en dat ging moeilijk, beetje van alles geprobeerd, rustig voor hem leggen mijn hand, stukje appel, maar op een gegeven moment dan moet je hem met beide handen oppakken. Hij is dan bang en gaat fladderen. Maar blijft hij dan gelijk bang van je handen. Want ik wil hem graag hand tam maken.

Wat zou ik verder nog kunnen doen?

jippie

Hallo Mac,

Ik ben geen echte expert maar ik kan je wel vertellen hoe het bij mij is gegaan,
Ik kreeg de tip om Jip eerst te leren om in de kooi zonder angst op mijn hand te stappen. Dat kun je oefenen met een stukje trosgierst. Toen dat eenmaal goed lukte was ze wel zo nieuwsgierig om te proberen langs mijn arm naar buiten te lopen. Ik heb haar toen zittend op mijn hand uit de kooi gehaald waarna ze eerst een poosje bleef rondkijken. Ik heb daarna eigenlijk nooit problemen gehad om haar terug te zetten. Als ze eens geen zin heeft is ze altijd wel over te halen met iets lekkers.

Veel succes!
Anne

Riny

Hallo Mac en Anne
Wat ook wel eens wil helpen is een half uur voor je ze uit de kooi laat , het eten wegnemen.
Tegen de tijd dat ze weer de kooi in moeten hebben ze dan ook weer wat meer trek.
Veel succes!!
Groetjes Riny :D :D :D

hippysuus

Hoi,

Bij mij mogen de vogels er pas uit als ze aan mijn handen gewend zijn in de kooi. Dat duurt ongeveer 1 weekje en dan durven ze op een hand te komen waar trosgierst inligt...anders ben je eeuwig in de weer om ze in de kooi te krijgen. Als je ze dan moet vastpakken haal je weer een stukje van het gewonnen vetrouwen weg.