19 juli 2025, 13:24:50

De Valkjes van Irene.

Gestart door imv, 25 augustus 2005, 20:36:03

« vorige - volgende »

carco

Hij is dus toch nog gevoerd door Teddy gelukkig  :D

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

*Yvon

YessssssssYessssssssYessssssssYessssssssYessssssssYessssssssYessssssssYessssssssYessssssss !!!!!  ;D ;D

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Saar

Kimm

geweldig!!!!!!! super nieuwsssssssssssssssss :D

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Kimm

ik word er een beetje emotioneel van, hihi.
ik vind het zo leuk en fijn voor het valkje.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

imv

Hoi hoi,
Wat fijn dat jullie ook allemaal zo blij zijn.
Ik ben echt zó opgelucht.
Hij zit nu in een vervoersbox.. lekker naast me.
Ik laat hem/haar er vannacht inzitten om gedwongen op krachten te komen

Morgen zal ik kijken wat ik doe.
Zit nog te twijfelen om hem met de pap verder te voeren om hem tam te krijgen.. Als hij morgen gemakkelijk in de hand is en een beetje aangesterkt dan kan hij wel weer terug de voliere in.

Word vervolgd

groetjes Irene

Caroline

Jeetje wat een verhaal en wat geweldig dat hij terug is!!

Gefeliciteerd hoor.  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

imv

Vanmorgen om 7.30 uur het bed uit om het bontje te pappen.
Buiten was het al een drukke bedoening, maar binnen was het angstig stil  ???
Gelukkig zat hij gewoon te slapen  :D

Heb hem gewogen.. 74 gram.
Papje klaar gemaakt... maar dat ging toch niet van harte. Na een ml of 3 hield hij op met zijn snaveltje open te doen, maar... toen ging wel ineens de kuif omhoog... (je kunt ook maar 1 ding tegelijk als je zo'n avontuur achter de rug hebt ;) )
Hij zit weer in het vervoersbakje. En ondanks dat hier de deur naar de tuin openstaat... en de vogels in de voliere hier goed te horen zijn, is het naast mij nog stil...

Ik denk wel dat het goed komt, maar die stilte is wel heel vreemd. Dit was de grootste piepert van het nest  :-X

Straks meer...
groetjes IRene

KiP

Jeutje! Wat een verhaal zeg! Juci is één keer weggevlogen, maar ze kwam gelukkig niet verder dan het dak van een huis aan het eind van de straat.. Dat was ook al zo frustrerend  :'( Super dat hij terug is zeg! Gefeliciteerd!  ;D

Hermien

Misschien heeft hij buiten wel zijn longetjes uit zijn lijf gepiept. Meid wat ben ik blij voor jou en het valkje dat hij weer terecht is! Ik lees het nu pas en zit met tranen in mijn ogen.......en denk weer aan mijn lieve Gompie.... :'(
Het gaat vast goed komen met je valkje hoor. Zeker met de goede, liefdevolle zorg van jou.
PROFICIAT! :D

Gerda

Wat een geluk dat je kleine bontje terug is. Hij had het niet veel langer buiten kunnen uithouden.

Ik kan me voorstellen dat je heel erg blij en opgelucht bent.

En ja, wat kunnen ze je laten schrikken door alleen maar een beetje te dutten. Dan heb je een knoop in je maag om in het vervoersbakje te gaan kijken. Maar gelukkidg was alles in orde en is hij ook nog eens 4 gram aangekomen.

Wondertjes gebeuren gelukkig nog!

Liefs, Gerda

imv

Vanmorgen ben ik (op mijn vrije dag :D ) maar even naar onze winkel gegaan... heb er een grotere spuit en... een fingerfeeder gehaald (dit is een zacht tuutje wat je op de spuit zet om babytjes te voeden..  ik heb een babywinkel, kan in de kweek van jonge vogels ook heel handig zijn ;) )

En dat is een groot succes. Het bekkie gaat open.. de tuit is lekker zacht en hij heeft 8-9 ml pap op. Ook hoor en zie ik hem knabbelen aan het trosgierst.
Ik heb hem wel geknipt om te voorkomen dat hij wegglipt en in de kamer weer wat kilometertjes maakt :S
Om die reden houd ik hem ook binnen. Hij zit nu nog in een vervoersbakje om hem wat veiligheid te bieden.. zodra hij levendiger wordt kan hij in een kooi.

Hij is nog wel heel rustig en stil... heel stil...
Hij heeft welgeteld 2 keer gefloten, maar dat geeft niets.. er komt weer leven in, en hij weegt nu maar liefst 84 gram (na de pap  :P

Verder nieuws in de voliere:
Lilo en Pino hebben 5 eitjes. 4 zijn er iig bevrucht en Pino is onze trouwe broeder  :-*
Goofy en Coen hebben 2 eitjes. Ik zie er nog niets is. Dit weekend krijg ik van Caroline 2 eitjes van Punky en Polly... die leg ik bij Goofy.
Teddy en Toya hebben 1 ei.. nog niets te zien.
Het witmaskertje en 1 van de cinnamon witmaskers zijn uitgevlogen. Allebei al gereserveerd.

Het witmaskertje (Billy) eet al trosgierst, en ook zijn nichtje het pareltje... ze doen het dus prima.
Vanavond veel foto's... nu eerst de stad in.

O ja... en George... die fluit  ;D Hij vindt Nani wel erg leuk geloof ik  ::)

tot gauw
Irene

Anke

Hoi,

HOERA

Wat ontzettend gaaf,geweldig, fijn,heerlijk dat het bontje weer terug is ;D
Wat zal jij blij zijn.
Zoals Gerda al zegt, wonderen gebeuren dus toch :)
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

carco

Ik ben zo blij voor je.
Alleen krijg ik het wle erg druk als ik terug ben van vakantie geloof ik ::)
Van jou een papjong(misschien) , het pareltje, van Esther ws. een papjong  :-\ Jeetje als jullie terug zijn ga ik nog een weekje weg om uit te rusten hoor  ;D

En wat steengoed dat Pino en Lilo bevruchte eitejs hebben(ik wist niet eens dat er al weer eitjes waren   :( )

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Caroline

Als ik hier kijk naar het vondelingetje wat is aan komen vliegen eergisteren .... die heeft zeker 30 uur nodig gehad om bij te eten en te slapen op 2 pootjes, na die 30 uur kwam er langzaam beweging in en begon hij wat te fluiten .... dit was dan nog een volwassen valkje, laat staan hoeveel tijd een jong van 4 weken nodig heeft om te herstellen.

Gaat met jou goeie hulp vast goed komen.  :D

Succes!!

En George fluiten?? Gaaf, nog steeds met een mooie  zachte stem?

Geef hem maar een knuffeltje.  :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.