29 april 2024, 01:00:05

KUIFJE

Gestart door Kim, 24 augustus 2005, 17:58:39

« vorige - volgende »

Kim

Hallo allemaal,

Ik ben Kuifje (ongeveer 15 weken oud) en woon sinds 2 weken bij Kim en Edwin. Ik heb het daar onwijs naar me zin. Ik fluit de hele dag maar een beetje door. Zo erg dat volgens mij de buren erom gaan verhuizen  :P

Sinds een paar dagen zit ik al bij mijn vrouwtje op haar hand lekker trosgierst te eten, echt heerlijk. Alleen zegt ze dan steeds "KOEKJE?", daar word ik echt helemaal gesjuffelt van...  ??? Verder zijn ze wel heel lief voor me, maar wacht ik eigenlijk op het moment dat ik buiten mijn kooi mag vliegen, maar ik denk dat mijn vrouwtje denkt: is maar is op de hand oefenen... Ik ben ook niet helemaal gek natuurlijk...

Op dit moment heb ik geen foto van mezelf, maar zal mijn vrouwtje vragen of ik op de foto mag. Ze had het al een keer geprobeerd, maar die was niet zo goed gelukt. Daarnaast vond ik die flits eigenlijk ook niet zo fijn.

Fijne avond nog allemaal en de groeten van mijn vrouwtje! En baasje natuurlijk!

Kuifje


Petra en Cheeky

Ha die Kuifje,

Welkom op het forum! Je zult zien dat je je er heeel snel thuis zult voelen! Hoe meer er op jou wordt gereageerd en jij weer op de anderen, hoe sneller je je thuis voelt. Het is hier net een grote familie en iedereen helpt elkaar met de valkjes, maar ook regelmatig met andere probleempjes en dingen.

Wat fijn dat je het zo naar je zin hebt bij je vrouwtje! Je moet maar even doorbijten voor wat die flits betreft, het went snel genoeg... Mijn vrouwtje heeft al zoveel foto's van me gemaakt, dat ik het flitsen niet eens meer merk! Enne... een tip: zorg dat je er meteen leuk op staat, dat scheelt weer in de flitsen!  ;D ;) Uiteraard wil ik wel heel graag zien hoe jij en je vrouwtje eruit zien...

Liefs van Cheeky en mijn kooigenote Chara!

Ankie

Hoi Kuifje & baasjes

Namens mij ook welkom hier. ;D
Ben benieuwd naar je verhalen en natuurlijk naar je foto!
Ik hoop voor je dat je snel lekker los mag gaan vliegen ,
want dat is natuurlijk heerlijk. :D.
Gewoon snel heel tam worden dan komt het vanzelf wel goed.

Groet van Ankie

Kim

Ik zal mijn baasje morgen vragen om een foto te maken... Me vrouwtje gaat morgen avond lekker ff ontspannen met een vriendin. Ben ik eindelijk is een keertje alleen met me baasje. Af en toe word ik helemaal moe van de koekjes gedoe....  ::)

tot morgen misschien!

Kim

Nou hier komt ie dan he....

Vinden jullie me geen lekker ding????
best nog wel foto geniek toch?


Christine

oooh je trekt erg op men jazzytje zo mooooi geef kuifje is een  :-* van mij

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Kim

Hallo,

Ik zal het me zelf nu eens voorstellen. Ik ben Kim en ben 22 jaar oud. Ik woon sinds een jaar samen met mijn vriend Edwin. Twee weken terug begon het... We liepen in een tuincentrum om plantjes te kopen. Komen we langs de afdeling dieren en dierenbenodigdheden. Begint Edwin ineens zo'n valkparkiet toch eigenlijk wel een gezellig vogeltje, zou dat niks voor ons zijn? Ondertussen even snuffelen tussen de benodigdheden voor een vogel en wat daarnaast er allemaal bij komt kijken. Toch besloten om een valkparkiet niet bij een tuincentrum te halen, ze waren volgens mij wat ouder en dat wilde ik dus niet.

Die zelfde middag konden we het toch niet laten om naar een dierenwinkel te gaan. En ja hoor we werden spontaan verliefd op ons Kuifje! Terwijl wij stonden te kijken om er een uit te kiezen, viel Kuifje van zijn stok. Edwin en ik zeiden in koor: die willen we!!

Zo gezegd zo gedaan: we kwamen thuis met een valkparkiet, Kuifje!

Nu bijna 3 weken verder is Kuifje aardig aan ons gewend en al redelijk tam. Hij eet al uit onze hand en gaat ook al op onze hand zitten. Ik verbaasde me eigenlijk dat het zo snel ging, aangezien Edwin en ik overdag werken en s avonds zo veel mogelijk tijd aan hem willen besteden, maar wat soms niet altijd lukt. Inmiddels is hij denk ik aan ons ritme gewend, want op zaterdag worden we ons bed uitgefloten....

Soms heeft hij echt van die dagen dat hij wild en vrolijk is, dan is niks hem te veel. Helemaal gezellig gewoon. Laatst was er een nummer van kinderen voor kinderen op de tv (ik wil een kat, ik wil een hond, een konijn of een parkiet, ik wil ook wel een kanarie maar ik mag het allemaal niet....) Hij ging compleet uit zijn dak! Net zo als vorige week zaterdag op Guus Meeuwis... Kuifje houdt dus lekker van muziek!

We zetten dus ook overdag als we werken lekker de radio aan.

Om een lang verhaal kort te maken: We zijn onwijs blij met ons Kuifje!

Kim

Yvonne_R

Hoi Kim en Kuifje!

Welkom hier! Ik wil je vast waarschuwen voor het valkenvirus, meestal blijft het niet bij 1 valkje.......
Leuk he dat ze gek zijn op muziek, wij hebben ook zo'n clown (Pino). Vooral op feestmuziek (Schnappie was begin van het jaar helemaal in) gaat hij helemaal uit zijn dak. Fluiten en ondertussen met zijn koppie steeds driftig ja schudden ;D Soms denkt Pino dat hij een specht is en zit dan keihard op zijn zitstok te hameren. Echt komisch, je lacht je soms slap.
Kuifje is in ieder geval wel een mooi valkje, maar volgens mij ook wel een beetje ondeugend, zo kijkt hij tenminste uit zijn ogen. Veel plezier met Kuifje en ik zal proberen je dagboek bij te houden.

groetjes Yvonne


Yvonne's valkenparadijs!

Lin

Hey,

Wat leuk dat je een dagboek bent begonnen! Kunnen we kuifje helemaal leren kennen. zo te lezen zijn de bazen al goed geinformeerd over de valkaprkiet. Mooi gepareld is Kuifje. Ik zal Kuifje blijven volgen.

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Kim

Hey Lin,

Ik moet eerlijk zeggen dat ik eigenlijk niks van valkparkieten wist. Tot dat ik op deze site terecht kwam. Echt helemaal super om leuke tips te horen. Ik probeer me er juist in te verdiepen, want ik wil Kuifje lekker Tam maken en dat hij aan ons gehecht raakt. Dat is ook de reden waarom ik er maar 1 wil hebben. Toch moet ik zeggen dat het zulke vrolijke besstjes zijn, dat het nu al begint (dankzij de site) te kriebelen om het niet bij 1 tje te houden. Voorlopig blijft het toch gewon 1. Dan zien we later wel weer verder.

KIM

Kim

Beste Valkparkieten gekke!

Ik heb eigenlijk een vraagje? Sinds een week zit Kuifje op de hand, eigenlijk alleen wanneer hij trosgierst krijgt. Nu wil ik hem eigenlijk dit weekend proberen los te laten. Kuifje is wel geknipt. Waar moet ik rekening mee houden. Hij zal zo nu en dan best is overal poepen? Zal hij de gordijn grijpen met zijn pootjes? Gordijnen dicht had ik al begrepen. Hoe krijg ik Kuifje weer terug in zijn kooi, als hij niet wil? Het is namelijk zo dat hij handen enigzins toch wel eng vind maar eigenlijk ook wel weer spannend. Hij komt zelf op mijn hand, maar niet als ik tegen de onderkant van zijn buikje aan tik...

Kim

Yvonne_R

Hoi Kim,

Ik weet niet of je mij bedoelt met valkparkietengek, maar wat dat betreft heb je wel een beetje gelijk hoor. We hebben reeds 4 valkjes in huis en nog zo'n 10 koppels in de voliere.

Als een valkje geknipt is zal hij wel een poging doen om te vliegen, maar erg ver komen ze niet hoor. uiteindelijk wint de zwaartekracht het en storten ze vanzelf neer. Wat betreft hangen in de gordijnen, ja het kan, als ze denken dat ze gaan vallen grijpen ze zich overal aan vast. Die van ons heeft gisteren aan de wijzers van de klok gehangen en zodoende de klok 5 minuten vooruit gezet ;) En ja als je een vogel los in husi hebt gebeurt het wel eens dat ie gaat poepen. Maar dat is gelukkig zo weer opgeruimd en helaas kun je ze niet zo goed zindelijk maken ;)

De vogel waar ik het eerder al over had, Pino, is erg bang voor handen. Wat we doen als hij gevlogen heeft en weer terug moet in zijn kooi. We pakken een stok en laten hem op het uiteinde ervan klimmen en dan met de stok in de kooi, Voila!

Aangezien je Kuifje nog niet zo lang hebt en hij ook nog niet zo oud is zal hij nog best veel en snel dingen leren hoor. Het belangrijskte is gewoon dat je geduld hebt met hem en hem niet gaat dwingen. Dan krijg je echt een heel lief valkje hoor. Vind Kuifje kriebelen in zijn nekje ook zo lekker, die van mij wel, ze gaan er dan echt helemaal voor zitten.

Groetjes Yvonne


Yvonne's valkenparadijs!

Kim

Yvonne,

Kuifje is nog nooit uit zijn hok geweest en ik mag nog niet echt met hem kroelen. Dat gaat voor hem nog iets te snel...
Ik hoop dat dat nog komt, maar dat zal ook wel hoor! Ik probeer het weekend Kuifje uit zijn kooi te halen. Hoe kan ik dit het beste doen? Als hij al op mijn hand zit of moet ik gewoon het kooitje open zetten. Persoonlijk denk ik dat als hij op mijn hand zit, dat ik hem dan voorzichtig eruit kan halen en of op mijn schoot te zetten en anders boven op zijn kooi.

Kim

Yvonne_R

Hoi Kim,

Ik heb zelf nu 2 jonge valkjes in de kooi van 8 weken oud ongeveer, ze zijn niet gekortwiekt. Als ik het deurtje open zet blijven ze mooi zitten waar ze zitten. Ze hebben de link nog niet gelegd dat ze dan uit hun kooitje kunnen komen. Vandaar dat ik ze steeds op mijn vinger laat stappen en dan uit de kooi haal. Je zou eventueel ook een lange stok (iets breder dan de kooi zelf) in de opening van het deurtje kunnen leggen, zodat hij daarover heen loopt en dan plots ontdekt dat hij buiten de kooi is. Maar ik denk dat dat idd nog een beetje te snel gaat.
Je weet natuurlijk ook niet of de vorige eigenaar Kuifje al veel in de handen heeft gehad, zodat hij al wat tammer was toen je hem kreeg. Zo niet, dan lukt het vast wel om hem tam te krijgen hoor, alleen dan kan het idd nog iets langer duren. Aangezien hij dan eerst ook aan handen moet wennen.
Ik hoop dat je wat aan mijn adviezen hebt. Maar sowieso is iedereen hier op het forum wel bereid hoor om je te helpen, wat dat betreft idd erg nuttig!

Groetjes Yvonne



Yvonne's valkenparadijs!

Kim

Hallo,

Hier weer een bericht over het dagelijks leven van Kuifje:

Afgelopen zondag is kuifje voor het eerst (na drie weken bij zijn nieuwe baasje) uit de kooi geweest. Eigenlijk eerst wel een beetje bang, maar de nieuwsgierigheid was te groot...

Verbaasd keek Kuifje om zich heen: verrek ik ben uit me kooi. Op dat moment wil hij gaan vliegen, maar kan uiteindelijk alleen maar landen en niet omhoog vliegen, omdat hij geknipt is. Verbaasd en een beetje bibberend op de grond van zo dus dit is de wereld buiten mijn kooi...

Gisteren maar weer eens geprobeerd. De kooi van Kuifje staat achter in de woonkamer op een rustige maar toch hele goede uitkijk plaats. Ik had dus alleen de gordijnen aan de achterkant van de woonkamer dicht gedaan, aangezien Kuifje nogal slaperig wordt als het begint te schemeren. Ik wilde kuifje vanuit zijn kooi, op mijn hand, op mijn schouder zetten. vliegt hij weg zo tegen de ramen van de voorkant van het huis. Gelukkig viel het mee, maar ben me wezeloos geschrokken. Ik had niet verwacht dat hij zo ver zou kunnen vliegen, omdat hij geknipt is. Ik heb hem goed in de gaten gehouden, maar ik geloof dat de schade uiteindelijk mee viel.

PFFFF>>>>  ::)

Ik hoop morgen wat foto's te kunnen plaatsen.

Tot dan!