20 juli 2025, 00:08:29

De Valkjes van Irene.

Gestart door imv, 25 augustus 2005, 20:36:03

« vorige - volgende »

imv

>:( Hallo allemaal  :'(
Het noodlot heeft weer toegeslagen. Er is vannacht weer paniek geweest.
Gevolg: Guus gewond aan 1 vleugel
            Sjors gewond aan het stompje
            Goofy weer schrikrui
            Joepie gewond aan 1 vleugel
en Lilo een heeft een nagel of een snavel in haar kop gehad. Die heeft er een klein gaatje zitten wat uiteraard ook is gaan bloeden.

Ik ben heeeel netjes opgevoed, maarehhhh :censuur! (sorry jongens, verwijder het maar als je het er niet mee eens bent!)

Het was al heel raar. Ik kwam vanmorgen beneden, ging met Amber op de bank zitten, precies naast de voliere (daar zitten we altijd saampjes), en normaal als ik binnen kom en ""goeiemorgen jongens" zeg, dan begint Sjors meteen zijn liedje te fluiten, en gaan de vogels van de ene kooi naar de andere kooi schreeuwen.
Vanochtend kreeg ik geen reactie. Ik zat op de bank, keek in de kooi en zag dat ze alle 4 (lilo en Joepie zitten nog even apart) als een standbeeld zaten, en ze keken me allemaal strak aan.
Met een blik op de grond volgde een blik op Goofy... het zal toch niet waar zijn, hè?! Sjors zat te trillen en zat als enige laag genoeg om uit de voliere te kunnen halen.. ik zag meteen het bloed. Het stompje van zijn geamputeerde vleugel had flink gebloed... Gatver!

Misschien zet ik toch maar een muizenlokdoosje neer, hoewel ik echt nog nóóit een muis (of keutel) heb gezien...

Ik baal verschrikkelijk, want je voelt je zo machteloos als je de oorzaak niet weet. Alleen Pino is er goed uitgekomen. Misschien is hij minder stressgevoelig...(of de boosdoener??)

Maar goed. Met Lilo gaat het verder heel goed. Vanmiddag woof ze 70 (!) ;D gram. Momenteel zit ze gezellig op mijn schouder en probeert mij kusjes te geven op mijn mond... ja.. het lukt  :-*

Groetjes,
IRene

Rianne

Ik snap je reactie heel goed! Ik baal ook als zoiets gebeurd.
Maar het hoeft niet perse een muis te zijn waar ze van schrikken. Ze kunnen ook van elkaar schrikken als ze slapen en er beweegt er 1 onverwachts.

imv

Ik baal echt, hoor! De kooien staan zo'n 5 meter van elkaar vandaan.. waarom dan toch in allebei de kooien?!

Ze zullen heus wel van elkaar schrikken, maar toch..

Ivy

Hoi Irene.
Ook al staan ze van elkaar, ze horen het geluid en daar kunnen ze dus ook van schrikken.
Misschien helpt een nachtlampje?

Ik heb het verhaal van Lilo ook (met honderden anderen) gevolgt en ik vind het echt een stoere valkje. Echt knap gedaan, petje af.
Ik ben blij voor je dat het nu zo goed gaat met haar.
Zijn je valkjes nu al over de schrik heen?

Groetjes, Ivy

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Roosje

Heb je wel een nachtlichtje aan? Bij mij staat er snachts gewoon een lamp op de witte muur gericht zodat iedereen alles gewoon kan zien en sindsdien is er hier geen paniek meer!

Je zal wel geschrokken zijn zeg :(

imv

Hoi,
Dit is al de 4e of 5e keer... de nachtlamp wordt steeds groter!
Inmiddels brandt er een volwaardige lamp 's nachts.

Vanmorgen zijn ze heel stil geweest. Nu zijn ze redelijk over de schrik heen. Ik heb Pino al horen fluiten, en zelfs Joepie deed daarnet een poging om wat te "krassen". Joepie is nog te jong, en fluit dus nog niet.

Lilo is inderdaad supercool! Ze is megalief! en sterk, he?!

Ik ben heel trots op haar, en ook wel een beetje op mijzelf
groetjes,
Irene

carco

70 gram:yes!!!

Zoveel heeft ze nog niet gewogen!!
Volgens mij heb je de verkeerde naam gegeven en had je haar Joepie moeten noemen of Lucky ofzo iets ;)
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Caroline

Goh, wat kan ik me voorstellen dat je baalt hiervan, en al de zoveelste keer. Ik hoop dat je snel achter de oorzaak komt, hier gaat alles om 21 uur op stok en de volgende ochtend zitten ze nog allemaal hetzelfde, dus het lijkt me sterk dat ze van elkaar sckrikken, het is natuurlijk wel hun instinkt dat als er één schrikachtig wegfladdert ze dan allemaal gaan ongeacht in welke kooi en waar die kooi staat. Ma ar een muis??   ??? ??? Dan moet je toch ooit iets vinden, van poepies. Dan denk ik nog eerder een bromvlieg of grote met behaarde poten spin, brrrrh. Maar dit is ook wel weer toevallig als je die nooit ziet maar dat het beest wel al 6 x door de kooi van de valkjes loopt, neehh, denk het niet.  ::)
Dan is het misschien toch Pino, mankeerde hij eigenlijk de andere keren ook niks??

Lilo wij zijn trots op jou,  :-* :-* :-*

Groetjes van de andere Caroline, hebben jullie een leuke middag gehad?   ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

imv

Ik heb inderdaad 2 keer een spin (en dan bedoel ik niet zo'n lullige langpoot) gevonden, en aangewezen als boosdoener.

De vorige keer dat er paniek was geweest zat Pino net een paar daagjes bij ons. Hij zat nog aan de pap, en deelde samen met Sjors de kooi. Sjors brak daarbij zijn vleugel.
Pino had inderdaad niets.

♪ Marlies

Nou Irene, het zit ook allemaal niet mee hè. :-\
Als Pino de boosdoener zou zijn, dan moet hij toch overdag ook weleens wat doen, of zou hij zo uitgekookt zijn om alleen 's nachts iets te proberen ? ::)

Met Lilo gaat alles gelukkig goed nou. Ik heb er echt een hard hoofd in gehad en vaak gedacht die gaat het niet redden ondanks de zeer goede zorgen van Irene. Maar gelukkig had ik het helemaal mis. ;D
Het doet me goed dat ze nu al 70 gram weegt. Straks wordt het nog een valkje met overgewicht ;D

Groetjes Marlies

imv

Hallo Marlies,
Ook ik heb vaak de gedachte gehad dat Lilo het niet zou redden. Bij de laatste dip had ik voor mezelf gezegd, dat als ze onder de 50 gram zou komen ik haar zou laten inslapen.

Gelukkig is ze meteen daarna met sprongen vooruit gegaan. Ze is een echte knuffelkont! Een schatje!

Ik hoop dat ze straks meer kan eten dan alleen kiemzaad en trosgierst. Ik bied haar van alles aan, ook groente, brood, noem maar op, maarrehh.. daar heeft ze geen trek in.

Maakt niet uit.. ze krijgt haar vitamientjes uit een flesje en de rest is lekker aansterken.

groetjes,
Irene

p.s. net had ik Pino bij me, maar ook hij heeft een bloedende vleugel gehad. Dus alle vogels gewond. Maar de dames en heren zijn over de schrik heen, hoor! Gelukkig

Gerda

Hoi Irene,

Wat een gedoe vannacht zeg. Hopelijk kun je de oorzaak vinden en is het makkelijk op te lossen.

Wat geweldig dat het zo goed gaat met Lilo. Ik heb vanaf mijn vakantieadres vaak eventjes gekeken in het internetcafe hoe het met haar ging. Mooi zo: 70 gram!!!
Ik ben benieuwd naar hoe ze er nu uitziet. Misschien tijd voor een leuke foto voor ons?

Het is wel loon naar werken dat Lilo het nu zo goed doet!!! Dat moet toch wel een prettig gevoel geven.

Nu nog algemeen rust in de tent (kooien).

Groetjes Gerda

imv

Hoi Gerda,
Wat leuk dat je zelfs vanaf je vakantieadres even kijkt.
Ik heb snel 2 foto's gemaakt. Er volgen er meer, maar het is er even niet van gekomen.. (man in buitenland.. tweelingzus HOOGzwanger (dus ben ik opvang voor haar dochtertje van 1,5)...
nou goed.. op de spoed staan 2 foto's, hier probeer ik morgen nog wat leuke foto's te zetten.

groetjes,
Irene

Rianne

Ik zal zo even kijken naar de foto's, ik ben benieuwd!

imv

Hallo Hallo!  ;D
Het is even geleden.. ik had wat foto's beloofd, en ondertussen is mijn tweelingzus bevallen van een geweldige zoon Niels.
Lilo zit nu in de voliere. Het gaat heel goed. Ze heeft zich de afgelopen dagen helemaal rond gegeten, want ze weegt nu 82 gram  :o :o :o
Het kiemzaad gaat nu niet meer met eetlepels, maar met hele bakken, want bijna alle valken vinden het lekker. Nu zie ik Lilo ook in de gewone voerbak zitten...uiteraard samen met Joepie.
Joepie wil zo graag door Lilo gekroeld worden, maar Lilo begrijpt er niks van.  Nu horen we Joepie af en toe heeel zielig piepen... ik heb hem nagekeken, heb niet het idee dat hij ergens pijn heeft of gewond is, dus ik vermoed, dat het aandachttrekkerij is ::) :P  Wat een geweldig beest is dat!

Hier wat foto's van Lilo. Je gelooft haast niet dat dit het hele magere zielige beestje was:

Prachtig, hè?!
Lilo klimt inmiddels door de hele voliere, springt om de schommeltjes, neemt een bad in de voerbak... ik moet zó lachen om die beesten ;D Lilo en Joepie samen in de voerbak, Goofy zit ineens weer in de kooi apart, Pino zet geregeld de hele boel op stelten, Guus kijkt haar ogen uit als we de mannen en Lilo kroelen, en Sjors denkt nog steeds dat hij een vliegtuig is :-\  ::)  ;D ;D ;D

Goed! Het is geweldig genieten!
Zoals jullie misschien al wel gelezen hebben krijgen we nog 1 keer gezinsuitbreiding.. over ca 3 maanden..in de vorm dan een edelpapegaai.

Groetjes,
IRene