27 april 2024, 22:55:49

moeite met mijn lieve valkje

Gestart door Tessa -Amerongen, 18 augustus 2005, 12:45:05

« vorige - volgende »

Roosje

19 augustus 2005, 11:25:05 #15 Last Edit: 19 augustus 2005, 11:27:20 by Roosje
Oooooh.... :'( Verdorie waarom kan ik nou niks doen. >:( Als ik hem op jouw kosten kon laten testen mocht hij wel hierheen, maar jij zit ook krap dus helaas... :(

Roosje

Kan er niet tegen om dat beestje terug de naar de dierenwinkel te zien gaan. Denk even na alsjeblieft. Je weet nooit wie hem koopt later!

Roosje


Roosje


Lique

Hallo Tessa,

Wat ontzettend jammer dat je niet naar andere mogelijkheden gezocht hebt om zo toch Kiko te behouden.
Het zou namelijk een goed idee geweest zijn om een tweede valkparkiet bij Kiko te zetten. Valkparkieten moeten naar mijn mening niet alleen gehouden worden, maar altijd met meer.
Kiko zat waarschijnlijk in de dierenwinkel al met meerdere valkjes. Dan zal hij ongetwijfeld zijn soortgenoten missen als hij daarbij weggehaald wordt.

Ik heb ook wel eens dat het met de verkoop van de jongen iets minder goed gaat. Ik zal ze nooit naar een dierenwinkel brengen, ik houd ze hier totdat er iemand voor komt. Wel zal deze dan 2 of meer valkjes meekrijgen, omdat het valkje zijn hele leven al soortgenoten om zich heen heeft gehad, en daar niet uitgehaald kan worden. Dit kan tot ernstige frustratie leiden.

Ik vermoed ook dat dat één van de problemen was die bij jou zijn ontstaan.
Zijn gedrag zal ongetwijfeld minder irritant zijn geweest als er een tweede bijgezet was, wel zal het tam maken iets langer duren als met 1.

Ik vind het jammer om te lezen dat je hem zo snel weer weg gedaan hebt naar de dierenwinkel. Als ik je verhaal zo lees geef je al erg veel om hem en vond je het moeilijk om erover na te denken om hem weer terug te doen naar de dierenwinkel. ik vraag me af waarom de stap wel zo makkelijk is genomen om hem daadwerkelijk terug te brengen. Gisteren pas heb je laten weten dat je hem niet meer wilt hebben, vele mensen hebben niet de keus gehad om hem van je over te nemen, ik denk dat er zeker wel interesse in hem geweest was.

Vat mijn bericht niet op als negatieve kritiek, maar ik vind jouw beslissingen te snel gemaakt. Te snel een valk aangeschaft, en véél te snel de keuze gemaakt om deze weer weg te doen, zonder eerst de mogelijkheden uit te proberen.

Gebeurd is gebeurd, het is niet meer terug te draaien, maar ik hoop zeker dat er niet weer een valkje/vogel bij je in huis komt. Een vogel kan lawaai maken, en iedereen kan van zichzelf al uitgaan of hij/zij dit kan dulden of niet.
Helaas is dit één van de vele gevallen dat het niet goed gegaan is.

ik wens je wel erg veel sterkte om dit allen te verwerken, het zal niet meevallen. Wel denk ik dat je voor jezelf het één en ander op een rijtje moet zetten, voordat er een beslissing (waar dan ook over) gemaakt wordt. Je geeft zelf al aan dat je het erg moeilijk hebt de laatste tijd, en je jeugd zit je overduidelijk ook erg dwars. Het zal goed zijn om eerst dat te verwerken.

Succes!

groetjes LIque

Riny

Hallo Tessa
Ik ben het met bovenstaande (Lique) meer dan eens.
Jammer dat je niet kon wachten tot na het weekend.
Ik weet zeker dat iemand zich had gemeld om Kiko over te nemen.
Maar je moet ook bedenken dat mensen even willen nadenken over zo'n stap.
Je merkt nu zelf aan den lijve wat een klakkeloos genomen besluit teweeg kan brengen.
En voor veel mensen is Amerongen ook niet in de buurt,en moet er vaak vervoer worden geregeld.
Ik hoop voor Kiko dat hij door heel lieve mensen gekocht wordt en niet al te lang in die winkel hoeft te zitten.
Jou wens ik ook het allerbeste toe.
Groetjes Riny :'( :'( :'(

mika

ik vind het ook jammer :(
daar kiko wel bij mij had gemogen, dit had ik ook aangeboden
de voliere is dan wel niet klaar maar hij/zij kan ook altijd gezellig bij ons binnen
jammer dat je kiko weer naar de dierenwinkel hebt gebracht
hij/zij had hier ook een leuk plekje gekregen

Tessa -Amerongen

19 augustus 2005, 14:39:23 #22 Last Edit: 19 augustus 2005, 14:43:46 by Tessa -Amerongen
Hallo Lieve mensen,

dankjullie wel voor alle berichten. Kiko is nu terug en vlak voor ik hem bracht kreeg ik nog een inzicht;

In de winkel kan kiko zelf weer iemand kiezen door er contact mee te leggen.

Als ik hem zelf aan iemand had verkocht..de eerste de beste zou dat zijn geworden want ik kon het echt niet meer aan (wat ook slecht voor hem was echt waar want hij werdt er onrustig en verdrietig juist door en hoe langer hij voelt dat iemand geen band wil hoe erger..de volgende stap snel gezet hebben is dus echt beter toch geweest.)dan had kiko misschien ook wel bij iemand terecht kunnen komen die niet goed voor hem kon zijn. Dan had ik gekozen voor kiko en nu kan kiko het zelf door te doen zoals hij bij mij ook deed..contact leggen met iemand waar hij wat mee voelt of diegene die kijkt de rug toekeren als die persoon niet goed voelt.

Misschien allemaal een excuus..toch ergens klinkt dit ook wel toch heel logisch en goed..beter dan verkopen en hoe ik ook dit idee bekritiseer ..er zit iets in en het blijft goed voelen.

Roosje als je hem had willen hebben ..ik heb dit er niet uit op kunnen maken. Je weet hem te vinden in ieder geval dus mocht je hart nog steeds tot je spreken dan maakt dat geld ook niet uit.

friesland is voor mij echt tever en er naartoe rijden en zolang in de auto zitten zou kiko gek hebben gemaakt want hij is niet dol op autorijden.

Wachten heb ik echt niet gekund. Ik was energetsich niet meer te verdagen voor Kiko. Zo'n diertje vangt allemaal beelden op en ik had er steeds meer en dat verward zo'n beestje alleen maar en daarom heb ik besloten dit te stoppen op deze manier.

Hij is nu op een plek die hij kent. Weliswaar niet ideaal. Wel heeft de winkelmedewerker heel goed geluisterd naar mijn verhaal en hij concludeerde dat Kiko misschien dan het beste naar iemand toe kon met een volliere dus en ik heb hem gezegd dat dat heel geweldig zou zijn. Dus ik heb wel een goed gevoel over hoe het verder met Kiko zal gaan.

Zo ga ik de spulletjes opruimen enzo en ja verdriet doet het me echt nog steeds al voelt het wel goed zo als dat dit het beste is. vooral omdat ik me rot voel door alles en doordat ik echt wel veel liefde voor hem voelde..liefde alleen op een verstikkende onjuiste manier dus het is echt de beste weg zo.Ik was een slechte invloed voor het diertje om nog langer met hem om te gaan en ja kort dag maar ook hierover heb ik goed nagedacht de afgelopen paar dagen.

Een vogel erbij is geen oplossing en dit heb ik al eerder verteld en die redenen vindt ik goed. bij mij zou een 2e vogel funest zijn geweest omdat ik al zoveel onrust uitstraalde. de 2e vogel zou het dan gewoon oppikken en dan zijn we in dit huis met vier personen ongelukkig..een tweede vogel even er maar bijkopen om dit te 'proberen' vindt ik ook respectloos naar de tweede vogel..nee dat vindt ik echt niks want mijn hart kon een vogel al niet aan..het was teveel en fout. Ik weet nu dat ik fout ben geweest om mijn voornemen te hebben gebroken nooit meer een vogel te kopen na gorbey.

Het is een lief slim dier en nu zal het lot vrij zijn om zelf een nieuwe eigenaar te kiezen door kiko zelf de kans te geven om contact te leggen of niet ..en niet dat een verstoord iemand zoals ik was die verdrietig is om alles maar een eigenaar moet zoeken en vinden die misschien door alle emoties wie weet wel super fout is ook qua keuze. Ik was door 'het te willen volhouden uit goedheid' juist fout bezig en ik ben blij dat ik nu dit heb losgelaten want zo'n situatie wordt dan alleen maar van kwaad tot erger.
Mijn vriend is zelfs door o.a. deze comotie en comotie op zijn werk tegen een lantaarnpaal met de bedrijfsauto van zijn werk gereden.

Voor mij geen dieren meer in een kooi. Ik zal weer en nu nog veel bewuster dan voorheen genieten van de vele mussen in de tuin waar ik zo nu en dan voor zorg vooral in de winter en de vogels in het bos.

dankjewel Kiko voor alles en het spijt me dat ik niet kon zijn wat ik pretendeerde. Ik hoop dat je nu een betere persoon weet te kiezen dan mij en dat je mensen zoals ik, als ze per ongeluk in de winkel komen, weet te negeren en contact weet te leggen met mensen die beter aan voelen zodat je nu wel goed terecht zal komen. Over 2 weken zal ik eens informeren of je al weg bent en of het goed met je gaat.Jij bent echt niet gek. mooie slimme vogel :)

Tessa die nu afscheid neemt van iedereen hier op dit goede forum. Dankjulliewel :)


Roosje

Ff als reactie op wat je tegen mij zei. Ik wilde niet dat het diertje in de winkel terechtkwam, en als ik kon kiezen had ik hem hier genomen, dan had ik hem echter moeten laten testen. Ik geef niet om geld, maar als ik het niet heb kan ik het ook niet uitgeven! Wat mijn gevoel ook zegt! Ik hoop voor kiko dat hij goed terechtkomt, en voor jou dat je alles weer op een rijtje krijgt. Dat arme beest heeft niemand wat misdaan en is ontzettend lief voor je geweest. Ik vind het jammer dat je niet de tijd hebt genomen om een huisje voor hem te zoeken. Dit is niet om je een schuldgevoel aan te praten, maar het is gewoon jammer. Sterkte!

Tessa -Amerongen

ik weet het roosje. ik vindt het ook jammer dat ik niet beter kon en ik heb het juist gedaan om dat dat het beste voor hem is wat ik kon doen.

Tessa

Lique

hallo allemaal,

tessa heeft me gevraagd haar account te verwijderen, omdat ze geen actief lid meer zal zijn.
Ook zal ik dit onderwerp sluiten.

groetjes Lique