11 mei 2025, 21:18:21

temperatuur buiten

Gestart door Ilse, 26 augustus 2005, 10:00:59

« vorige - volgende »

Ilse

hallo,
ik weet wel dat ik dat in een ander topic had gezet maar toen jij zei dat gekortwiekte vleugels weer aangroeien twijfelde ik even.
het is inderdaad heel erg sneu voor hem want ik snap ook wel dat ze horen te vliegen en als ik deze niet had had ik 1 genomen die wel kon vliegen maar toen ik deze bekeek bij de mensen waar ik ze van heb gekocht was ik meteen in de wolken. (dat begrijp je natuurlijk wel) en als ik hem niet had gekocht was hij wel weer naar andere mensen gegaan. dus verkocht werd hij tog wel.
en coco (zo heet hij) heeft er trouwens ook niet om gevraagd dat hij gekortwiekt moest worden.

trouwens: hij geeft niet iets aan dat hij er last van heeft.
hij is springlevend, knarst met zijn snavel, fluit en praat dingen na dus ik heb er vrede mee.

Groetjes Ilse :-*

eefje nieuwenburg

hoi Ilse,
Ik bedoelde het ook helemaal niet rot tegenover jou hoor :)

hij zal het vast heel goed hebben bij je en ik snap het wel hoor dat als je zo'n beestje ziet zitten dat je verkocht bent(ben er zelf ook gek genoeg voor maar ik mag niet meer :-\ )

Ik hoop alleen wel dat je heel goed uitkijkt met buiten zijn met je valkje,tis jouw vogel en daar zal je best zuinig op zijn maar het zou zo sneu zijn als ie toch ontsnapt vandaar dat ik daar zo over doorhamer maar goed jij kan dat allemaal het beste inschatten.
veel plezier!
groetjes eefje

Annouschka

Hoi,

ook al zijn ze geleewiekt, ze kunnen in sommige gevallen wel nog vliegen, ik ken ook een valkje, de moeder had de hoofdpen eruitgehaald als ie klein was en die kon dus niet vliegen, langs geen kanten.
Die valk is nu 5 jaar, wij waren daar eens op bezoek, de valkjes waren uit de kooi, ineens begon die wel te vliegen dus let alsjeblieft op met je valkje!!  Neem het niet zonder kooi mee naar buiten aub, ieder jaar lezen we hier dat er valkjes die gekortwiekt waren zijn weggevlogen en dat is natuurlijk altijd heel erg jammer :(

groetjes

Ilse

hallo,
ik wist niet dat ze ook nog konden leren vliegen als ze geleewiekt zijn. hoeft natuurlijk niet met de mijne te gebeuren maar ik zal oppassen.

eigenlijk is het ook wel weer jammer dat er maar een heeeeeeeeel kleine kans is dat hij tog leert vliegen.
want als ik 1 had genomen die wel kon vliegen had ik hem ook wel gekortwiekt zodat hij dan afhankelijk van mij is. wanneer hij dan weer kan vliegen is hij dan (als je goed genoeg bezig met hem bent geweest natuurlijk) hartstikke mak en komt hij beter bij je wanneer hij in het rond aan het vliegen is. (<-bijvoorbeeld)

maar wie zegt dat hij het nooit zal leren.., tog?? ;)

Groetjes ilse

Joop

wij zetten de vogel altijd met kooi en al buiten :o
is dat erg? dat kan toch wel :o
want dan kan hij niet wegvliegen ofzo :o

najah ..  xxx  :D

Ilse

hallo joop,
heb je hem dan in de kooi met de kooi dicht of kan hij er bovenop zitten?

groetjes Ilse

Joop

met de kooi dicht..
anders vliegt hij weg, hij is niet geknipt ofzo..
en we hebben hem pas 5-6 weekjes..

Mariska

Hoi Najah,

In ze kooi kan natuurlijk wel en dat vinden ze vaak ook heel erg leuk, maar het is afhankelijk van het weer. Je moet hem niet vol in de zon zetten en ook niet in de wind. Ikzelf dek de kooi altijd een gedeelte af. Die kant waar de zon of wind vandaan komt zeg maar. Ze moeten een schaduwplekje op kunnen zoeken als dat nodig is en het mag natuurlijk niet te koud zijn. Ik doe het alleen als het echt mooi weer is zoals de afgelopen 10 dagen. Dan loop ik geen risco met ziek worden.
ik hoop dat je hier wat aan heb. Succes ermee en geniet ervan dat je hem nu nog lekker buiten kunt zetten.

Groetjes Mariska

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)