3 mei 2025, 18:01:15

wat is dit?

Gestart door Henry, 23 mei 2003, 23:07:15

« vorige - volgende »

Henry

ik heb sinds gisteren een valkparkiet en die eet sinds vandaag maar als ik goed oplet en goed kijkt naar zijn buikje dan lijkt het net dat hij rilt en zijn grote staart rilt ook wat is dit?

henry

Speedy

Hoi Henry,

Toch een beetje angst hoor...ik heb er ook 1 die het nu iets minder doet als in het begin.
Ik denk dan toch dat ie al wat meegemaakt heeft.
Het is geen jonkie? waar heb je hem vandaan?
Kende je de mensen waar je hem vandaan hebt?
Het zou best mogelijk kunnen zijn, dat ie later wat minder zal gaan rillen, maar het is nog allemaal nieuw voor hem.

Groetjes,
Trudie

Ellen

Dat schijnt toch een normaal iets te zijn bij valkparkieten.
Sommige rillen een beetje en de veren staan soms een
beetje open.
Bij andere vogels denk je dan meteen " die heeft het koud"
of word een beetje ziekjes.
Dat is nu volgens mij niet het geval. Dit is normale gang van
zaken bij een valkje.
Er zullen nog wel meer reakties komen en ik zal ook eens
opletten om het helemaal zeker te weten.
Veel plezier van je valkje.
Gr. Ellen.

Paul

Hoi,
Inderdaad trillen die van mij soms ook wel eens en ook in de zomer en dan is het zeker niet koud.
En het hoeft dan echt niet te betekenen dat ze bang zijn want tamme valkjes trillen soms ook.
Wat de preciese reden is dat ze dat doen weet ik niet, misschien net zoiets dat een hond zijn tong uit zijn bek laat hangen als ie het warm heeft.
Maar we komen er vast wel achter :-)

Groetjes, Paul

Ellen

Precies, er wordt wat afgetrild in valkjesland... :D :D

Henry

nog bedankt voor jullie snelle reactie(ik zat hem al te knijpen of hij ziek was)ik wacht jullie verdere reactie wel af ik hou jullie wel op de hoogte van hoe het nu gaat met mijn valkparkiet.

even een andere vraag:wij hebben ook grasparkiet in de woonkamer en de valkparkiet die zit op mijn slaapkamer en als ik naar mijn werk toe gaat dan zet ik hem in de woonkamer kan dat kwaad want dan roepen ze naar me kaar toe.die valkparkiet is volgende de vorige eeigenaar 8a9 weken en vandaag te roepen wat is dat?wil hij aandacht of niet?

henry van ellinkhuizen

Tara

Hoi Henry,

een valkparkiet en een grasparkiet gaan in het algemeen goed samen. Het kan soms wat fout gaan maar dan gaan ze mekaar niet dooddoen ofzo. Het is normaal dat ze naar mekaar roepen, dat is 'praten', dus is het wel een goed teken dat ze met elkaar goed kunnen omgaan. Een valkparkiet roept echt veel, vooral als het een mannetje is, dit betekent niet per se dat hij aandacht of zo wil, maar een valkparkiet heeft wel altijd aandacht nodig, ik zeg niet dat je hem mee moet nemen naar je werk ofzo, alleen dat hij niet de hele dag alleen enzo mag blijven, maar met gezelschap zoals de grasparkiet is dat helemaal in orde.
Groetjes, Tara

Henry

ze zitten in een apparke kooi en de parkiet die kan eruit vliiegen en als hij op de kooi zit van de valkparkiet dan lijkt het net of hij bang is

henry van ellinkhuizen

Tara

Hoi,

de valkparkiet is nog jong en moet nog alles leren kennen, natuurlijk is hij in het begin wat bang als die vogel daar plots aan komt vliegen, maar dat zal wel minderen hoor.

Groetjes

Ellen

Oh joh, volgens mij kan dat  helemaal geen kwaad hoor.
Vooral niet als de een zelfs nog heel jong is.
Gezellig dat ze met elkaar samen in een kamer zitten.
Alleen is maar alleen. En zo kunnen ze elkaar nog gezelschap
houden.
Lekker aan elkaar laten wennen ....en je zal zien dat ze
elkaar op een gegeven moment wel op gaan zoeken.
Doeidoei...........Ellen.