4 mei 2025, 16:07:59

een gek, en raar, geval

Gestart door vogelfriek, 4 januari 2003, 20:07:02

« vorige - volgende »

vogelfriek

:) :)ik heb welleens gehad dat m,n tamme valk met z,n kopje naar voren gaat, dat doet ze, omdat ze wil dat ik op haar kopje aai, en ook diep in dr nekje, :D, maar als ik ermee stop
dan doet ze haar bekje open, en dan lijkt het net alsof ze heel
hard wil schreeuwen, eigenlijk best wel gek!,
ik hoop dat ik antw. krijg ;D ;D 8)

groetjes VOGELFRIEK :).

Timmety

Ik denk dat hij gewoon aandacht wil!
Tim

Paul

Hoi Vogelfriek,
Die ene van mij gaat zelfs tegen mijn hand aan tikken dat ie aangehaald wil worden alsof ie zil zeggen aai me nou :-)
Met die bek open kan zijn dat je hem over zijn oortjes geaaid hebt want dan krijgen ze daar een soort drukverschil en gaan ze even met hun bekje open.
Heb je als ie dat doet met zijn bekje open dan ook over zijn oortjes geaaid?
Het kan anders ook een soort uitrekken zijn wat ze soms doen nadat ze iets fijns hebben meegemaakt zoals aaien.

Groetjes,  Paul

valkparkiet

:)bedankt voor de info paul

nu snap ik waarom dat gebeurt.

het gaat goed met onze valk dus  alleen is ze af en toe wat aggressief als je dicht bij haar komt.  :(

groetjes vogelfriek :)

linda

26 februari 2003, 14:53:53 #4 Last Edit: 26 februari 2003, 14:54:22 by linda
hoi,
onze pico die begint soms een beetje te bijten als ik haar
aan het kroelen ben en word dan soms zelfs een beetje wild.En na dat pikken doet ze haar kopje naar onder om verder kopje te krabben , ik vind dit wel raar want ze heeft het graag en begint dan zo opeens te pikken .
Waarom zou ze dat doen want soms is het niet leuk . Soms spreid ze dan zelfs haar vleugels en begint heel wild te doen.
Hopelijk heeft er iemand hier een verklaring voor
groetjes linda

yentl

Ons Flupke da's toch ne flodder! Da's niet te doen. We hebben ook zo'n geval thuis dat Sparkel noemt, dat je even kan aaien over z'n kopje, en dan begint deze ook agressief te doen. Soms krijg ik dus een agressieve reactie van deze 2 vogels maar waarom toch?

groetjes Yent'l

Karin

Ja....! Dat doet Tim ook.
Als ik hem aai, dan gaat dat een tijdje goed en dan wordt hij ook wild. Niet echt bijten, maar wel pikken, vleugels wijder etc. soms zelfs blazen. Ik stop dan meestal, omdat ik dan denk dat ik iets gedaan heb wat hij niet leuk vindt.
wat is dat toch? schijnbaar dus wel "normaal"gedrag als meerdere valken dit gedrag vertonen. Nu nog een verklaring...
Iemand?...
Karin

Kolkkie

Hallo,

Coco doet het ook. Misschien willen ze hiermee wel aangeven dat onze hand hun 'eigendom' is, of dat wij door moeten gaan net kriebelen. Nadat Coco  gebeten heeft, gaat hij weer met z'n kopje omlaag zitten, ten teken dat ik verder moet gaan. Anders zou ik het ook niet weten.

Groetjes

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Barbara

Mijn Croky doet precies hetzelfde! Maar ik corrigeer haar met mijn stem en ga niet verder voordat ze haar kopje weer buigt. Ze lijkt t te gaan begrijpen na een paar keer  :)