4 mei 2025, 02:55:11

Valkparkiet Tam Maken.

Gestart door Pim, 18 augustus 2005, 14:23:51

« vorige - volgende »

Pim

Hallo,

Ik heb een valkparkiet die ongeveer 5 jaar oud is, hij zit graag op je vinger, is vrolijk en fluit best vaak maar wel wanneer hij daar zin in heeft. Ik wil hem dus graag tammer maken en aaien omdat hij er lief uit ziet, maar als ik hem probeert te aaien gaat hij bijten. Hij ziet het belletje wat in zijn kooi hangt als zijn vrouwtje en knuffelt, wipt ermee, Ik weet niet of dat er iets mee te maken heeft dat ik hem niet tam kan maken? Ik denk ook dat hij zijn frustraties niet kwijt kan misschien speelt dat ook een rol?

Groetjes, Pim

Rianne

Hoi,
een valkparkiet die al wat ouder is, is minder makkelijk tam te maken. Kun je hem ook niet met je kin of neus aaien?
Is het belletje weerspiegelend? Dus kan hij zichzelf erin zien?

Pim

Ik kan hem soms wel met mijn neus aaien en het belletje is niet weerspiegelend. Het is misschien raar, maar als hij het met zijn belletje heeft gedaan word hij heel vrolijk en kan je best veel met hem doen.

Rianne

Misschien is hij nog broeds, dat hij zo gek is op z'n bel?
Als je hem eens trosgierst voert, en tegelijk aait, bijt hij dan evengoed?

Pim

Ik denk niet echt dat die broeds is. Ik heb geen idee, ik kan het best eens proberen, ik probeer weleens te aaien als die aan het eten is maar dan loopt hij liever weg. Ik heb hem trouwens een tijdje terug kort gewiekt, maar daar werd die alleen maar aggresiever van. Ik heb hem trouwens een paar keer kunnen aaien, maar dat is dan na het wippen aan zijn belletje.

Pim

Ik merk net dat het belletje wel weerspiegelend is, maar daar merk je bijna niks van.

Rianne

Met een spiegeltje is het vaak zo dat ze hun spiegelbeeld als partner gaan zien, en het spiegeltje zullen verdedigen als je het verwijderd.
Misschien kun je de bel een tijdje weghalen? Kijken wat hij dan doet?

Pim

Ik zat daar ook al aan te denken, ik zal het er over hebben. Dus ik ga het eerst met trosgierst proberen en dat met het belletje. Bedankt. :)