7 mei 2025, 19:50:52

ons Valkje zijn eerste dagen

Gestart door marleenvdd, 24 augustus 2005, 11:49:24

« vorige - volgende »

Rianne

Ik  moet hem vaak laten fladderen, hoeft niet te wild. Helaas is je valkje niet tam, anders had je hem op je hand kunnen zetten en dan naar beneden bewegen zodat hij z'n vleugels wijd doet.

marleenvdd

2 september 2005, 09:46:25 #16 Last Edit: 2 september 2005, 09:58:50 by marleenvdd
Ik moet toegeven dat hij de laatste twee dagen wat "farser" begint te worden, en dus zelf wat fladdert.
Hij probeert hogerop te kruipen, en gebruikt zijn vleugels om zijn evenwicht terug te vinden, en zo oefend hij dus.

Hopelijk zal hij ooit toch wat kunnen vliegen.

Marleen

Rianne

Misschien zou je wat stokken aan de tralies kunnen bevestigen zodat hij steeds een stukje hoger kan zitten.

bobbie

Hoi Marleen,

Hoe gaat het er mee? En hoe is het met valkje? Heb je al een naam voor hem of blijf je hem valkje noemen? Is ook niets mis mee hoor.  :D

We hopen weer van je te horen.

groetjes, Nel :)

marleenvdd

hallo iedereen,

Ons Valkje wordt iedere dag wat 'farser'.  Ik heb hem nog een klimtouw gegeven, en wat extra takken, en iedere dag vinden we hem wat hoger in de volière.
Hij begint ook net te conferseren met de kanaries, hij probeert hun liedjes na te zingen ;D

t'is echt leuk, zeker nu hij ook niet meer zo verschiet van ons als we in zijn buurt komen.  Nu nog hopen dat hij ooit op de arm of schouder komt zitten.

Marleen

Riny

Hallo Marleen
Ik geloof er heilig in dat ''valkje'dat een keer doet.
Veel geduld en liefde is een goede medicijn,en bij jou is dat allebei aanwezig.
Dat proef ik uit je verhaal.
Groetjes Riny :D :D :D

Lin

Hey,

Gelukkig is er vooruitgang zichtbaar. Met geduld kom je heel ver!

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

hippysuus

Hoi Marleen,

Fijn om te horen dat het goed gaat met hem. En nu maar hopen dat ie niet denkt dat ie een kanarie is  ;D

marleenvdd

Hallo,

Hier het vervolg van onze belefenissen  ;)

We doen het goed, en onze Valk heeft de naam Flipke gekregen, en hij begint ons al wat meer te vertrouwen.

Hij begint ook acrobatentoeren uit te halen, en via een knoopentouw, en de tralie ven de volière naar hogere plaatsen te klouteren.  En als hij dan zijn evenwicht verliest, tuimeld hij pardoes naar beneden, want zijn vleugels willen het echt nog neit goed doen. ::)

Hij is ook heel de tijd met de kanaries aan het praten, hij doet ze presies echt na, het is grappig om te horen ;D.
En als we zo voor de draad wat op hem roepen antwoord hij ook al.

groetjes

En tot binnenkort.

Marleen

Riny

Hoy Marleen
Hij gaat in ieder geval vooruit en blijft niet meer zo stil op de grond zitten.
Dadelijk fluit hij als een kanarie.

Lin

Hey,

Wat zit ie hoog. durft ie nu wel naar beneden? Leuk dat je een naam hebt gevonden. Hoe kwam je op de naam?

Groeten, Lin

marleenvdd

Naar beneden?!? dat is zo iets als ongecontroleerd naar beneden tuimelen, met zijn vleugels open maar zonder te vliegen. Wij horen wel als hij naar beneden komt.   ;D
Maar vaak kruipt hij dan even snel terug naar boven, dus hij vindt het nog leuk ook. ::)

En Flipke is eigenlijk de papagaai van de Jommekes boeken, mijn man is begonnen met hem zo te noemen.

Marleen

Riny

Hoy Marleen
Dat is toch allemaal een teken dat hij het wel naar zijn zin heeft in de voliere.
Op zijn eigen manier leidt hij daar een gelukkig leventje.
En het vliegen komt misschien ook nog wel een keer.

Lin

marleenvdd

Hallo iedereen,

Flupke doet het iedere dag beter.  Hij klimt zo hoog mogelijk op zijn touw, en als hij dan naar beneden wil laat hij zich fladderend vallen.  Soms verliest hij zijn evenwicht, en dondert hij ook naar beneden, en dan begint hij weeer met volle moed te klimmen.  :D

Als hij dan op zijn gewenste plaats zit, kijkt hij fier rond, en probeert met de kanaries te "praten", het is wel een leuk zicht.

groetjes

Marleen