26 april 2024, 05:15:23

Tinus bijt in vingers

Gestart door Cindy, 19 augustus 2005, 20:07:56

« vorige - volgende »

Cindy

Hoi allemaal
Ik had een tijd terug een bericht geplaatst "Tinus tam maken"  dat is al aardig gelukt mede dankzij de tips op dit forum ;) we halen hem nu iedere dag tijdens het avondeten uit zijn kooi, dat gaat goed!
Als hij dan toch wegvliegt kunnen we hem weer op een stok laten zitten, en terug op tafel of waar dan ook neerzetten maar de laatste dagen vliegt ie zelf vanaf de tafel op mijn schouder, arm enz. allemaal keileuk natuurlijk totdat hij mijn vingers heeft gevonden, dan gaat hij knauwen, auw!
Ik weet dat je niet boos mag worden maar als ik nix doe dan leert hij toch niet dat dat niet mag, ik zeg dan wat harder als normaal dat hij dat niet mag, of is dat niet goed?
En dan nog een vraagje: als hij eenmaal fluit kun je hem dan niet meer leren praten, heb ik ergens gehoord? En als dat wel kan hoe kan ik hem het beste woordjes leren?
Zo dat was een hele mond vol. Ik hoop dat iemand goede tips heeft.
Groetjes Cindy

Karin

In ieder geval niet je vinger terug trekken  ;D Dan heeft hij gewonnen. Wat ik doe is hard blazen tegen het kopje en dan "nee" zeggen. Blazen vinden ze meestal niet leuk ( hard blazen ). Op een gegeven moment hoef je alleen nog maar nee te zeggen. Als het een mannetje is kun je hem leren praten. Begin met één woord veel te herhalen, als hij dat woord kent ga dan maar pas over op het volgende woord. Begin bijvoorbeeld met "hallo" en breid het uit met "hallo Jacco" ( of hoe hij ook heet  ;D  ).

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves