4 mei 2025, 12:45:05

Wie gebruikt dit voer ?

Gestart door Karin, 18 augustus 2005, 11:40:07

« vorige - volgende »

Karin

Ik kwam net een voer tegen op de site van de vogelhandel waar ik altijd mijn voer koop en vroeg me af of er mensen waren die dit gebruikte en of het bevalt. Niet dat ik meteen overga hoor, want mijn voer bevalt me goed en is een voordeliger, maar was gewoon benieuwd omdat ik van dit merk vroeger de gewone valkparkiet variant had :

Prestige premium Australian Parakeet Loro Parque Mix

Productvoorstelling

Australian Parakeet Loro Parque Mix bevat uitsluitend kwaliteitszaden, gekozen in functie van de natuurlijke voeding van diverse soorten Australische parkieten. Australian Parakeet Loro Parque Mix is een compleet voeder, verrijkt met VAM-korrels (Vitaminen, Aminozuren en Mineralen), zodat de vogels in blakende gezondheid blijven. Deze soortgerichte mengeling werd samengesteld in overleg met het wetenschappelijk team van Loro Parque (Tenerife), en wordt in het park gebruikt als basisvoeder voor alle Australische grote parkieten. De collectie van Loro Parque omvat 3.000 kromsnavels (300 soorten), en is daarmee de meest uitgebreide verzameling ter wereld.

Versele-Laga steunt de Loro Parque Fundación, die ijvert voor het behoud van bedreigde vogelsoorten en hun leefomgeving. Door de aankoop van dit product ondersteunt u de Loro Parque Fundación om de natuur te helpen.
Klik hier door naar meer info over de Loro Parque Fundación.

Indicatieve voederwaarden

Ruw eiwit  13  % 

Ruw vet  10  % 

Ruwe celstof  11  % 

Ruwe as  6  % 

Calcium  0,9  % 

Fosfor  0,5  % 

Vitamine A  6.000  IE/kg 

Vitamine D3  1.200  IE/kg 

Vitamine E  14  mg/kg 

De Australian Parakeet Loro Parque Mix is bovendien verrijkt met
Vitamine K, B1, B2, B6, B12, C, PP, foliumzuur, biotine en choline.
Mineralen: natrium, magnesium en kalium.
Sporenelementen: ijzer, mangaan, zink, jodium en selenium.

Ingrediënten

Gele millet     

Witte millet     

Kanariezaad     

Gestreepte zonnepitten     

VAM-korreltjes     

Gepelde haver     

Cardy     

Rode millet     

Boekweit     

Kempzaad     

Lijnzaad     

Paddy rijst     

Witte zonnepitten     

Tarwe     

Japanse millet     

Oesterschelpen     

Nigerzaad 

Groetjes, Karin.

Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Gerda

Hoi Karin,

Ik ken het niet. Wel prestige premium grote parkiet. Hier haal ik het grootste gedeelte van de zonnebloempitten uit en meng het met Teurlings 228. In premium grote parkiet zitten ook die VAM korrels. En ik vind versele lage toch iets lekkerder ruiken dan Teurlings. Met een 1 op1 menging ben ik tevreden. En mijn vogels ook!!!!
Ik ben wel benieuwd naar deze 'nieuwe' versele laga variant.
In Amsterdam zal het wel moeilijk te krijgen zijn, ik moet nu speciaal de versele laga laten bestellen, en dat nog bij een dierenzaak die aan de andere kant van de stad lligt :-\

Groetjes Gerda

eefje nieuwenburg

hoi Karin,
ik ken het voer niet maar wel het vogelpark in tenerife en dat is geweldig en de vogels zagen er inderdaad allemaal heel gezond uit!
groetjes eefje

Marco

CitaatWel prestige premium grote parkiet

Dit voer ik mijn vogels ook.

CitaatAustralian Parakeet Loro Parque Mix

Deze mixit zegt mij ook niets maar zal wel met de actie te maken hebben.
Ik vraag me af of deze afwijkt van het normale voer.
Door voer van Prestige te kopen steun je het vogelpark.

Kolkkie

Hoi Karin,

Dat voer wat jij beschrijft, dat ken ik niet.

Persoonlijk ben ik niet zo kapot van Versele Laga. Er zitten echt een hoop zonnebloempitten in en ik vind het dus aardig prijzig worden met al die zonnebloempitten (hoop haalde ik eruit).
Voor 2,5 kilo was ik rond de €6,50 kwijt.
Nu betaal ik voor Teurlings €5,50 voor 5 kilo.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Annouschka

Hoi,

volgens mij  de reden waarom de gewone Prestige zo lekker ruikt, zijn die zogenaamde VAM korrels, wat volgens mij gewoon neerkomt op pellets voor grasparkieten.

groetjes