20 juli 2025, 01:45:34

De Valkjes van Irene.

Gestart door imv, 25 augustus 2005, 20:36:03

« vorige - volgende »

imv

Hoi Caroline,
Fleur lijkt inderdaad niet groter dan de andere 2. Ze lijkt wel wat forser dan parel. Ze heeft wel een heel mooie kuif, zeg!
Je zult het inderdaad wel erg druk hebben met 3 van die kleine kinderen.
Ik heb 3 dochters. Róbin is de oudste en is 11. Britt is 9, en dan hebben we nog een klein meisje Amber van 2,5 jaar.
Mijn valken kunnen, zoals je misschien gelezen hebt niet zo ver vliegen vanwege Róbin. Ze kunnen wel vliegen, maar geen hoogte maken. Hierdoor zijn ze ook niet zo snel, en dat is het belangrijkste voor Róbin.
Hoe ontwikkelt Jasper zich? Zal hij kunnen gaan praten en lopen of is dat afwachten?

Groetjes,
Irene

Caroline

Hoi, benik weer,
Dat klopt, Fleur is iets forser dan Parel, met 6 weken zijn ze bij Mandy gewogen en toen woog Fleur 86 gr. en Parel 76 gr. Wat ze nu wegen weet ik niet, ze doen het heel erg goed dus wegen heb ik niet meer gedaan.
Sanne en Thomas moesten ook heel erg wennen toen Fleur en Parel kwamen en gingen vliegen, vonden ze zelfs best eng. Binky kan namelijk ook niet vliegen, als hij van een stok valt dan kan hij zich nog niet eens vladderend omhoog houden, hij valt dan als een baksteen naar beneden, letterlijk en figuurlijk op zijn bekkie. Plof op de bodem. Hij was al anderhalf jaar toen ik hem via de Marktplaats.nl kocht van mensen die hem in een klein kooitje hadden zitten en geen tijd meer voor hem hadden. Hij mocht er wel altijd uit(zeiden ze) maar heeft daar ook nooit kunnen vliegen vanaf dat hij met 6 weken bij hun kwam. En hier dus ook niet, hij probeert het wel maar.......plof.
Jasper doet het gelukkig heel erg goed, hij is nu dus 13 maanden en kan al tijgeren, een beetje loszitten, en hij probeert te kruipen. Het belangrijkste van alles is natuurlijk zijn gezondheid die bij Downies nog wel eens te wensen overlaat. Geen hartafwijking, weinig luchtwegproblemen en oorproblemen etc. dus dat is al geweldig. En op dit moment is het streven voor Downies, de gewone peuterspeelplaats en basisschool zolang als het gaat en met hulp van een fysio-therapeut en een logopediste,gaan ze eigenlijk allemaal wel vroeg of laat lopen en praten, de éne sneller en beter als de ander, en hoe die ontwikkeling gaat is natuurlijk altijd afwachten eigenlijk net als bij "gewone" kinderen maar dan gaat alles veel langzamer en praten blijft toch vaak minder duidelijk en volledig, mede door de mondmotoriek. Maar bij ons is hij het zonnetje in huis, echt een heerlijk vrolijk jong die overal intens van geniet. En hoe alles gaat is voor ons ook een verrassing net als hij zelf was maar je weet van je andere kinderen ook nooit hoe die zich gaan ontwikkelen, het kan altijd anders lopen, zoals je ook bij jou ziet, ik heb ze toen in Hart in aktie gezien en vind het een heerlijk meisje om te zien. Ook zoals ze zo intens van haar Minnie Mouse hield/houdt.
Nou het was weer een heel bericht, een beetje niet over valkjes maar helaas, dit moet ook eens kunnen, niet dan?
Wat een prachtige foto van Joepie, ze hebben allemaal diezelfde lieve blik in hun oogjes vind ik, Joepie, Fleur en zus Madelief, die bij Karin zit(deBonte Bende).
Groetjes Caroline, Binky, Fleur en Parel.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Lin

Hey,

Leuke foto ik had hem al eerder in een dagboek vandaag gezien. Hoe gaat het met de kleine? Al wel iets beter? Ik ben benieuwd of ie nog afvalt en als er een ontlastingonderzoek komt wat er dan uitkomt. succes! en over handopfok bedoelde ik niet verkeerd hoor. Maar veel mensen durven gewoon geen dwangvoeding te geven terwijl het moet want anders blijft ie afvallen.

Groeten, lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

imv

Hallo Lin,
Ik begreep je ook niet verkeerd ;) over handopfok.
Ik heb al erg veel meegemaakt met mijn valkjes ( 1 slechtziend, 1 met geamputeerde vleugel..) ik weet onderhand wel hoe ik die beestjes moet verzorgen. Ook dwangvoeding is mij niet vreemd (Pino was ook een slechte eter). Maar als een snavel zeer pijnlijk is en uit model, dan moet je toch even achter je oor krabbelen waar je het beste aan doet... in dit geval een kropsonde.

Ik heb nog geen telefoontje gehad, dus ik ga er tot nu toe vanuit dat ze het nog doet ::)

Groetjes,
irene

ps die foto heb ik in het dagboek van Mandy gezet. Joepie komt bij haar vandaan :)

carco

Hoi Irene

Geen nieuws:goed nieuws toch ;)
Enne maak eens een mooie handtekening van de foto van Joepie:die is zó lief.
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

imv

;D Da's goed  ;D

Maar ik denk dat ik daar even je hulp bij nodig heb... :-[

Groetjes,
Irene.

PS Is trouwens wel schrikken telkens als de telefoon gaat  :o
Ik ben nu op mijn werk en omdat ik naast de babywinkel ook een internetbedrijf heb gaat mijn mobiel geregeld. Gelukkig geen dokter Kindermans. Wisten jullie trouwens dat dat een vrouw is? Ze is erg aardig. Wat me wel opviel is dat ze het over een "parkietje" bleef hebben ipv een valkje. Ja, sorry, maar dat stoort mij. Daarna heeft ze het goed gemaakt door echt wel te laten zien dat ze weet waar ze het over heeft. pffff

Lin

Hey,

Gelukkig dat je het niet verkeerd opvatte!  :) maar ze zal waarschijnlijk wel parkiet zeggen omdat het een valkPARKIET is. Grasparkieten worden ook wel parkieten genoemd omdat het onder de parkietensoort valt.

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

imv

Hehe........ 'TUURLIJK zegt ze dat daarom, maar een parkiet is een parkiet, en een valkparkiet heet wel ....parkiet, maar IS het niet! Je zou van een vogelarts verwachten dat ze dat onderscheid wel maken. Maar goed, als je daar voor het eerst met zo'n zwak vogeltje zit ga je misschien op meer dingen letten dan wekelijk nodig is  :-\

Groetjes en een fijn weekend. Mijn werk zit er bijna op voor vandaag, en het is weer lekker aan het onweren hier.

Irene

Caroline

Hoi,
Bij ons in het oosten van Noord-Brabant is het de hele dag al prachtig weer. Heel veel zon en ik schat zeker een graad of 26.
Ik hoop voor je dat je vandaag nog goed nieuws krijgt over Lilo.

Groetjes Caroline, Binky, Fleur & Parel.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

imv

Hallo allemaal,
Ik heb de praktijk van dokter Kindermans gesproken. Het gaat redelijk met Lilo, en ze lijkt wat zaadjes te gaan eten.
In ieder geval moet ze vandaag nog daar blijven, en hebben we morgen weer contact.

Ondertussen is het hier een enorm kabaal . Sjors en Pino roepen om het hardst. Sjors gaat nog steed achter Pino aan. En Pino, die eerst alleen maar oog voor Goofy had ziet Sjors toch ook wel zitten, want ja..... Goofy reageert niet op zijn gefluit. En Sjors wel........ ???

Het is en blijft een real life soap. ;D

Groetjes,
Irene

Gerda

Hoi Irene,

Fijn dat je goed nieuws hebt over Lilo. Wat een zorgenvalkje is het he??
Maar zorgenvalkjes kunnen uitgroeien tot prachtvalkjes. Kijk maar naar Tinco van Rianne. Ook een albino met een moeilijke start, en moet je hem nu zien!!!

Ik blijf het volgen (al schrijf ik niet altijd wat ;))
Groetjes Gerda

Riny

Hoy Irene
Wat een goed nieuws
Ik heb van het weekend vaak aan Lilo gedacht.
Hopelijk blijft het nu steeds beter gaan.
Groetjes Riny :D :D :D

Rianne

Gelukkig gaat het alweer wat beter met Lilo, en kun je iedere dag bellen. :)
Tinco had idd een moeilijke start, maar dat kwam omdat hij weinig tot niet gevoerd werd door de ouders. Het is en blijft een klein valkje maar hij is er niet minder mooi om. :)

Riny

Hallo Irene en Lin
Kleine valkjes grote daden hoor.
Een van mijn handopfokjes is dit jaar vader geworden voor het eerst.
Hij was eigenlijk ook nog te jong ,nog geen jaar oud.
En hij heeft met succes al 2 nestjes groot gebracht .
Wacht maar eens af wat die ''kleintjes''van jullie nog gaan presteren.
Groetjes Riny :D :D :D

imv

:'( Hallo allemaal,
Sinds gisteravond is Lilo thuis.
Je kunt bij de "spoed" lezen wat er gaande is geweest gisteravond en vandaag.
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php?topic=12667.new;topicseen#new

Nu ben ik moe! Enn.... ik mag hierdoor niet de mijn andere valken vergeten...
Caroline bracht net zo'n denneappel helemaal gevuld met zaden en snoepjes.... ze vinden het een groot succes :P

Groetjes,
Irene