valkparkiet van een jaar aanschaffen

Gestart door Jacqueline___, 18 augustus 2005, 10:03:07

« vorige - volgende »

Jacqueline___

Hoi hoi

Ik heb een vraagje. Ik wil voor het eerst een valkparkiet aan gaan schaffen. Veel verstand heb ik er nog niet van maar ik probeer zoveel mogelijk informatie op internet te vinden. Nou kan ik via via via een valkparkiet van iemand kopen van een jaar oud. Is dat verstandig om dat te doen? Ze zeggen dat hij goed tam is maar dat ze geen tijd meer voor hem hebben. Kan hij als hij een jaar oud is nog dingen leren zoals praten bijvoorbeeld? Bedankt alvast!!!!!

Groetjes jacqueline

Rianne

Hoi,
ga eens langs bij de mensen om het valkje te bekijken. Dan kun je zelf zien hoe tam hij of zij is. :)

Jacqueline___

Hoi hoi

Ik ben net bij die mensen geweest en heb hem gekocht. Hij was heel erg tam. Ik weet natuurlijk niet hoe dat hier nou verder gaat. Hij zal nu wel even bang zijn. Hoe lang moet ik hem laten wennen voordat hij los kan vliegen?

groetjes jacqueline

Rianne

Hoe gedraagt je valkje zich bij jou thuis? Eet hij al, is hij actief?
Als hij zich rustig gedraagt zou je het vanavond kunnen proberen, doe dan wel de gordijnen dicht want stel dat hij naar de ramen vliegt.

Jacqueline___

Hoi hoi

Bedankt voor je reactie. Ik vind hem rustig...........maar ik moet erbij zeggen dat ik er geen verstand van heb hoor. Als ik mijn vinger in de kooi doet komt tie erbij zitten en laat mij over zijn koppie kriebelen.........verder is tie rustig en zit tie aan mijn vingers te knabbelen door de kooi maar wel heel zachtjes. Ik heb hem nog niet zien eten.........wat zou je doen? Een paar dagen wachten of zo snel mogelijk uit zijn kooi halen en op mijn hand nemen want hij is wel heel tam.........ik weet namelijk niet wat beter is om hem goed te laten wennen hier...........alvast bedankt weer.........

groetjes jacqueline

Riny

Hoy Jacqueline
Zet gewoon vanavond als je de gordijnen gesloten hebt het kooitje open.dan zie je wel of hij er uit durft.
Ik zou hem niet dwingen maar proberen te lokken en dan maar afwachten wat er gebeurdt.
Groetjes en succes Riny :D :D :D

Jacqueline___

Hoi hoi

Oke dat ga ik doen en nou ik toch bezig ben met vragen stellen dan heb ik er gelijk nog een en dat is voorlopig de laatste dan hoor :-))))

Maar ik moet alles nog leren.................die mensen waar ik hem vandaan heb die zijn deze zomer gewoon twee weken met vakantie gegaan en hebben ricky (het valkje) gewoon alleen thuis gelaten. Er was iemand die hem af en toe eten ging geven maar voor de rest heeft tie niemand gezien. Nou heeft tie een hele grote kale plek op zijn achterhoofd van het plukken. Moet ik daar wat aan doen?

Groetjes jacqueline

Riny

Hoy Jaqueline
Daar kan hij toch niet bij om zich zelf zo te plukken.
Is het soms een Lutino?  Veel lutino's hebben een kaal kopje .
Let anders eens op of die zich nu ook nog plukt,en als dat zo is moet je het zeggen.
En je mag vragen stellen zoveel als je wil.Je kunt beter vragen als door onwetendheid dingen verkeerd doen.
Groetjes Riny :D :D :D

Jacqueline___

HOi hoi

Ik heb geen idee of hij daar bij kan. Die mensen zeggen tegen mij dat hij daar kaal is geworden nadat hij die twee weken alleen had gezeten. Hij krabbelt daar wel veel........en je ziet dat het echt een kale plek is waar haar heeft gezeten. Verder doet tie het goed..........hij eet al en drinkt al en wil al aangeraakt worden. Alleen maak ik me nu wel een beetje druk om die kale plek op zijn hoofd. Kan ik je niet op een of andere manier een foto sturen? Dan kan ik eht laten zien en kan je ook zien of het wel echt valk is..........

groetjes jacqueline

Rianne

Je kunt hier foto's uploaden. Als je ze verkleint tot 60 kb dan kunnen ze op de site. Bovenaan de pagina staat een knop met 'upload'.

Lin

Hey,

Allereerst gefeliciteerd! en heb je links al bij voeding gekeken zodat je hem alles kan geven wat ie nodig heeft? Veel mensen vergeten wel eens daar te kijken. en het zal waarschijnlijk wel een lutino zijn (rode wangen beetje geel en de rest wit) Een valk kan daar niet plukken bij zichzelf of wegkrabben. Als het verder uitbreid kan het een schimmelinfectie zijn. Maar dat denk ik niet.

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Jacqueline___

Hoi hoi

Heel erg bedankt voor jullie reacties allemaal.
Ik had nog niet bij de voeding gekeken omdat die mensen waar ik hem gekocht had al doorgegeven hadden wat hij moet eten maar dat is niet veel. Hij at gewoon parkietenvoer en geen valkparkietenvoer omdat hij daar de zonnepitten uit weg gooide. En eens in de zoveel tijd kreeg hij daar eiwitten, meer niet. Maar dat zal wel te weinig zijn dan, ik ga daar wel ff kijken..............

groetjes jacqueline

margreet

hallo Jaqueline,

Gefeliciteerd met je eerste valkje, kijk inderdaad goed bij voeding, dat is heel belangrijk maar ook de toevoegingen hebben ze nodig, Mineralenblok, Sepia, Maagkiezel en grit. Iedere dierenwinkel verkoopt deze artikelen. Veel succes met je valkje, veel aandacht geven dan heb je er een vriendje bij.

groetjes Margreet