3 mei 2025, 12:12:16

Jongen net voor uitkomen ei dood.

Gestart door Rick, 20 augustus 2005, 14:55:24

« vorige - volgende »

Rick

Hallo allemaal,

Ik zit met een probleem en ik zou niet weten waardoor het komt. Ik heb hier een koppel zitten en die zijn nu aan hun 3e legsel van het jaar bezig. Het 1e legsel ging goed. Maar bij het 2e en nu ook 3e nestje heb ik het probleem dat de jongen het ei aanknagen om naar nuiten te komen. Maar als ik dan een dag later ga kijken dan zit er wel een klein gaatje in het ei(zo`n 3 mm groot) en het jong is dood. De dode jongen zijn volledig volgroeid. Bij het 2e legsel was dit het geval bij alle 5 de eitjes en nu bij het 3e nest heb ik het al bij 1 ei voor de rest van de eitjes blijf ik hopen dat ze uitkomen. Wie o wie weet wat er aan de hand is.
Alvast bedankt,

Groetjes,

Rick
Groetjes van Rick,Natasja en alle valkjes.

www.valkparkietenkwekerij.nl

R.I.P. Valko, Lyko, Binky, Lutie

Lin

20 augustus 2005, 14:58:11 #1 Last Edit: 20 augustus 2005, 15:05:41 by Lin
Hey,

Is de eischaal niet te dik of te droge lucht? Als er een gaatje in zit dan kan je het open maken als het een dag al zo is en het kleintje doet niks meer. Maar wacht daar wel een tijdje mee. Je kan ook te vroeg zijn.

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

trienke

Hoi

Dit probleem heb ik ook met de eitjes alleen niet dat ze het eitje aanpikken, bij mij was de lucht te vochtig, omdat ik de eitjes vaak met een plantenspuit benevelde nu doe ik het niet meer en wacht het laatste nestje af.

de situatie bij jou kan zijn, zoals lin zijn de droog en schaal te hard.

Maar kunnen ze wel draaien bij jou in het ei? Bij mij zaten ze ook een aantal keren in de knoop zeg maar en konden zich niet draaien

groetjes Trienke

Kirsten

Hoi Rick,

Ik heb begrepen dat als er twee uur een gaatje naar buiten aanwezig is je het jong moet gaan helpen, omdat het anders uit gaat drogen. Ik vind het moeilijk om te bepalen wanneer je het zou moeten doen als de eischaal bijv te dik zou zijn. Als ze het ei gaan aanpikken, dan zijn ze er volgens mij wel zo goed als klaar voor toch?
Maargoed je zou dan inderdaad ook misschien te vroeg kunnen zijn.

Groetjes
Kirsten
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Lin

Hey kirsten

Ik had juist begrepen met drie uur en dan gaan helpen. Wanneer je bloed ziet stopppen.

Het kan trouwens ook een vitamine c tekort zijn volgens mij en daarnaast dat de luchtvochtigheid te hoog of te laag is.

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)