8 mei 2025, 10:47:41

Kan ik ze nog ooit tam maken???

Gestart door Christine, 24 augustus 2005, 20:57:01

« vorige - volgende »

Christine

ik begin het nu wel echt te missen dat Fien en Flutty niet tam zijn echt waar ik wil ze zo graag wast nemen en kroelen maar ze hebben zo veel schrik van handen en kortwieken tja ik weet het niet ik wil het niet doen, men papa ook niet wie dan wel??? ik wil zo graag dat ze nog ooit tam worden ik probeer ook telkens met trosgierst maar dan eten ze er niets van. als ik die in de kooi wil hangen gaan ze happen. ik weet het echt niet ik wou zooo graaaaaaag dat ze tam zijn :'( :'( nu jazzy en ricky tam zijn weet ik hoe tamme valkjes zijn en hoe je er erg gehecht aan kunt geraken en dat heb ik veel minder bij Fien en Flutty wat ik juist wel wil :( :(

wou dit ff kwijt weet er misschien iemand een oplossing???

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Rianne

Oudere valkjes zijn helaas moeilijker tam te maken...

Christine

ja ik weet het maar je kan niet geloven hoe erg ik dat nu mis bij hun twee, ze kunnen daardoor moeilijk uit de kooi omdat ik er telkens achter moet jagen dat is echt geen werk hoor  :( :(

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Rianne

Is er niet iets anders wat ze erg lekker vinden? Appel, boontjes, witlof? Misschien dat je ze daarmee kunt lokken.

Christine

ik ga het is proberen maar ja ik weet het ook niet als ik ze los wil laten gaat het maar er terug in ik wil ze niet altijd vast nemen

Monky

Hi Christine,

Ik heb ook twee valkjes die niet tam zijn. Maar met heel veel geduld heb ik Lulac zo ver gekregen dat hij uit mijn hand eet. Ik liet hem eerst kennis maken met trosgierst tussen de tralies door. Toen hij hier gretig van at zonder angst deed ik langzaam het deurtje open en legde de trosgierst op mijn hand. Hij weet dat het lekker eten is dus verzamelt hij langzaam moed om uit mijn hand verder te kunnen eten. Mijn tweede valkje Mauk is iets banger, maar doordat Lulac wel lekker kan eten wil hij ook. Ik verwacht dat het niet lang meer zal duren.
Als er 1 valkje over de hand is volgen er meer, zal ik maar zeggen.  ;D

Ik hoop dat je hier wat aan hebt en ze in elk geval zover krijgt dat ze uit je hand eten. Veel succes ermee  ;)

Groetjes,
Monky

~Natas~

Hoi Chris,

Fien en Flutty waren toch al tamme valkjes???
Als ze tam zijn/waren dan moet je gewoon blijven oefenen en hun wat meer aandacht geven.
Dan moet het volgens mij toch wel lukken  :)

Groetjes,

Natas

Christine

natas flutty was een beetje tam maar ja nu die bij fien is is hij ook al veeeel minder tam maar ja geeft niet ben nu naar iets anders opzoek ;) je zal het nog lezen in men dagboekje

ziralioness

Tja, de ene valk word makkelijker tam dan de andere.
Bij mij zijn beide dames amper tam (één van hen stapt met wat aandringen op de hand, de ander zelfs niet en beide zijn geen kroelers en komen niet bij je) en dat terwijl ze toch echt jong bij me kwamen en alle aandacht hebben gehad.
Mijn mannen daarentegen zijn wel behoorlijk tam. Nina (mijn eerste) is wel de allertamste, maar Ricky en Sparky (die ik beide pas op latere leeftijd kreeg) zijn ook redelijk tam en komen lekker bij je zitten.

Het is een beetje persoonlijk per valkje; sommigen krijgen nooit echt behoefte aan het gezelschap van de mens....

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Christine

dat is waar maar ja ik kan er toch niet veel aan veranderen dus geniet ik nu lekker van men andere twee om die buiten de kooi te laten maar ja die andere twee zitten even graag buiten maar fien geraakt er vervolgens ook niet makkelijk terug in de kooi, op de hand komt ze niet dan maar eerst moe maken voor ze op een stokje klimt

aazz

probeer ze te lokken met een stukje appel of zoiets moet wel lukken   !

Christine

ik heb ze gisteren kunnen lokken met een fruitstaafje (zo één met graan aan) alles ging goed zelfs flutty kwam ff op men hand zitten :o daarna kwamen de twee tamme valkjes af en dan kwam fien telkens heel voorzichtig dichterbij, dichterbij, dichterbij maar ja ze wou er wel van eten maar ze had zo een schrik ik ga blijven proberen ik wil ze echt tam krijgen :( het is zo raar om twee "wilde" en twee tamme valkjes in één kooi te hebben binnenkort heb ik er nog twee die aan handen gewend zijn.