28 april 2024, 12:57:28

Hoe zit dat nu met die geelwangen ?

Gestart door birdyboy, 23 augustus 2005, 21:31:53

« vorige - volgende »

birdyboy

Hallo,

je ziet in advertenties steeds meer geelwangen opduiken.
als je dan naar de foto's kijkt dan zie je eigenlijk een oranje wangvlek. Zijn dat dan eigenlijk wel echte geelwangen ?
Ik wil er wel kopen maar ze zijn heel duur.
Wat denken jullie van deze vogels ?
Geen gissingen aub, ik zou graag input krijgen van mensen die zelf geelwangen hebben of kennis van hebben.
Hierbij een foto van zo'n vogel. Is de linkse vogel een geelwang ? Ik heb wat moeten knippen anders was te foto te groot. Dan nog een vraagje, is het waar dat geelwangen problemen geven bij het kweken ?

Bedankt

Ludo

Kirsten

Hoi Ludo,

Tja je vraagt geen gissingen, maar honderd procent kan ik je niet geven helaas. Mijn mening is dat de linkse een geelwang is.

Dit is mijn geparelde cinnamon geelwang pop split fallow





Het kweken met geelwangen is inderdaad moeilijk. Het veiligst is om hun eitjes over te leggen bij een pleegkoppel. Ze staan er helaas om bekend het nest vroegtijdig te verlaten of de jongen niet te voeden. Uiteraard zijn er ook gewoon koppels die het wel doen, dus goed in de gaten houden :D

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

♪ Marlies

Op foto's lijken de gele wangen vaak oranjer dan in het echt. maar de linkse op de foto is een geelwang hoor.

Je hoort heel veel dat geelwangen niet zelf hun eieren uitbroeden en hun jongen slecht voeren of zelfs stoppen met voeren. Ik heb vorig jaar een geelwang pop met een split man gekocht en zij hebben dit voorjaar zelf hun jongen groot gebracht. Ik was wel heel alert en ging heel vaak kijken wat ze aan het doen waren.

Vorige week heb ik nog geelwangen erbij gehaald en de kweker vertelde mij dat deze ook door hun eigen ouders waren groot gebracht. Het kan dus wel.

Ik denk dat je gewoon heel goed op moet letten en in elk geval zorgen dat je een back-up koppel hebt om eventueel eitjes of jongen over te kunnen leggen.

Succes ermee.

birdyboy

Bedankt iedereen voor de input, kijk eens naar mijn nieuwe onderwerp van de olijf geelwangen die ik per toeval vandaag in bezit kreeg !