15 mei 2025, 10:24:10

lutino

Gestart door Chillie, 18 augustus 2005, 15:45:26

« vorige - volgende »

Chillie

vanaf welke leeftijd kan je bij een lutino het geslacht bepalen?
en vanaf welke leeftijd beginnen de valkjes te fluiten?

Joyce28

valkjes kunnen al met 3 maand erg fluiten als het mannen zijn
Bij een lutino kan je een visgraatmotief ontdekken onder de staart,zit ie er na de rui ook,zeg maar met 6 maand,dan is het een pop.

Chillie

dus ik kan nu, na anderhalve maand nog niet zeggen of het om een man of pop gaat?

Joyce28

Citaat van: Chillie op 18 augustus 2005, 17:01:13
dus ik kan nu, na anderhalve maand nog niet zeggen of het om een man of pop gaat?

nee,daar is het nog iets te vroeg voor
Mannen gaan ook met de snavel trommelen langs de kooi,en kunnen stoer lopen met iets wijd uitstaande vleugels.
En poppen kunnen lekker kirren in bv een voerbak,dan zitten ze wat voorovergebogen

Theetje

Hoi Chillie,

Soms kun je het aan de hand van de ouders bepalen. Maar als die ook allebei lutino zijn schiet het niet op natuurlijk.

Weet je wat de ouders voor mutatie zijn?

Groetjes

Theetje

Chillie

ouders zijn beiden lutino's
dus ik zal nog even geduld moeten hebben ...

mijn vorige valkparkiet was heel speels en heel actief (mannetje).
mienAiko daarentegen is de kalmheid zelve en is amper speels...
Kan je daaruit ook niks afleiden, of is het daar ook nog te vroeg voor. Aiko slaapt nog heel veel dus hij zal wsl nog iets te jong zijn om zich echt al 'actief' bezig te houden met de omgeving ..

Lin

Hey,

Nou dat is ook niet echt verstandig van de kweker om met twee rood ogen te gaan kweken. Zo heb je meer kan op zwakke lutinos en de plekken op de kop zijn ook vaak groter. maar goed..

Als de ouders beide lutino waren kan je niks berekenen.

zorg er wel voor dat jij geen twee lutinos of een albino koppelt.

en het gedrag zegt wat jij nu verteld nog inderdaad niks. Het wordt dus afwachten.

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Lin

Is aiko trouwens niet ziek, dat ie zoveel slaapt?

Leuke naam trouwens ik heb ook over die naam gedacht toen ik die op www.babynames.com zag staan.

Groeten, Lin

Chillie

nee hoor, aiko is niet ziek :-)

als hij niet slaapt is hij bezeg met zen verenpak onder handen te nemen, of met een koordje te spelen, allemaal heel op zichzelf...

Ik moet gewoon een beetje meer geduldig zijn denk ik, maar hij is zo lief dat ik amper kan wachten tot hij 'sociaal' wordt :-)

Aiko is eigenlijk afgeleid van 'aidos', en dat is de griekse godin van 'de bescheidenheid en zedigheid.'

als dat niet origineel en vergezocht is :-)

Joyce28

Citaat van: Lin op 18 augustus 2005, 17:20:40
Hey,

Nou dat is ook niet echt verstandig van de kweker om met twee rood ogen te gaan kweken. Zo heb je meer kan op zwakke lutinos en de plekken op de kop zijn ook vaak groter. maar goed..

Als de ouders beide lutino waren kan je niks berekenen.

zorg er wel voor dat jij geen twee lutinos of een albino koppelt.

en het gedrag zegt wat jij nu verteld nog inderdaad niks. Het wordt dus afwachten.

Groeten, Lin

Hoi Lin,

Mijn lutino komt ook van 2 lutino ouders af,en heeft geen kale plek,als ze beiden split ergens voor zijn schijnt het niks uit te maken.Ik heb een forse lutino zonder plek ;)

Joyce28

Citaat van: Chillie op 18 augustus 2005, 17:18:14
ouders zijn beiden lutino's
dus ik zal nog even geduld moeten hebben ...

mijn vorige valkparkiet was heel speels en heel actief (mannetje).
mienAiko daarentegen is de kalmheid zelve en is amper speels...
Kan je daaruit ook niks afleiden, of is het daar ook nog te vroeg voor. Aiko slaapt nog heel veel dus hij zal wsl nog iets te jong zijn om zich echt al 'actief' bezig te houden met de omgeving ..

Ik heb alleen maar poppen,en die zijn ook niet echt actief.Soms trekken ze eens aan een belletje en zitten te knarsen op een schommeltje.
Buiten de kooi gaan ze wel op onderzoek uit,maar als ze 5 rondjes gevlogen hebben zitten ze het liefst,en 1 komt elke keer naar me toe om op mijn schouder te zitten,en met mijn ketting en oorbellen spelen (auw ;D)

Lin

18 augustus 2005, 18:40:06 #11 Last Edit: 18 augustus 2005, 18:45:36 by Lin
Als ze beiden split voor iets zijn? Oh had ik nog nooit van gehoord.

Chillie: in ieder geval probeer het wel te vermijden, want niemand zit te wachten op zwakke jongen. maar dat is gelukkig wat voor in de toekomst.

Groeten, Lin

Chillie

ik kweek zelf geen valkparkieten en ben het niet van plan ook niet.
Ik heb enkel graag een huisdiertje, dus maak je maar geen zorgen dat ik 'zwakke' vogels zou gaan kweken :-)

Kan jet het onderscheid man-pop oo kniet maken aan de hand van de kleur van de 'wang'? oranje - oranjerood ?

waarschijnlijk zie je dit de eerste maanden niet tot ze hun eerste rui hebben gehad, maar ik ben zoals ik al zei nogal enthousiast, en mss wel een beetje ongeduldig, maar van waar kennen we die eigenschappen nog :-)

Lin

Hey,

Aan de oranje wang niet. NA de rui is het wel zichtbaar, duur een geel visgraat patroon onder de staart bij een pop. Vaak is de man ook geler op de rug en bij de kop. Voor de rui moet je puur op het gedrag afgaan.

Groeten, Lin

♪ Marlies

Als je echt geen geduld hebt en het snel wil weten kun je veertjes opsturen naar Gendika. Dan weet je het binnen een paar dagen. Het kost je wel  € 22,50