18 juli 2025, 21:51:35

De Valkjes van Irene.

Gestart door imv, 25 augustus 2005, 20:36:03

« vorige - volgende »

♪ Marlies

Hoi Irene,

Dat zal wel schrikken geweest zijn, een sneeuwwit valkje vol met bloedspetter. :o

Als ik jouw verhaal zo lees en zie hoe het teentje erbij hangt, denk ik toch dat ze door een ander valkje is gebeten. :-\
Ik zie hier ook heel vaak bij de vogels dat ze gelijk naar elkaars poten bijten als er wat geruzie is.

Hopelijk krijgt zuster Irene het weer goed. :P

Leuk dat Reggie er nu een maatje van z'n eigen soort heeft bij gekregen. Róbin zal het vast heel leuk gevonden hebben.
Wat is ze gegroeid, ik herkende haar bijna niet. :o
Mooie meid aan het worden.  8)

Groetjes Marlies

carco

Citaat van: ♪ Marlies op 19 juni 2008, 19:58:20
Hoi Irene,

Dat zal wel schrikken geweest zijn, een sneeuwwit valkje vol met bloedspetter. :o

Als ik jouw verhaal zo lees en zie hoe het teentje erbij hangt, denk ik toch dat ze door een ander valkje is gebeten. :-\
Ik zie hier ook heel vaak bij de vogels dat ze gelijk naar elkaars poten bijten als er wat geruzie is.

Groetjes Marlies

Daar dacht ik ook in eerste instantie aan, maar volgens mij heb jij toch geen ruziezoekers erbij zitten is het wel?

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

imv

Jawel... ik verdenk Pino ervan.
Ze hebben bonje gehad in het blok.. en hij heeft haar flink door de voliere heengejaagd  (net als toen.. met Goofy  :-\ )

Toen ik zag dat de teen half doormidden was dacht ik ook meteen aan een beet. Maar gisteren heb ik meer plekken moeten stelpen... die zijn er meer uit als schaafwonden. Wel allemaal aan de poten..

nou, we wachten het af..
groetjes Irene

ps.. Róbin is idd heel erg veranderd. heel slank.. daardoor lijkt ze lang, maar ze is een kleine uk (1,56 m)
Gelukkig zit ze sinds een jaar heel goed in haar velletje  ;D

carco

Da's waar ja: toen ging hij ook zo te keer. Net als Punkie bij Pollie.
Alleen zonder echte ongelukken.
Arm beestje: goed gedaan zo dunkt me.

Caroline

Als eerste viel mij ook op wat een geweldige knappe grote meid Róbin aan het worden is (was eerst ook al een knappe kleine meid  ;) ), een echt dametje al .... leuk hoor. Fijn ook dat ze lekker in haar velletje zit.  :D

Het pootje van Lilo .... ik denk inderdaad dat ze flink in haar pootje gebeten is .... ik denk ook dat ze weinig kans heeft dat dit nog aangroeid.

Ik heb dit eens bij een kleiner vogeltje gehad, een Japans nachtegaaltje met een open beenbreuk. Bij de dierenarts hebben ze toen gewoon het afgebroken stuk afgeknipt met een tangetje en meteen dichtgeschroeid met een soldeerbout (net als bij afgebroken nageltjes). Om infectie te voorkomen kreeg hij een ab-injectie. DIt was wel een half pootje, net onder het kniegewricht maat het beestje heeft er nog een gewoon leventje mee gehad.

Tuurlijk even heel erg pijnlijk maar zo los laten bengelen veroorzaakt ook een hoop pijn elke keer met stoten en .... groot infectiegevaar met alle gevolgen van dien.  :-\

Ik hoop dat de da lieve Lilootje morgen kan helpen, de arme schat .... ze heeft al zoveel gedokterd.  :-\

Je foto's waren super lief en .... Twister!! SUper gave naam!!!

Knuffeltje voor George .... hoe is het met zijn mooie warme stem??  ;D ;D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

imv

George zijn stem is nog steeds zo warm en zwoel  :-*

Kimm

agossie, ik zag net de foto van het pootje. jeetje dat ziet er niet best uit. heel veel beterschap en ik hoop dat het goed komt dat er geen bacterien etc erbij komen.
sterkte hoor.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Dierenfreackske

Hoi ,  goed dat het teentje ingetaped is , veel beterschap hoor ! Grtjs Ann

imv

Vanmorgen werd ik verrast door een klein geel broertje/zusje van het geeltje en................
een flinke witte bij Teddy en Toya  ;D ;D

Ben dus wel blij!!

Nu ga ik rennen..
Groetjes Irene

carco

Gefeliciteerd!
Ik ren met je mee  ;)

Anja

Hoi Irene,

Allereerst gefeliciteerd met de donsjes.

Arme Lilo zeg. Ik schrok er toch wel van. Heel veel sterkte en geef haar maar een extra kroeltje van me.

Groetejs Anja

Caroline

Gefeliciteerd!!!  :D

Hoe zag Lilo eruit??
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

*Yvon

Hoi hoi

Gefeliciteerd met de donsjes !!!!  ;D ;D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

imv

Hoi hoi,
Lilo's teentje heb ik ingetaped laten zitten. Ik heb haar even op laten stappen en ook het aanraken van het pootje was minder pijnlijk (ze reageerde eigenlijk helemaal niet meer .. terwijl ze gisteren nog begon te gillen). Ze klimt nu ook gewoon door de kooi, als is ze wel een beetje timide (logisch)
Het broedblok waar ze haar eieren heeft gelegd is geheel bezaaid met witte veertjes.. het is dus wel zeker dat Pino het heeft gedaan toen ze bonje hadden in het blok  :'(

Vanmiddag kijk ik even of ik foto's kan maken van de donsjes.. het is een rare drukke  en chaotische dag vandaag...
groetjes Irene

Anke

Hoi,
Gefeliciteerd met je twee donsjes :)
Fijn dat Lilo geen last lijkt te hebben van haar pootje!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes