8 mei 2025, 00:30:07

Puppie op komst

Gestart door Annouschka, 26 augustus 2005, 16:40:18

« vorige - volgende »

bobbie

Hoi Annous,

Ik wens je heel veel sterkte. Wees maar goed streng voor haar, dat schijnt ze nodig te hebben. En ja = ja, nee = nee. Consequent zijn, ook heel belangrijk.
Stem verlaging en mimiek met lichaamstaal. Streng streng streng. Het touw kan je later altijd nog iets laten vieren, nu moet ze weten dat jij hoger in rang bent dan zijzelf.

Succes met alles, Nel :)

Riny

6 december 2005, 15:00:24 #61 Last Edit: 9 maart 2006, 19:02:50 by Riny

Hoy Annouschka
Je zult wel zeggen ''dat mens heeft goed praten''maar weet je wat mij altijd goed geholpen heeft .
Denken als ik dit beestje graag wil houden, en er een lieve huisgenoot aan wil hebben, is het voor zijn eigen bestwil dat ik nu streng moet zijn.
En ben voorzichtig met je abces ,ik weet niet of je gelezen hebt welke ellende Paul er mee heeft.
Ik wens je heel veel beterschap .
groetjes Riny :D

Lique

Hoi Annouschka,

Ten eerste wil ik je van harte beterschap wensen.

Ook wij hebben de nodige probleempjes met Milo gehad toen hij klein was. Nu lachen we erom, maar op dat moment.....
Het zal ongetwijfeld ook helemaal goed komen bij jullie, maar daar heb je natuurlijk wel wat werk aan.
Onze Milo jankte 's nachts wel eens, wij hebben toen de tip gekregen om hem op dat moment te negeren, en wanneer hij stil was, om hem te prijzen.
Zo hebben wij alles aangepakt, negatief gedrag negeren en soms indien nodig afstraffen, en positief gedrag de hemel in prijzen.
Jullie zijn de baasjes, en jullie bepalen wat er wanneer gebeurt.
Ookal is het eventjes moeilijk, je zal er de rest van Ellis haar leven plezier van hebben. Gemiddeld wordt een rotweiler zo'n 10 jaar. 10 jaar een plezierige hond is geweldig, maar 10 jaar een onplezierige hond... dat zou ik ook niet willen hebben.

Cursussen zijn erg goed. Hier hebben wij ook veel baat bij gehad. ookal zijn het "maar" kleine dingetjes wat bij een puppycursus geleerd worden, ze zal het leuk vinden om dit te doen. Vaak is een puppycursus niet alleen een cursus voor honden, maar ook voor de baasjes, jullie zullen er erg veel van leren.

groetjes Lique

Kirsten

Hoi Annouschka,

Tja ik zeg je heel eerlijk dat ik er gemixte gevoelens bij heb, Wij hebben met shanka ook het één en ander meegemaakt en zoals je weet is dit ook een rotweiler,. Ze hebben een hele consequente aanpak nodig en daar moet je als baas wel klaar voor zijn. je moet hem behandelen zoals ie in een roedel behandeld wordt en helaas kom je er dan nog weleens achter dat er een hoop verscholen dominatie'gedrag' aanwezig is,. Een hele bekende bijvoorbeeld is aandacht opeisen door gewoon voor een aai naar je toe te komen. Dit moet je dus negeren, wat bij een pup uiteraard erg moeilijk is. Dit soort dominant gedrag is in een setter bijvoorbeeld niet gevaarlijk, maar helaas in een rotweiler wel. Hij mag alleen geaaid worden als je hem roept. Zo kan ik je nog een hele lijst geven en zoals ik je al eerder zei, je kan me altijd Immen,. Wij hebben bij een hondenschool ook een persoonlijke trainer gehad zelfs,.Het was hard werken. één ding heb ik wel onthouden wat die trainer tegen ons zei,. Dat was 'het is wel de bedoeling dat je er plezier van hebt, anders wordt het een last in huis en daar zijn jullie en de hond niet gelukkiger mee'

Met Shanka gaat het nu goed, maar we moeten nog steeds met een hoop rekening houden. Heb je trouwens een bench in huis staan? Nogmaals als je het er even over wilt hebben of vragen hebt, Im me alsjeblieft. Hebben jullie trouwens nog afspraken verder met de fokker gemaakt,. voor het geval het niet lukt?

Groetjes
Kirsten

Ps wat ik je nog wel wil meegeven, is dat te hard of te veel straffen ook tot gevolg kan hebben dat hij juist door angst dominant gedrag gaat vertonen, je moet dus een gezonde middenweg nemen. Ga ook niet tegen haar schreeuwen, want dan heb je daarna niets meer over als het echt een keer nodig is. Ook ziet de hond schreeuwen als 'commentaar' en is sneller geneigd er zelf iets van te gaan 'zeggen'(denk aan uitvallen of grommen, terugblaffen). Probeer met handgebaren commando's te leren,. vlakken hand omhoog is zit en geleidelijk naar beneden is af. Zo hoef je geen discussie aan te gaan. pff zoals je merkt kan ik er over door blijven gaan,. wat ik je al vertelde,. rotweilerverenigingen ben ik geweest,. hondenschool,. etc. Met Shanka gaat het nu wel heel goed, dus de aanhouder wint :D. Vind het fantastisch dat jullie haar een kans geven en ik hoop dat jullie nog veel van haar gaan genieten.

Ik geloof niet dat je om de hoek woont, want dan zou ik nog wat goede scholen voor je weten,.

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Annouschka

Hoi,

dankjewel allemaal voor jullie reacties.

Binnen 3 weken mag ze naar de puppycursus naar de gewone hondenschool (tevens ook een hele goeie) en hopelijk zal dat ook een beetje verbetering brengen,daarna zullen we hoogstwaarschijnlijk gehoorzaamheid volgen met haar.
Ze sliep in het begin ook bij ons (ja, ik weet dat we daarin een grote fout hebben gemaakt) maar nu slaapt ze sedert zondag in d'r bench beneden en dat gaat heel goed, ik was vorige week al gestart met de benchtraining (gewendwording) en ze jankt nu bijna niet meer als ze in d'r bench moet :) dus dat vind ik ook al een hele grote stap.
Ik hou jullie iig geval op de hoogte.

En over wat Paul is overkomen, dan heb ik wel geluk gehad, Gregory dacht gisteren ook dat ze me gingen opnemen maar gelukkig is dat niet gebeurd.
Dat abces heb ik eigenlijk te danken aan mijn toenmalige tandarts, hij had die tand ontzenuwt maar heeft een stukje van z'n materiaal laten zitten daarin waardoor er een cyste onder die tand is gegroeid en zo een abces is ontstaan >:( dat ben ik vandaag van de stomatoloog teweten gekomen.  Iig moet die tand er in de kerstvakantie eruit maar ja, liever dat dan terug een abces.

groetjes

Annouschka

Hoi,

tijd dat ik hier even het stof afhaal :-[

Ondertussen is Ellis al 5 maanden oud en groeit ze verschrikkelijk hard, ze weegt nu al 21.5kg :o
Het is ook een echte schat geworden :-* ik zou haar voor geen goud meer kunnen missen.  Dat grommen hebben we eruitgekregen, gelukkig maar, ze is nu een voorbeeldige puppy die al heel wat kunstjes kent ;) en is een echte knuffelkont.  Vorige zondag hebben we voor het eerst haar papa in levende lijve mogen bewonderen op een hondenshow in Gent, waar hij trouwens 2de geworden is in zijn klasse :).  Ook gaat ze naar de hondenschool (haar 2de al, de eerste viel niet zo mee kwa training >:() waar ze het ook heel erg goed doet, ze heeft echt een superkarakter gekregen en is heel erg slim :)

en haar papa Chico:

groetjes
Annouschka

Hier een paar foto's van onze schat en ook een foto van haar papa op de hondenshow.

Riny

Hoy Annouschka
Blij ben ik om te lezen dat alles goed gaat bij jullie.
Gelukkig zijn die zorgen om Ellis allemaal voor niets geweest,en is alles op zijn pootjes terecht gekomen .
Het is een prachtige hond en hij kijkt zo wijs.
Groetjes Riny :D

Annouschka

Hoi Riny,

hahahaha ja ze kan heel erg wijs kijken he ;) vooral als ze het woord 'cookie' hoort, dan zet ze haar koppie zo :D ;D
Ik ben ook blij dat die problemen voorbij zijn, had nooit durven dromen dat het nog zo goed ging gaan want die eerste week was echt een ramp.

groetjes

Jessica

hoi
wat een mooie hond is ze
nu wil ik ook zo'n hond  ::)
maar jammer genoeg mag ik geen hond meer
eigenlijk hebben we al genieg aan kimy 
die is altijd aan het spelen voor twee
bij ons was de eerste week wel leuk maar ook zielig omdat kimy een wormenbuikje had...

groetjes jessica

Annouschka

Hoi,

duimen jullie zaterdagmorgen even voor Ellis? :'(

Ze braakt al een tijdje 's morgens en we zijn er al mee naar de DA geweest, medicatie gekregen maar zodra we de medicatie stopzetten, begon het weer.
Veranderd van voeding (speciale voeding voor honden met een gevoelige maag) maar toen begon ze te braken bij de minste inspanning na het eten :(
Gisteren nog bij de DA geweest met onze kattin (die heeft de niesziekte maar in een milde vorm :() en hij zei dat hij toch liever eens een foto van haar maagje zou nemen, hij denkt oftewel dat ze iets heeft opgegeten wat niet wegkan (indien het zo is, wordt het opereren :'() oftewel aan een afwijking aan haar maag :'(
Pfff.... ik mag er niet aan denken... :'(

groetjes

Riny

Hoy Annouschka
Natuurlijk duimen we voor Ellis.
We beginnen er vandaag al mee.
Jou wens ik veel sterkte ,want jij hebt het er moeilijker mee als Ellis.
Laat je ons zaterdag weten wat de DA zei?
Groetjes Riny :D

Gerda

Hoi Annous,

Wat vervelend dat je weer eens een dierenartsbezoek moet afleggen. Ik hoop dat je kat niet geopereerd hoeft te worden.

En Ellis, wat een poepie is dat geworden zeg!! Wat een koppie. Het lijkt me echt een lieve hond geworden. Dat heb je geweldig voor elkaar gekregen.
Nu maar hopen dat ze niets raars heeft. Vervelend dat braken. Hopelijk kunnen ze erachter komen wat er precies aan de hand is. De medicijnen die ze nu kreeg, kan ze die haar hele leven blijven gebruiken?? Of werken ze dan niet meer??
Hopelijk kan ze snel zonder medicijnen.
Ik zal in ieder geval voor jullie duimen!!

Liefs, Gerda

Annouschka

Hoi,

het is Ellis die misschien moet worden geopereerd, niet de kat hoor ;) die heeft 'de kattengriep' (niesziekte) ook al is ze er tegen ingeënt, soms valt het toch nog voor heeft de DA gezegd maar de kat die komt er zeker bovenop zei ie.

Ellis is idd een scheet geworden, zowel kwa uiterlijk als kwa karakter, het is een heeeelllleee lieve meid.

De medicijnen die ze kreeg is primperan en ze had ook een inspuiting gekregen en dan was het 14 dagen beter, tot wanneer we de behandeling met primperan stopzetten en de inspuiting uitgewerkt was.  Ik denk niet dat ze heel haar leven primperan mag blijven gebruiken.
Langs de ene kant hoop ik dat ze wat heeft opgegeten, het is dan wel opereren maar een afwijking is denk ik toch veel erger, kan ze daar wel oud mee worden vraag ik me dan af ?:'(

Nog bedankt voor jullie reacties :-*

groetjes

Gerda

Hoi Annous,

Te snel gelezen (ja stiekum op het werk, nou dan weet je het wel  ::) ::))

Misschien heeft ze inderdaad iets gegeten. Dat komt vaker voor zag ik een keer op een dierenartsprogramma op de BBC.

Hopelijk voelt ze zich gauw weer in orde!!!

Geef haar maar een lekkere knuffel
Gerda

bobbie

Hoi,

Om te beginnen wil ik zeggen dat Ellis er schitterend uit ziet. Ze is prachtig aan het uitgroeien.

En wat fijn dat ze zo goed is gaan luisteren en niet meer gromt.

Maar wat zielig, steeds spugen. Ik hoop dat er een halve tennisbal in zit die te verwijderen is.

Succes en we duimen dat ze geen maagafwijking heeft.

Groetjes, Nel :)