4 augustus 2025, 00:57:07

voliere gezocht of hele lieve baas

Gestart door Tessa uit amerongen, 17 augustus 2005, 19:00:06

« vorige - volgende »

Tessa uit amerongen

Hallo valkparkietenliefhebbers,

maandag heb ik tot mijn grote verdriet en enorm schuldgevoel een grote fout begaan om een lief valkje te kopen.

Ik had 15 jaar lang een lief parkietje en had me voorgenomen nooit meer een vogel erna te nemen maar toch door heel veel omstandigheden die me overspoelden kwam ik in een dierenwinkel dus deze lieve vogel tegen en ik heb goed vragen gesteld maar dit bleek toch onvoldoende voorereiding en ik heb m gekocht tot mijn spijt.

Omdat ik de verantwoording op me heb genomen toen ik hem kocht wil ik nu ook mij hier aan houden door op zoek te gaan naar een nieuw goed thuis voor Kiko, zoals ik hem genoemd heb.
Ik zoek het liefst een grote voliere in de buurt van amerongen. als hij terecht kan in een grote voliere dan geef ik hem gratis omdat ik het liefst heb dat hij het goed krijgt na mijn grote fout.
Anders zoek ik een nieuw lief baasje. Zelf heb ik 75 euro bij elkaar aan kiko uitgegeven (kooi+speeltjes+voer) en omdat ik krap zit wil ik er dan graag het liefst dit bedrag voor terug hebben. Is er echter iemand die meteen goed voor 'm wil zorgen dan geef ik korting want hoe eerder hij een goed thuis heeft hoe beter voor hem dus als er iemand is zeg het maar. Ik zou er heel blij mee zijn.

Kiko houdt van badderen. ging al heel snel op mijn schouder zitten(de eerste avond al toen ik m pas 4 uurtjes had). Het is een leergierige nieuwsgierige hele mooie vogel (wit..veel geel en mooi evenwichtig grijs op de vleugels met parels. Hij is zo'n 9 weken oud).
Het is vooral een heel lief dier. Zijn geluid is echter te hard..harder dan men mij vertelde. Dit is moeilijk want we wonen gehorig en in een gevoelige situatie.

Ik hoop echt dat iemand kiko wil overnemen. Het doet me veel verdriet om m niet te kunnen geven wat hij nodig heeft.

We wonen in amerongen op de utrechtse heuvelrug.
03434-61359

Tessa uit amerongen

p.s. ik kan een foto mailen van kiko en een van de kooi als je wilt. Dus even zeggen en ik geef er zo snel mogenlijk gehoor aan.

Tessa

Tessa uit amerongen

ik noem de vogel 'hem' maar weet niet of het een mannetje of vrouwtje is. op deze site zag ik over het ruien dat je het dan pas weet. ik weet niet of hij al deze rui gehad heeft. De oranje vlekken zijn lichtoranje en het grijs is trouwens heel zacht grijs..zelfs een beetje bruinig wittig grijs.

mens wat voel ik me rot. als je iets weet laat het dan a.u.b. weten... volieres in de buurt e.d. als ik m maar een goed huis geven kan met wel een goede baas.

Tessa

valkje-jacco

hoi Tessa,

als ik er nog een mocht had ik het gedaan maja als het nii mag dan zit er nix anders meer op.. heel veel succes i.i.g. ;)

groetjes: Mitchell
hoi!
ik heb 7 valkparkieten, 
Jacco, wildkleur man van juni 2004
Gipsy, lutino pop, leeftijd onbekend
Christy, cinnamon geparelde witmasker pop, 8 juli 2006
Pearl: geparelde pop, van 2006
Appie: Albino man, van 2006
Chaiba: Wildkleur man, van 2005 (blauw ringetje?2005??)
J.J. De kleine van Jacco, nu net een week oud
Als je vragen hebt kun je ze altijd stellen via IM, Mail of voeg me toe op je msn :)

Gerda

Hoi Tessa,

Ik heb veel bewondering voor je eerlijke verhaal. Ik hoop dat je voor Kiko snel een geschikt baasje vind!!
Naar wat je verteld lijikt het een cinnamon geparelde.

Succes!!

Groetjes Gerda

Tessa uit amerongen

hartelijk dank voor jullie succeswensen. jammer dat je er niet nog eentje mag Mitchell dan had hij een thuis al gevonden.

ik moet maar erop vertrouwen dat alles zal gaan zoals het het beste is. Ik voel me echt heel lullig. Ik dacht dat ik het goede aan het beestje kon aanbieden maar ik had het zo fout.

Het stomme is ook nog dat ik dacht dat ik het verdriet van het na 15 jaar overgaan van mijn parkietje verwerkt had. Ik ben zelf verdorie therapeute aan het worden dus ik weet dat je uit verdriet toch iets vervangends gaat zoeken. En dan nog toch die fout maken al 'dacht' ik het goed te doen dat het niet uit vervanging was, dat het was omdat het klikte en het kon..echt erg.vooral omdat het niet om een boek gaat ofzo maar om een levend wezen. Ik wil m geen kwaad doen.

Tessa

Tessa uit amerongen

Dit is m. Kijken of het me lukt om de foto op het forum te zetten.

Tessa

Roosje

Hij is heel mooi, en je vindt vast gauw een goed thuis voor hem! Ik kan hem niet overnemen, want alles is hier getest op pbfd en dat zijn valkjes uit een dierenwinkel meestal niet. Maar 100% zeker is er wel iemand op het forum die kiko wil overnemen. succes!

gras_valkparkietje

Hallo, ik zou je vogeltje wel willen overnemen.

Het probleem is wel dat ik in oud-turnhout (België) woon.
In het noorden van België...

Ik heb thuis al 3 koppels valken en deze zitten allen samen in een redelijke voliere. geen plaats gebrek dus...

Ik zou eventueel wel een deel willen betalen voor de vogel, maar de kooi enzo hoef ik niet echt.
u laat maar iets weten
gras_valkparkiet@hotmail.com

Karin

Wat een mooiertje ! Jammer dat hij / zij pas 9 weekjes is, want ik zoek nog een mooie bonte man of pop voor mijn man en pop ( ik wil  nieuwe koppeltjes gaan vormen ), maar die zijn al 2 jaar en willen graag eind dit jaar weer een nestje maken. Dus hun nieuwe parteners moeten minimaal een maand of 8 zijn nu.  Maar mocht ik van iemand horen dat ze een lief valkje zoeken dan zal ik het doorgeven, ok ?

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Tessa -Amerongen

belgie is een beetje te ver voor kiko denk ik. Dankjewel in ieder geval voor het aanbod :)

Vandaag heb ik een stukje geschreven op het forum nadat ik me geregistreerd nu heb. Ik wil echt graag mijn best doen.

Ik sta nog steeds open voor mensen die hem over zouden willen nemen mocht het niet lukken ondanks dat ik mijn best doe. Ik wil , mocht er nu al iemand belangstelling hebben, toch het nog even aankijken omdat ik toch misschien te paniekerig ben geweest en ik misschien de vogel ook heb aangestoken met mijn drukte dus dat het misschien allemaal heel erg meevalt..ik moet het weten want zo te zien is hij ook gek op mij.

pff.

dus wil je hem graag opvangen als het niet lukt laat het dan weten. Voor de helft van de prijs met kooi e.d. das denk ik redelijk, mocht het dus niet lukken van mijn kant.

Hartelijk dank voor het lezen en de intresse,

Tessa die op zoek is naar het antwoord in zichzelf.

mika

hoi tessa

ik heb (nog) geen valkparkieten, maar over een maand of 2 gaan wij achterhuis een grote voliere bouwen van 6 tot 7 lang, 2 meter hoog en 1 tot 1.5 meter breed
hier wil ik ook een aantal valkjes in hebben samen met mijn 2 kanaries

nu lees ik jou berichtjes hier over kiko
het zou me erg leuk lijken als kiko bij mij (ons) zou komen
ik heb mezelf ook voorgesteld hier dus je kan dat ook even lezen om meer over me te weten te komen en anders vraag je maar  als je dit niks lijkt voor kiko geeft het natuurlijk ook niets

het probleem is dat wij geen vervoer hebben om dan kiko te halen,  wij wonen in drachten (friesland, 20 km van heerenveen)

nou ik hoor het eerst wel van je dan kunnen we altijd nog verder praten

groetjes tessa ( ;D ja naamgenoot) en freddie

Tessa -Amerongen

Hallo Mika,

wat jammer. Klinkt als een hele mooie volliere. Ik zit zelf ook moeilijk met vervoer en friesland is ook erg ver.

Tessa

mika

19 augustus 2005, 11:48:51 #13 Last Edit: 19 augustus 2005, 12:04:37 by mika
he tessa

maar voor het geval dat bied ik me nog steeds aan hoor
over het vervoer zouden we dan wel wat kunnen regelen (kunnen waarschijnlijk wel een auto lenen)

groetjes mika

jellevdl

Hallo,

Wij hebben 15 valkjes zitten , bij ons mag hij/zij ook komen wonen hoor.
Wij wonen ook in België, maar ik wil enigszins wel de helft van de afstand doen, of het in een uitstapje plannen.
laat maar iets weten
groetjes