29 april 2024, 02:35:06

rui

Gestart door Marloesje, 22 augustus 2005, 10:21:47

« vorige - volgende »

Marloesje

Hallo allemaal!

Ik heb een vraagje over mijn lutino Luka, Ze is al een weekje in de rui en alles gaat op zich prima met haar, ze is goed vrolijk en speelt veel en wil nog steeds graag bij me komen en los vliegen. Alleen heeft ze nogal last van wat dunne ontlasting, ik maak haar regelmatig schoon en dan gaat het wel, maar ik vraag me af waar dit nou aan ligt! Ik vind ook dat het tussen haar pootjes, net boven haar poepgaatje wat dik en opgezet is, heel gek eigenlijk!
Herkent iemand dit en weet er misschien iemand wat ik nu moet doen?!
ik voer haar gewoon valkparkietenzaad, eivoer, mi en grit, trosgierst! Ik ben van plan om in ieder geval ruihulp te gaan halen...

Weten jullie wat ik nog meer kan doen?
bvd
Groetjes, Marloes

marloesje

Niemand een idee wat ik kan doen???

Gerda

Hoi Marlies,

Diarree bij valkjes is niet goed. Ze kunnen diarree krijgen van teveel groente (of eten aan planten). Of ze hebben iets onder de leden.
Wanneer je het niet vertrouwd kun je even overleggen met een goede vogelarts (links op de pagina onder 'Dierenarts'. Misschien kun je de ontlasting opsturen. Mestonderzoek bij dr Feld kost 7,50.

Succes met Luka!!

Groetjes Gerda

marloesje

erg bedankt voor je reactie!
het is niet echt diarree ofzo, meer plakkerige ontlasting! Luka krijgt niet echt groenvoer, omdat ik bang ben dat ze dan echt diarree krijgt, ze is nog maar jong, 5/6 maand ongeveer!
Groetjes!

Ivy

Hoi Marloes.
Met 5 maanden kan je Luka rustig wat fruit en groenten geven hoor. Te veel is nooit goed, maar elke dag een stukje van iets, dan heeft ie wat afwisseling. Aan het begin zal je toch moeten uitzoeken wat ie lekker vind, dus hij zal ook niet alles eten. Mijne zijn bijv. alleen gek op appels, die eten ze ook op uit voerbakje, de rest alleen als ik het uit mijn hand geef.
Geef je hem ook grit en maagkiezel?

Voor de ontlasting kan je het beste kontakt opnemen met een dierenarts. Zeker als het tussen zijn pootjes opgezet en dik lijkt. Misschien wil de dierenarts hem zien om te kunnen zeggen wat het is.
Groetjes, Ivy




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

marloesje

ook erg bedankt!

Ik heb 1x geprobeerd om haar een aardbei te geven, alleen ze snapte volgens mij niet helemaal dat je dat op kon eten! Ik geloof wel dat Luka een vrouwtje is, kan het ook zo zijn dat ze een ei gaat leggen ofzo??? het ziet er best gek uit, dat het daar zo opgezet is!

Groetjes, Marloes

Roosje

Nou de verschijnselen zijn er wel naar, maar volgens mij is ze vee lte jong daarvoor!

Ivy

Heb je een foto van Luka? Ervaren kwekers hier zouden je dan denk ik kunnen vertellen of ze een ei gaat leggen. Maar als ze maar 6 maanden is, dat is wel erg vroeg voor een ei...




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

marloesje

nee sorry, ik heb geen foto, tenminste niet een die ik hier zo op kan krijgen!
Maar het gekke is, dat ze zich verder helemaal niet raar gedraagd, ze speelt heel veel en is vrolijk, het lijkt niet alsof er wat aan de hand is, maar goed! Ze kan in ieder geval niet ouder zijn dan 6 maanden, want ze komt bij ons uit de voliere!
Stel dat ze nou wel een ei wil leggen ofzo, wat moet ik dan doen?

marloesje

ik lees net hier bij ziekten dat je valkparkiet ook "buikwaterzucht" kan hebben, dat komt door teveel aan sepia! Kan dat het misschien niet zijn???

Als ik zo de omschrijving lees, zal het best wel eens kunnen!
Ik ga proberen er wat meer over te vinden en haal voor nu mijn mineraalblokjes en sepia eruit denk ik......

Lin

22 augustus 2005, 21:30:05 #10 Last Edit: 22 augustus 2005, 21:34:13 by Lin
Hey,

als ze diaree heeft zonder dat ze veel groenvoer hebt gehad en ze is niet broeds dan zou ik toch even via de zoekfunctie boven info zoeken. Als een valkje een ei wil leggen dan heeft ze haar staart geknakt. Hier zie je een foto van een valkje met een ei in haar buik.

dit is een foto van Lique.

Verder zijn ze met 8/9 maanden vruchtbaar.

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

marloesje

Hoi!
Bedankt voor je duidelijke info, mijn valkje heeft het inderdaad op die plek opgezet, het ziet er ongeveer net zo uit!

Maar ik vraag me nog af of het misschien toch niet buikwaterzucht kan zijn... !

Groetjes, Marloes

Ivy

Hoi Marloes.
Misschien kan je toch beter naar een DA bellen en een afspraak maken. Dan weet je in ieder geval zeker wat er aan de hand is.
Je kan wel beter een vogelarts zoeken (links in het lijst onder Dierenarts), want sommige dierenartsen hebben weinig verstand van vogeltjes en daar schiet je ook niks op.
Succes!
Ivy




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

marloesje

oke ga ik doen! Bedankt allemaal!

Lin

Hey,
Fijn dat je naar de DA gaat. dat kan nooit kwaad! Laat het wel even weten wat eruit komt.

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)