6 mei 2024, 01:39:46

Valkje schrikt snel

Gestart door Roy v W, 16 mei 2003, 06:51:57

« vorige - volgende »

Roy v W

k wou ff weten mij valkje schrikt heel snel en vooral als het donker is.
Laatst is het gebeurd weer gebeurd ik loop de kamer in s'avonds (niemand thuis) ik maak de deur open en de klink valt eraf en maakt een hard geluid en meteen begint mijn valkje heel hard door zijn kooi te vliegen (ik schrik me dood) natuurlijk.Ik haal hem uit de kooi maar hij blijft wild ik heb al het licht aangedaan maar hij bleef een tijdje wild.Totdat ik hem rustig heb en dan is hij heel alert met zijn kuif omhoog.

1. Wat kan ik hier tegen doen??
2.Hoe weet ik of hij er iets aan over heeft gehouden??
  (lichaamlijk of geestelijk).

Ik hoop dat ik antwoord krijg.
Alvast Bedankt Roy. :)

P.S ik heb een foto van mijn valkje (kuifje) er bij gedaan.

Marianne

Hoi Roy,

Misschien kun je een klein nachtlampje aanlaten bij je valkje zodat hij wat meer kan zien. Het zou vervelend zijn als je valk zich zou verwonden hierdoor.

Succes!

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Speedy

Erg is dat he, dat ze soms zo schrikken van geluiden of bewegingen.
Hier gebeurt het ook wel eens hoor, als er plots iemand zijn jas aan trekt of zo. En ook als de deurbel gaat en de honden blaffen, dan zijn ze ook even wild in de voliere.
Ja het is toch een gewenning hoor die ze moeten leren denk ik.
Het zal wel minder worden met de tijd.

Succes,
Trudie

Lique

Hoi,

Sommige valkjes bij mij zijn ook bang in het donker.
Daarom heb ik altijd een nachtlampje aan staan.
Deze gaat aan, zodra het schemer wordt, en gaat uit, wanneer het licht is.
Zo hebben de vlakjes controle over alles om hun heen, omdat ze het net nog kunnen zien.

moonwitch (diana)

16 mei 2003, 18:52:59 #4 Last Edit: 16 mei 2003, 18:54:04 by moonwitch
ook ik heb een nu nachtlampje bij de kooi van de valken.
Het is mij ook wel eens gebeurd dat ik s'nachts wakker werd doordat de vogels in de kooi aan het vliegen waren omdat ze ergens van waren geschrokken. Een is toen meerdere van zijn grotere veren van zijn vleugel verloren en kon toen een tijdje niet behoorlijk vliegen. Gelukkig is het allemaal weer goed gekomen. Maar ik heb daarom dat nachtlampje aan geschaft.
groetjes moonwitch
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

Lique

Dat was met onze P.D. ook zo, 's nachts werd ze helemaal hysterisch. Soms had ze ook bloed. maar nu is het allemaal opgelost. gelukkig

roy

Bedankt voor de reactie ik heb nu een nachtlampje die vanzelf aan en uit gaat. :)

Lique

Hoi Roy,

Ik hoop dat het werkt, maar ik verwacht van wel.

Veel succes met Kuifje :P