4 mei 2025, 02:07:07

Tot wanneer broeden

Gestart door Ans, 20 augustus 2005, 20:28:40

« vorige - volgende »

Ans

Hoi Luitjes
Even een vraagje tot wanneer, kunnen de valkjes buiten in de voliere en/of in het binnen hok van de voliere  nestjes bouwen en broeden. Is er een bepaalde stop vanwege kouder weer of zo ????
Groetjes Ans

Lin

Hey,

Ik ken bijna niemand die nu nog een nestje buiten gaat beginnen. Het wordt nu te koud. In een verwarmde ruimte kan het natuurlijk wel (in huis zodat ze niet naar buiten kunnen)

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Riny

Hallo Ans
Ik ben het met Lin eens.
Als ze nu nog aan een nestje beginnen is het veel te koud buiten als de jonkie's uitvliegen.
Groetjes Riny :D :D :D

trienke

dus je kunt het beste volgend jaar weer buiten beginnen rond april

groetjes trienke

M.

Wat doen jullie dan als jullie nog wel vogels op het nest hebben zitten? Toch uit laten broeden? Of als ze al een jong hebben en de rest moet nog uitkomen?

Was ik wel benieuwd naar.

Lin

Hey,

dan zou ik de broedkooi ergens binnen ophangen. Je kan moeilijk de kleintjes dood laten gaan.

Groeten, Lin

Riny

Hallo Ans en Lin
Ik ben bang als je de nestkast gaat verplaatsen dat de jonkie's niet meer gevoerd worden.
Groetjes Riny :D :D :D

Lin

dat ligt er denk ik ook aan hoever je gaat verplaatsen en of de ouders dan alleen in een kooi geplaatst kunnen worden. Als het echt te ver is en ze kunnen niet apart van de andere valkjes dan maar laten hangen.

Groeten, Lin

Ans

Hoi Luitjes Ik haal dus het nestblok wat nog buiten staat weg uit de voliere , en die uit het binnen hok haal ik ook maar gelijk weg weet ik zeker dat ze niks meer doen, en ... kunnen ze *alles* opsparen voor volgend jaar April  :P en maar duimen en hopen dan op veel jongen in 2006
groetjes en dank voor het snelle reageren
Ans en Ron