8 mei 2025, 16:24:17

valkje geboren

Gestart door carola, 18 april 2003, 11:02:58

« vorige - volgende »

Mandy

Hartstikke fijn voor je Carola!
Zo te lezen zorgen de ouders er goed voor, je krijgt de kans bijna niet om te gluren. ::) Meestal blijven ze de eerste weken er wel goed bij zitten. Als ze eenmaal goed in de veren beginnen te komen zie je vaak dat ze er overdag niet continue meer bij zitten, 's nachts nog wel. En eer je het in de gaten hebt vliegen ze al uit, het gaat zo snel joh, genier er maar lekker van! ;)
Ik heb deze keer pas voor het eerst een nestje groter dan 2 meegemaakt, de eerste 2 jaar waren het er telkens 1 of 2 in een nest. En ws dat dit derde jong inderdaad rode oogjes zal hebben zoals Paul al zei, spannend hoor, als straks de veertjes door gaan komen! ;D
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Carola

Hoi allemaal,

Ja ik ben ook zeer benieuwd, want als de laatste wel een lutino mocht worden, dan is dat valkje de gene die we zullen houden. Mijn man wil namelijk heel graag zo'n kleur erbij.
Tis nog even afwachten, want het zal nog wel even duren voor dat je echt kunt zien wat voor kleur hij gaat worden.
Alles gaat nog steeds goed hier. Het is wel een heel leuk gezicht, want je ziet de valkjes met de dag groeien. Het eerste valkje is al een stuk groter als het laatste valkje wat geboren is. Heb vandaag geprobeerd om foto's te maken, nog even afwachten of ze goed gelukt zijn. Mocht het zo zijn dan staan ze hier morgen op de site.

Groetjes Carola

Carola

Hoi allemaal,

Nou hier dan eindelijk een paar foto's van mijn pasgeborene.

Carola

Carola

Carola

en de laatste, maar niet de minste : foto 4

demi

wouwwwwwwwwwwwwww
wat lief en mooi!!!!!!
groetjes diana

Paul

Hoi Carola,
Leuk om ze nu eens op de foto te zien :-)
Echt leuk drie van die wollige balletjes op je hand, ik heb er maksimaal 2 gehad waar er helaas ook nog een van doodging :-(
Ik hoop dat ik met mijn volgende nestje ook zoveel succes hebt als jij nu want dat gaat zeker voor hun eerste nestje heel goed :-)

Groetjes,  Paul

Carola

Hoi paul,

Ik ben ook zeer gelukkig dat het hier zo goed gaat met mijn vakjes. In eerste instantie had ik niet eens verwacht dat ze al zo snel eieren zou gaan leggen. En ik had zeker niet verwacht dat er zo'n goed resultaat uit zou komen. Ik lees toch nog wel veel verhalen over eieren die niet bevrucht zijn of dat ze niet uitkomen. Bij mij waren alle vier de eieren bevrucht, en de valkjes zijn ook allemaal levend ter wereld gekomen. Alleen heel spijtig dat het eerste valkje het niet overleefd heeft, maar zoals je al ze: Drie overlevende van vier eieren is niet slecht voor een eerste keer :-)
Ik vertelde de dierenspeciaalzaak waar ik mijn valkjes had gekocht dat ik nu al eieren van ze had, ze stonden wel raar te kijken dat het al zo snel was. Ook wilde hij wel een paar valkjes hebben, maar dat doen we maar niet. Ik wil niet dat mijn valkjes in een dierenwinkel zitten, veelste onpersoonlijk voor die lieverds.

Groetjes Carola

Paul

Hallo Carola,
Ik breng ze ook liever niet naar een dierenwinkel hoor.
Als je weet waar ze terechtkomen is dat veel leuker :-)
Je bent er toch al aan gehecht geraakt die kleine bolletjes en dan zomaar naar een dierenwinkel zie ik ook niet zitten.
Als ze zo snel eieren bij jou leggen hebben ze het wel heel erg naar hun zin want anders doen ze dat inderdaad niet zo snel :-)

Groetjes,  paul

Carola

Hallo allemaal,

Het oudste valkje is vandaag een week oud, dus tijd voor weer een foto. De valkjes laten zich nu al duidelijk horen. De oogjes hebben ze nog niet open, ik weet niet precies hoe lang dat duurt.

Carola

Beetje dom !!!

vergeet ik nog een foto bij te voegen :-) :-) :-)
Nou hier is tie dan.

Carola

Hallo allemaal,

Ik heb nog een vraagje die ik graag hier wilde stellen.
Hoe vaak moet je het broedhok van binnen schoonmaken. Ik neem tenminste aan dat dat ook moet gebeuren. ??
Ik hoor graag jullie advies hier over.

groetjes Carola

valkje

:D :D ;D ;D ;D :-* ::) ::) ::) 8) 8) 8) :o :o :o :oHoi!!! :D :D :D :D :D :D :D

Het leek mij ook wel wat om jonge valkparkietjes te hebben, maar dat duurt nog wel even want de voliere is nog lange niet klaar. Nog geveliciteerd met de jonge valkjes ;D ;D ;D :D ;D ;D ;D ;D :D :D :D :D :D :D

Groetjes en veel plezier met de jonge vogeltjes!!!

Paul

Hoi Carola,
Als je de foto vergeet kan je je bericht nog gewoon aanpassen achteraf met de knop verander boven het bericht.
Dit kan alleen met berichten die je zelf plaatst of als je Beheerder bent van een groep.
Dus vergeet je een foto, open je het bericht opnieuw met de verander knop en je kan de foto erbij zetten.
Vaak lees ik het berichtje wat ik zelf plaats even na en zie vaak nog fouten die ik dan ook achteraf nog bijwerk :-)
Handige funktie en je kan je eigen berichten ook weer weghalen als het verkeerd gepost is.
Je jong begint er al aardig groot uit te zien :-)
De oogjes gaan ongeveer tussen de week en 10 dagen open dus dat zal bijna zo ver zijn :-)
Eerst kleine spleetjes en dan elke dag iets verder.
Als je ziet dat er hele kleine sneetjes op de oogleden komen zijn ze de volgende dag meestal iets open.
Het broedhok kan je verschonen als het er vuil uit ziet.
Bij een jong zoals bij mij kan het een of 2 keer per week maar met meerdere jongen zal het vaker moeten, misschien wel 3 of 4 keer maar dat zie je wel aan de rotzooi op de bodem van de uitwerpselen.
Als je bijvoorbeeld 6 jongen hebt is het al gauw een troep in het broedhok en moet het bijna elke dag misschien.

Groetjes,  Paul