19 mei 2024, 08:04:19

Ziek maar welke lamp?

Gestart door Peggy, 19 augustus 2005, 20:15:27

« vorige - volgende »

Peggy


Chicco is erg ziek geweest, infectie aan de darmpjes en we hebben hem vandaag opgehaald bij Dr. Feld waar hij een week gestaan heeft. Nu hebben ze me aangeraden om een warmtelamp te gebruiken voor een paar dagen. Ik heb wel een infraroodlamp, mag dit ook? Ík heb me laten wijsmaken in de dierenwinkel dat zo'n lamp erg duur is, klopt dit? Is er anders misschien iemand in de buurt van rotterdam waar ik de lamp een paar daagjes van zou mogen lenen?

Alvast erg bedankt!

Lin

Je kan even op deze sites kijken:

www.rimo.nl en dan de elsteinlamp
/www.de-dierendrogist.nl/

volgens mij mag een infrarood ook. Maar daar zal je nog wel reacties op krijgen. Want daar heb ik geen verstand van.

en volgens mij moet ie rond de 30 graden staan. Of weet iemand dat beter?

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Annouschka

Hoi,

ik heb ze allebei, infrarood en Elstein, ik heb ondervonden dat ze onder infrarood nauwelijks kunnen slapen,  Elstein is daarin beter, het is wel duurder, ik heb zo'n 20€ betaald voor de lamp alleen :-\

En rond de 27 à 30 graden is prima, zorg er wel voor dat de lamp op 1 kant van de kooi hangt, moest je valkje het te warm krijgen dat hij ervanonder kan gaan.

groetjes

Brede W

Hoi Peggy,

anders moet je misschien je woonplaats even vermelden, dan kunnen de mensen zien of je bij ze in de buurt woont! Ikzelf heb ergens ook nog zo'n Elstein liggen (anderhalf jaar geleden voor het laatst gebruikt), wil hem niet kwijt, maar wel uitlenen. Woon zelf in Vaassen (boven Apeldoorn) btw.

Groetjes,

Wendy

Peggy


Dank voor jullie reacties. Ik heb Chic vanavond even onder de infrarood gezet en toen ging hij zich lekker zitten poetsen, goed teken! Nu heb ik de lamp uitgezet en een fleece plaid over de kooi gedaan om het lekker warm te houden. Morgen ga ik even naar dierenland super, mega winkel waar ze hoop ik wel die warmtelampen verkopen, dan kan hij daar lekker onder. Heb even ip die site gekeken en de prijzen vallen erg mee. Heb ik er meteen een in huis, wie weet heb ik er ooit nog een keer een nodig.

Ik heb trouwens in het eerste berichtje gezet in de buurt van Rotterdam, maar daar heb je zeker overheen gelezen. Geeft nix, kan gebeuren!

In ieder geval thanx voor jullie reacties!!

tommy

hoi peggy,

Koop er gelijk een porseleine fitting bij.

Ze mogen namelijk niet in een gewone plastic fitting die smelten.

grt Annemieke